Павло Овчинніков, МІККІ : Хочемо увійти в ТОП-3 рітейлерів дитячих товарів в Україні
Засновник мережі магазинів для дітей MIKKI Павло Овчинніков про те, навіщо мережа впроваджує нові формати, чому відкриває магазини в невеликих містах, і чого чекають споживачі.
29 жовтня українська мережа дитячих магазинів MIKKI відкрила в Західній Україні свій перший магазин. Хоча компанії вже 16 років, справжній поштовх до розвитку відбувся саме в останні два роки. Про те, куди рухається бренд, що відбувається зараз всередині мережі, про конкурентів, прибуток і про те, що відбувається зараз у світі торгівлі іграшками, RAU розповів засновник мережі МІККІ Павло Овчинніков.
— Розкажіть про новому магазині в ТРЦ Victoria Gardens. Які активності організували в дні відкриття?
– Це перший магазин МІККІ на Західній Україні і найбільший за площею серед усіх точок мережі. МІККІ у Львові – не просто дитячий магазин, в ньому облаштована ігрова зона, де можна протестувати іграшку, подивитися мультфільм і просто пограти з іншими дітьми. Внутрішній дизайн виконали в еко-стилі, а каси підготовлені з різною висотою: для дорослих і дітей. Спільно з постачальниками в дні відкриття ми провели творчі майстер-класи для дітей, а також задіяли для розваг ростових ляльок таких героїв мультфільмів, як Lalaloopsy, Полуничка Shopkins, Свинка Пеппа і Черепашки Ніндзя.
— Які виникають проблеми, коли відкриття таких ТРЦ відкладаються?
— Хоча відкриття Victoria Gardens кілька разів переносилося, з серйозними проблемами ми не зіткнулися. Основним побоюванням був страх втрати персоналу, набраного для нового магазину, але нам дуже пощастило з командою, і особливих труднощів не виникло
— Напроти MIKKI в Victoria Gardens розташований магазин Будинок іграшок. Конфлікт інтересів не виникає?
— Якась частина асортименту, безумовно, перетинається, але ми вибрали партнерську модель і спробуємо доповнювати один одного. Конкурувати будемо не ціною, а сервісом для клієнтів. Крім того, в MIKKI представлені не лише іграшки, а й одяг, взуття та інші дрібниці для дітей. Також у нашому магазині є дитяча ігрова зона.
— У київському Lavina Mall новий магазин буде досягати 600 кв. м. Що в ньому можна буде знайти? Що це за новий формат, який був анонсований раніше?
— Новий магазин увійде в трійку найбільших торгових точок мережі за розміром. Він буде виконаний у новому форматі, з такою ж концепцією, як і у Львові. У асортименті – більше 20 000 товарних позицій: розвиваючі іграшки для дітей різного віку, товари для активного відпочинку, набори для творчості, коляски, ліжка, дитячий одяг і взуття, засоби по догляду, а також предмети гігієни. Також ми підготували сюрприз, такого ще немає в жодній дитячій українській мережі, але розповімо про це пізніше.
— В ЦУМ будете відкривати магазин?
— Концепція ЦУМ передбачає лише один дитячий магазин, тому у нас немає планів заходити туди або конкурувати за місце. Але ми плануємо розвивати свою мережу в Києві, адже столиця займає, за нашими підрахунками, 30-40% всього ринку. Головне: знайти якісні торгові центри, готові прийняти наш формат.
— Але крім міст-мільйонників MIKKI представлений і в кількох невеликих містах…
— Бренду MIKKI в цьому році виповнюється 16 років. Нам, як дніпровської компанії, було страшно відкриватися відразу у великих містах. Тому розвиток мережі ми починали з міста Нікополь. Поза обласних центрів досить багато людей, готових купувати якісні іграшки, але для цього їм доводилося їздити в Дніпро чи Запоріжжя. Наш перший магазин був прийнятий покупцями дуже добре. Як правило, у маленьких містах представлені не самі якісні іграшки, там багато контрафакту і небезпечних для дітей іграшок, так що появу MIKKI прийняли “на ура”.
— Що зараз відбувається в світі торгівлі іграшками – які тренди? Які іграшки найбільш актуальні в цьому році, що буде актуально в наступному?
— Світ іграшок дуже тісно пов’язаний з мультфільмами і кіно, які виходять на великих екранах. Наприклад, відомий мультфільм «Таємне життя домашніх тварин» викликав приголомшливий попит не тільки серед дитячої, але і серед дорослої аудиторії на іграшки, пов’язані з персонажами. А ось інтернет поки що має не такий сильний вплив. Наприклад, популярна гра Pokemon Go практично не позначилася на продажах покемонів. Покупцю важливо, щоб іграшка була не тільки для гри, але і розвивала дитину: моторику, мовлення, асоціативне мислення, вивчення кольорів, форм, букв, а також розвиток пам’яті. Такі іграшки будуть актуальні завжди.
— Порівняно з минулим роком, прибуток компанії впав або зріс?
— Роздрібний ринок іграшок – специфічний. “Високий сезон” починається в листопаді-грудні перед святами, і річний прибуток буде залежати від того, наскільки ми зможемо зацікавити наших клієнтів у передноворічний час. Лише тоді ми зможемо сказати, ефективно закінчили рік чи ні. Принаймні 2015 рік, не дивлячись на всі катаклізми, завершився для нас з невеликим прибутком.
— Що цікавого відбувається в мережі MIKKI?
— Ми працюємо над навчанням персоналу, щоб вони не просто продавали клієнтам іграшки, які можуть їм потім не знадобитися, а просували саме той товар, який їм (клієнту і дитині) потрібен.
— У компанії намічений довгостроковий вектор розвитку?
– Ми хочемо увійти в топ-3 рітейлерів дитячих товарів до 2025 року. Ми розуміємо, що на ринку є сильні гравці, з якими потрібно успішно конкурувати, але ми готові до цього і все це враховано в нашій стратегії розвитку.