Час змінюватися: перспективи made in Ukraine в 2018 році

Час змінюватися: перспективи made in Ukraine в 2018 році

24.01.2018 09:00
  3913
Микола Маранчак

Представники MustHave, Marsee’s, L. A. P. T. I., byMe, UAmade, Окно во Двор та інші про сьогодення і майбутнє українського виробника, а також тренди і проблеми в галузі. made in ukraine
Якщо попередні три роки можна назвати періодом становлення феномену made in Ukraine, то 2017 рік став швидше часом дорослішання, пошуків себе і появи перших гігантів серед українських виробників нової хвилі. Як пережили цей рік і чого очікують в своєму сегменті від наступного, RAU розповіли представники одежних брендів нової української формації.

Воно було страшне

Анастасія Дзюба і Анна Коваленко створили бренд MustHave ще в 2010 році і по праву носять звання першого українського мас-маркету. Так що вони, як ніхто інший, можуть оцінити те, як змінювався ринок для українських виробників в останні роки. «Коли починали, рятував голий ентузіазм і віра у наш продукт, – згадує Анна Коваленко. – На той момент українське не просто не любили, це взагалі було соромно носити. Були покупці, які приходили в шоу-рум, вибирали, приміряли, вже готові були заплатити, а потім, коли дізнавалися, що виробник – Україна, відмовлялися. І таких випадків було достатньо. Були оптовики, які продаючи MustHave, говорили, що це Америка. І у них все добре продавалося». made in ukraine

У мережі MustHave вже чотири магазини і два шоу-руму в Києві, а також по одній торговельній точці в Одесі, Харкові і Львові, остання з яких відкрилася в грудні 2017 року. За словами творців бренду, люди вже приходять саме в пошуках українського, але стаючи більш вимогливими, не позбавляються від старих стереотипів. «Чомусь усі вважають, що якщо це українське, то воно має коштувати 50 гривень, – каже Анна. – Чи 100 гривень, але це вже дорого. Класно бути українськими, але коли курс долара 28, а в Україні немає тканини, з якої ти можеш пошити виріб, то дуже складно вести бізнес».

До подібних висновків приходить і Аліна Сердюк, співзасновниця бренду byMe, який представив свою першу колекцію в маркеті ВСІ.СВОЇ, а зараз відкрив власний шоу-рум в районі Хрещатика в Києві. Вона вважає, що ентузіазм, який тримався у покупців на постреволюційній хвилі патріотизму, поступово згасає і зараз вони стають більш перебірливими.

«Мені здається, що найбільший пік був десь рік тому. Порівняно з минулим роком, зараз падіння десь на 30%, споживачі стали перебірливими, – каже Аліна Сердюк. – Раніше вони як з закритими очима купували: українське – значить беру. І неважливо, що блузка 3000 гривень коштує. Зараз споживачі адекватно до цього ставляться. Блузка за 3000 – це нелогічно, або піду в мас-маркеті куплю, або в іншого дизайнера».

Все ще становлення

На думку PR-менеджера L. A. P. T. I. Валерії Явкиной, ключова тенденція 2018 року – формування мас-маркету серед українських брендів: «Раніше було модно виробляти в Харкові та називатися італійським брендом, а тепер навіть навпаки. Український мас-маркет сьогодні розвивається дедалі активніше і вже можна говорити, що стає конкурентом того ж Inditex, наприклад. Це лише питання часу».

Одеська компанія вийшла на український ринок два роки тому в форматі острівців взуття L. A. P. T. I. points. Зі збільшенням мережі до десяти роздрібних точок в країні та розширенням асортименту, бренд прийняв рішення активно розвиватися. 2 грудня в столичному ТРЦ Ocean Plaza у мережі відкрився перший торговий об’єкт у форматі магазину. made in ukraine

Паралельно з формуванням мас-маркету, вважає Валерія Явкіна, в новому році не тільки існуючі мережевики будуть рости, але і маленьких handmade-брендів буде ставати ще більше. Але це піде на користь не всім. «Я готова робити ставки, що українські бренди один одного “з’їдять”, – говорить Анна Шаш, співзасновниця бренду W8less. – Частина вже закрили свої шоу-руми, але є й ті, хто планомірно розвиває здатність шити якісний одяг і ростуть. Сильно виросли VOVK і MustHave. Вони прагнули стати мас-маркетом і у них вийшло».

