АТБ, Сільпо, Таврія В та інші: топ мобільних додатків українських ритейлерів

АТБ, Сільпо, Таврія В та інші: топ мобільних додатків українських ритейлерів

07.06.2018 08:15
  2709
Дарья Златьева

Асоціація рітейлерів України проаналізувала: хто з продуктових мереж переймався створенням мобільного додатка, який функціонал і можливості в нього вклав, а також провела тест-драйв усіх існуючих додатків компаній групи FMCG.

Як виявилося, купити продукти через додаток можна тільки в мобільному додатку Таврія В. Решта, та й то не всі, тільки просувають акції, дозволяють скласти списки покупок або знайти найближчий магазин. Хто перший пішов в смартфон, як використовують додатки рітейлери, які з них найбільш популярні і чим їх можна замінити – читайте в матеріалі RAU.  

Хто грає

Всього лише дев’ять з топ-20 продуктових мереж України розробили власні мобільні додатки: АТБ, Велика Кишеня, Велмарт, Metro Cash&Cary Ukraine, Таврія В, Varus, Ашан. У тестовому варіанті працює додаток Наш край і додаток з обмеженим функціоналом – дізнатися про заходи мережі – є у Сільпо. Але взагалі відсутній додаток у таких великих гравців як Фора, Billa, Барвінок, Фуршет, Spar, Novus, Брусничка, Thrash!, ЕКО маркет.

Першопрохідцем стала торгова мережа АТБ: в травні 2012 року вона випустила свій додаток. На даний момент ATB market є лідером по завантаженню: додаток встановило понад мільйон користувачів.

Рітейлер використовує додаток і як окрему програму лояльності – з минулого року за допомогою АТБ-Wonderland продає книги з доповненою реальністю “Аліса в країні чудес”, пропонуючи знижку на книгу при покупці конкретних товарів в магазинах.

Тільки через рік – в листопаді 2013 року – Retail Group запустила додаток для Велика Кишеня, а в серпні 2014 го – і для Велмарт. Причому ритейлер оновив додаток Велмарт через три місяці і закинув.

Два роки жоден з рітейлерів не витрачався на цю статтю витрат. Таврія В і Metro Cash&Cary Ukraine практично одночасно – в березні 2016- го – запустили свої сервіси. До слова, додаток Metro скачало понад 100 000 користувачів. Крім них, в 2016 році з’явився додаток для клієнтів мережі Varus.

Серйозно підійшов до розробки сервісу Ашан Україна: додаток, який можна завантажити з лютого 2017 року, використовувало технологію beacon, яка відстежувала місцезнаходження покупців і пропонувала їм при наближенні до супермаркету і переміщенні всередині торгового залу релевантні акції. Кількість скачувань за минулий з запуску сервісу час так само перевалилв за 100 000.

У листопаді минулого року таку технологію вирішили протестувати і в компанії Наш Край, вибравши для цього два супермаркети. Але процес цей досить млявий – його скачало всього 500 користувачів.

Одним з останніх запустила свій додаток Сільпо – та й то, Сільпо Fest зовсім не просуває товари мережі, а просто інформує користувачів про заходи рітейлера.

Тест функціоналу

Такий низький інтерес можна пояснити тим, що через додатки торгові мережі не продають, а лише інформують клієнтів про акції, місцезнаходження магазинів, новини. Правда, деякі рітейлери все ж запропонували користувачам певний сервіс – списки покупок, якими можна ділитися з рідними і друзями. Ця корисна функція є в додатках АТБ і Metro. Мій Ашан пропонує користувачеві “планер покупок”.

Але не всі додатки реалізовані user friendly.

В АТБ, наприклад, при створенні списку покупок, продукт зручно шукати через пошук, але неможливо дізнатися ціну і іизначитися з брендом товарів. Можна тільки створити список, скажімо: молоко, яйця, сир, ковбаса etc. Рітейлер також інформує про акції і дублює інформацію з сайту про відкриття нових дискаунтерів і пропонує рецепти. Незважаючи на обмежений функціонал, АТБ market лідирує за кількістю скачувань серед українських рітейлерів. Також за допомогою програми можна зв’язатися з рітейлером по гарячій лінії або написати лист на пошту.