Що стосується самого бренду W8less, Анна стверджує, що поки вони, як і багато інших, лише на початку шляху. «Ми продовжуємо рухатися в напрямку становлення мас-маркету, – каже рітейлер. – Українським брендам необхідно вчитися організовувати виробництво і реалізацію. Повинна бути сильна команда з декількома фабриками, делегуванням і грамотним розподілом обов’язків. Щоб бути мас-маркетом, потрібно також навчитися робити «треш» — дешевий одяг з неякісними швами,який іноді навіть не добре сидить на людині, і погодитися з цим, що це нормально».

За останній рік бренду вдалося відкрити власний аутлет і велику fashion-локацію в одному з павільйонів ВДНГ. Але при цьому українські виробники, які зміцнюють зараз свої позиції в рітейлі, кажуть, що не готові пустили все на самоплив заради тиражування. «Найбільше я ціную тих, кому вдається залишатися самими собою», – додає Анна. made in ukraine

Іншою необхідною річчю для виживання називають необхідність формування маркетингової стратегії. Так, наприклад, вважає PR-директор українського бренду Marsee’s Аліна Єловенкова.

«Зараз проходить безліч виставок, де багато дійсно гідних брендів. На жаль, не всім вистачає досвіду і людей. Добре, якщо у тебе є точка продажу або ти працюєш з іншими шоу-румами. Але без грамотного піару і маркетингу це все рано чи пізно затихне. Поодинокі покупці, звичайно, будуть, але треба все-таки заявляти про себе – підключати всі інструменти для комунікації», – коментує Аліна.

Fashion-бренду Marsee’s, як і багатьом іншим, вдалося вийти на ринок на хвилі інтересу до української продукції після Революції Гідності, і зараз в мережі рітейлера вже три магазини, що працюють у столичних ТРЦ Dream Town, Lavina Mall і Проспект. «Зараз всі йдуть до брендів, які на слуху, – деталізує вона. – Тобто люди все менше роблять імпульсивні покупки, вони економлять свій час і нерви. Тому потрібно максимально показувати, що ти робиш, який у тебе асортимент. І, як правило, це все digital». made in ukraine

Доведеться нелегко

Засновниці концепт-стору Окно во Двор Анастасія Мальцева і Анна Шепілова кажуть, що 2017 рік став переломним для українського мас-маркету і товарів made in Ukraine. «З одного боку, купувати і носити українське стало практично все населення країни. З іншого боку, новатори і соціально активна частина населення охололи до товарів Made in UA і це позначилося на рівні продажів деяких брендів. Як і очікувалося, пішла хвиля закриття проектів, а разом з нею тенденція до відкриття нових напрямів і сервісів».

Співвласниці київського концепт-стору вже чотири роки популяризують молодих українських виробників одягу і взуття. На початку 2017 року вони запустили «Девишники» – серію безкоштовних зустрічей на соціальні та суспільні теми на базі магазину, а зараз готуються до відкриття окремої локації OVD Meeting Place під них, яка стане також другою торговою точкою виробників. made in ukraine

«Можна припустити, що в 2018 нас чекає зміцнення позицій сильних гравців ринку, вихід нових форматів, а також поліпшення якості кінцевого продукту і сервісу. Покупець від цього тільки виграє, а от малому і середньому бізнесу доведеться нелегко, адже економічна ситуація в країні дуже нестабільна», – вважають підприємниці.

З більш позитивним прогнозом висловилася Event Manager UAmade Тетяна Солощенко, чий бренд в грудні запустив флагман мережі hand made магазинів у Lavina Mall: «Якщо 2017-й рік став часом врегулювання бізнес процесів і системності, то в новому році ми бачимо перспективи абсолютно для всіх. Зі свого боку, готуємо кілька проектів, які дозволять українським виробникам, стати ще більш доступними і комерційними. Віримо, що доброзичливий 2018-й допоможе усім нам зробити український retail ще більш популярним і впізнаваним».

Читайте також

Рік експериментів made in Ukraine: вектори розвитку українських брендів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  894
Усі новини ринку