Скріни додатку ATB market: розділи, акції, список покупок, кнопка “поділитися списком” і додаток Аліса в країні чудес

Додаток Metro С&C вимагає тривалої реєстрації, із зазначенням ПІБ, телефону, пошти – начебто все чотири кроки, але пройти їх складно, а підказок і контактів, щоб уточнити, що саме не так, в додатку не знайшлося. Плюсом є можливість онлайн-реєстрації, наявність особистого кабінету і використання цифрової картки на касі. Решта розділів стандартні: список покупок, акції, адреси магазинів і навігація. Акційні товари можна додати в корзину, інформація про них в форматі журналу і Pdf картинок.

Мій Ашан одразу вимагає включити bluetooth. З приємного – в додатку є сканер штрих-кодів товарів, розклад безкоштовних маршруток, схема торгового залу, де можна дізнатися місцезнаходження будь-якого товару, і можливість замовити таксі. Планер покупок передбачає створення списку з товарів – без цін і назв брендів. Акції побачити не можна при вимкненому bluetooth. Акційні товари зі списку можна додати в корзину, але не має пошуку, і покупець швидше за все втомиться гортати список вниз, намагаючись зрозуміти, чи є там цікавий йому товар. Є можливість залишити пропозицію або поскаржитися, вибравши супермаркет і навіть конкретний відділ.

Скріни додатку Мій Ашан: розділи, акції, сканер штрихкодів, список товарів, виклик таксі

Онлайн-реєстрацію пропонує і Велика Кишеня, але для цього необхідно йти в магазин. У кабінеті ритейлер висилає повідомлення користувачам про зміну умов нарахування бонусів. Також можна побачити скільки нараховано бонусів, і “самостійно вибрати товари, на які їх витратити”, стандартну інформацію про відкриття, знайти найближчий магазин і подзвонити на гарячу лінію з програми. Навіть незважаючи на те, що Retail Group був другим рітейлером, який зважився на мобільний додаток, неактуальна інформація, невелика кількість інформації про знижки, відсутність навіть простого сервісу формування списку покупок, і інші недоліки грають свою роль: за п’ять років додаток скачало 500 000 користувачів . Стільки ж набралося у Varus за два роки.

Користувачі Varus не можуть зареєструватися в додатку без відвідування роздрібного магазину. У додатку можна глянути історію покупок, кількість балів, знайти найближчий магазин і оцінити сервіс в ньому, але не можна побачити асортимент і вартість товарів і сформувати список покупок.

Всього 10 000 завантажень у мобільного додатка Таврія В. Невелика кількість пояснюється тим, що скористатися сервісом можуть тільки одесити. Це єдиний рітейлер, в додатку якого реалізована можливість покупки і доставки товару. В особистому кабінеті можна побачити накопичені бали і подивитися історію замовлень. При замовленні додаток вимагає адреса, час доставки, уточнює спосіб оплати. Дуже дивно, але додаток не акцентує увагу на знижки – цього розділу там немає взагалі. Додаток пропонує або вхід в особистий кабінет, або в розділ, де можна вибрати товари за категоріями із зазначенням всіх цін

Скріни додатку Таврія В: головне вікно, особистий кабінет, асортимент товарів магазину, кюаркод карти, замовлення, вікно оформлення доставки

10 000 користувачів завантажили додаток Велмарт, його функціонал схожий з Велика Кишеня з тією лише відмінністю, що оновлювався він останній раз в 2016 році. Дивно, але категорія у додатків Retail Group обрана як “їжа і напої”. Втім, трохи нелогічно вказані категорії і у Ашан – як “заходи”, Varus – “стиль життя”, Сільпо Fest – “бізнес”. У решти вона вказана як “покупки”.

Зовсім мало завантажень у додатків Наш край і Сільпо Fest – по 500. Наш край не розкручував додаток, що працює з використанням beakon, а поки тестує його на двох магазинах, а Сільпо Fest виглядає як малоінформативна афіша заходів – у списку Beermaster Day і Silpo Wine Fest. Клікнувши на іконки, можна побачити короткий опис, місцезнаходження та “приєднатися” до події, заповнивши дані для реєстрації.

Низьку популярність додатків можна пояснити тим, що це не канал збуту для рітейлера, а додатковий сервіс, комунікація та зворотний зв’язок.

Каналом продажів є або власний сайт, як у Fozzy, або zakaz.ua – вони обслуговують онлайн-замовлення Novus, Ашан, Metro і Fozzy. Тестували цей сервіс і інші рітейлери, такі як ЕКО маркет, але зараз їх в списку партнерів немає.

RAU запитала фахівців: наскільки актуальні мобільні додатки і що приходить їм на зміну.

Засіб комунікації

Анна Зотова, сustomer Experience Strategist Good Wine, Bad Boy:

Розробка дуже простого додатка коштує від $ 10 000. Ми створюємо їх для ідентифікації користувачів, тому що хочемо відстежувати їх дії у всіх наших каналах: в магазинах, ресторанах, інтернет-магазинах, на фестивалях. Там розміщуємо персональні пропозиції, формуючи їх, виходячи з історії покупок і переваг.

Поки мобільні додатки виконують більш комунікативну функцію, але зараз ми працюємо над тим, щоб через них можна було і купувати товар.

Але є кілька нюансів: “дешеві” розробники дуже ненадійні, дорогі розробники не просто дорогі, а дуже дорогі. Щоб продавати через мобільний додаток, нам треба перебудовувати весь back-end, а це не швидко, оскільки потрібно створити контент під всі групи товарів і перебудувати багато внутрішніх процесів.

Засіб навігації

Олег Пузанов, засновник Leantegra, розробника додатків для Мій Ашан и Наш Край:

– Ми розробили кілька додатків – Leantegra Pilot App, Leantegra Track App, Leantegra Sandbox App, які брендіруемо і допрацьовуємо під клієнтів. Вартість такого брендування – $ 2000, час реалізації – менше тижня. Через наші програми транзакції не проводяться.

Якщо говорити в цілому про цінності такого рішення для рітейлерів, то дуже хороший приклад – Ашан. У рітейлера є детальна статистика, яка показує позитивний вплив на їх продажу.

Наш проект для Ашана дуже успішний – є довгостроковий договір з ними на покриття всіх супермаркетів в Україні. Так що інтерес у рітейлу є. Навігація всередині ТРЦ і гіпермаркетів, крос-маркетинг і локаційна аналітика – вже роками перевірені рішення. Але для розкрутки програми та залучення користувачів необхідна додаткова маркетингова активність.

Автовідповідач

Кирил Руднєв, операційний директор SMART business:

Мобільний додаток зараз майже нікому не потрібен. Від додатків хочуть практичного застосування – виконати завдання, отримати швидко інформацію, а не робити покупки. Для спілкування з покупцем і здійснення покупки тепер є месенджери і вбудовані боти.

Звичайно, додатки продовжують вирішувати завдання позиціонування в великих торгових центрах або великих магазинах. Наприклад, навігація, пошук товару або зворотний зв’язок. А доступні технології виводять можливості FMCG на абсолютно новий рівень.

На недавній конференції NRF в Нью-Йорку компанія Apple анонсувала інтеграцію системи ApplePay в iMessenger. Тепер для здійснення покупки досить написати, що ти хочеш купити, куди привезти і відразу проходить оплата.

Навіщо створювати те, що було актуально 5-8 років тому? Час вставати на шлях цифрової трансформації і створювати розумних ботів, використовувати технології на основі штучного інтелекту, які будуть спілкуватися з покупцем і допомагати вести бізнес.

Читайте також –

Крутіше за Цукерберга: Як Metro Cash&Carry використовує дані про покупців


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку