Співвласники взуттєвого бренду Passio: Хочемо збільшити обсяг виробництва мінімум в п’ять разів

Співвласники взуттєвого бренду Passio: Хочемо збільшити обсяг виробництва мінімум в п’ять разів

28.03.2019 08:15
  548
Іван Зайцев

Засновники власного виробництва жіночого взуття Світлана та Ігор Демченко про те, чому виграють конкуренцію у китайських виробників, чому пішли з мас-маркету та коли створять власну роздрібну мережу.

Цей матеріал також доступний російською мовою

На Третій міжнародній виставці індустрії рітейлу і девелопменту Retail & Development Business Expo, яка пройде 28-29 березня 2019 року в київському НСК Олімпійський, серед експонентів будуть не тільки ТРЦ, рітейлери та компанії, що пропонують b2b-рішення – будуть представлені й вітчизняні виробники. Один із них – український бренд Passio Lux Style, що виробляє якісне жіноче взуття зі шкіри та інших матеріалів. В інтерв’ю RAU співзасновники та співвласники взуттєвої фабрики Passio Lux Style Світлана та Ігор Демченко розповіли про старт власного бізнесу, перехід до власного бренду, складнощі з розвитком роздрібної мережі та багато іншого.

– Коли прийшли до ідеї створити свій бізнес і чому вибрали цю сферу – виробництво взуття?

– Своїм бізнесом почали займатися ще в 90-х. Як і багато інших, закуповували товари в різних країнах і продавали. Причому вже тоді фокусувалися на взуття, хоча, по суті, були звичайними човниками. Поступово знайомилися з ринком, виробниками взуття та постачальниками, вивчали тонкощі бізнесу, і прийшло розуміння, що самі можемо виробляти товар не гірше.

Спочатку вирішили зайнятися виготовленням чоловічого взуття, але згодом переключилися на жіночу шкіряну.

Початок великого шляху

– В якому році з продавців вирішили стати виробниками?

– Перший раз виробництво запустили ще в 1998 році. Але паралельно з відкриттям фабрики продовжували займатися й торгівлею: у нас було кілька своїх торгових точок.

– Чому відмовилися від роздрібної торгівлі?

– Зрозуміли, що виробництво вимагає все більше часу, сил і уваги, і одночасно займатися двома проектами недоцільно: не виходить контролювати всі процеси, увага розмивається і бізнес вести дуже складно. Вирішили більше часу приділяти виробництву, тому згорнули свою роздрібну мережу – десь в 2008 році.

– Придбали працюючу фабрику або побудували самі?

– Побудували з нуля. Те, що заробляли торгівлею, вклали у виробництво. Перший час ще не замислювалися про створення власного бренду, розкрутку торгової марки і т. д. Діяли більше «на дотик».

– Скільки вклали в власне виробництво?

– На першому етапі – всього $3000. Це ще в 1998-му, на самому старті роботи з виробництвом. Через десять років, в 2009 році, коли переходили на новий рівень, сума інвестицій зросла в десятки разів – вклали близько $400 000. Гроші пішли на покупку землі, будівництво, закупівлю обладнання та витратних матеріалів, наймання працівників та інше.

– А про власну торгову марку коли задумалися?

– Приблизно тоді ж. Коли відмовилися від виготовлення чоловічих моделей і вирішили повністю займатися тільки якісним жіночим взуттям, зрозуміли: треба, щоб нас якось ідентифікували. З 2009 року ми почали брати участь у виставках і шукати клієнтів.

Кризам всупереч

– Ви стартували в кризовий рік – 1998-й, 2008-го і 2013/14-му пережили ще два кризи… Було важко?

– Для нас це була можливість. Ми якраз запускали нові продукти та виходили в нові ніші, набували нових клієнтів. Так виходило, що під час кризи ми завжди переходили в більш високий ціновий сегмент, де клієнти не так чутливі до економічних потрясінь.

– Чому вибрали сегмент жіночого взуття і в якому ціновому діапазоні працюєте?

– Частково ми вибрали нішу, де менше конкуренція. На мас-маркеті борються за кожню гривню, часто конкурують ціною, шукають способи робити товар дешевше, і від цього страждає якість, а рентабельність залишається невисокою. Нам не цікаво боротися на мас-маркеті, тому пішли в іншу нішу.

Ми визначили свою аудиторію і вибрали сегмент як «каблучок» – взуття для офісних працівниць, свят, заходів тощо. Тут конкуренція нижче, так як в більшості своїй українські виробники націлені на мас-маркет.

До того ж ми зробили ставку на якість та ексклюзивність моделей, і працюємо в ціновому сегменті «середній, середній плюс». До того ж використовуємо екологічно чисті матеріали, наприклад, екологічні клеї в тому числі при вклеювання стелькі.

– Який рівень конкуренції в сегменті?

– Пристойний, тому що є схоже за ціною та якістю взуття з Китаю та Туреччини, є більш дороге італійське. Є й Польща. Але ми виграємо в логістиці, і в тому, що ми підбираємо колодки і адаптуємо їх під слов’янську жіночу стопу.

– Де купуєте матеріали?

– Спочатку співпрацювали з українськими виробниками по ряду позицій, а зараз основну частину матеріалів, комплектуючих і фурнітури закуповуємо в Туреччині та Італії. В Україні просто нема де купити матеріали потрібної нам якості, в потрібному обсязі, з гарантією своєчасних і безперебійних поставок. Хай навіть Туреччина й Італія обходяться трохи дорожче – але і працювати набагато проще.

– Собівартість матеріалів в підсумковій ціні який відсоток займає?

– Приблизно 75%, і сюди входять не тільки витратні матеріали та фурнітура, але і зарплата, робота офісу, амортизація обладнання, комунальні платежі тощо.

Пошиття під замовлення

-Скільки зараз пар випускаєте на рік?

– Від 10 000 пар. Невелике виробництво, але це пояснюється нашим позиціонуванням та обраною нішею. Чи можемо виробляти і більше, але працювати на мас-маркет не хочемо. Навпаки, намагаємося йти в сегмент більш дорогого, якісного, ексклюзивного взуття. Так що аудиторія дещо змінилася і сузілась.

– Продаєте взуття тільки під маркою Passio Lux Style?

– Ні. Ми шиємо і для роздрібних мереж, які продають взуття нашого виробництва під своїми торговими марками. Серед них – L’Carvari, Marsala, Prego, VOVK та інші.

Під власною ТМ продаємо взуття в мультибрендових магазинах, яких в Україні небагато, в першу чергу, в мережі Interop, і в багатьох локальних операторів, які керують 2-3 магазинами в одному місті Полтаві, Львові, Харкові Їх назви нічого не скажуть більшості споживачів, але на локальному рівні вони добре відомі та забезпечують нам непогані продажі.

– Партнерські замовлення яку частку у виробництві формують?

– П’ятдесят на п’ятдесят. Деякі українські бренди раніше співпрацювали з фабриками в Китаї, але зараз повністю переорієнтувалися на внутрішнього виробника. Щоб в Китаї замовити літні колекції, потрібно ще в вересні зробити замовлення й оплатити, а отримаєш товар в березні.

У нас вони можуть замовити колекцію в листопаді-грудні, а отримати так само в березні. А це все безпосередньо впливає на оборотність капіталу. За ціновою політикою та якістю ми нічим не поступаємось.

– Але моделі вашої розробки?

– Як правило, партнери просто замовляють у нас взуття під власним брендом. Але часто буває, що вони самі пропонують якісь ідеї, а ми їх втілюємо. Можемо і повністю розробити моделі під конкретні побажання: ми дуже гнучкі в цьому відношенні. Головне – щоб ідеї партнерів відповідали нашому позиціонуванню як виробника якісного жіночого взуття.

– А своє взуття за кордон продаєте?

– Продавали в Литву, Біларусь, але не дуже великими партіями. Ми дивимося на європейський ринок, дуже цікавимося Біларуссю – там покупці взагалі захоплюються нашим взуттям. Але є певні труднощі, пов’язані з порядком оплати за поставлений товар. Ми не готові на тривалий термін заморожувати кошти.

– Як часто оновлюєте колекції?

– Два рази на рік: весняно-літня й осінньо-зимова. Ми самі їх розробляємо. Наші менеджери з продажу дуже впливають на створення колекції – вони спілкуються і розуміють потреби клієнтів.

Складний роздріб

– Ви відмовилися від роздрібних мереж – не розглядаються повернення до цієї моделі бізнесу?

– Тоді це було не системно, тому відмовилися, щоб сконцентруватися на чомусь одному. Якщо будемо робити хороший і якісний продукт, тоді будемо думати про власний роздріб. Попит є: в соцмережах часто цікавляться, коли ми відкриємо свої магазини.

Проаналізувавши останні півтора року, зрозуміли, що жінки хочуть купувати наш продукт. І в перспективі ми маємо плани щодо побудови роздрібної сеті.

– Про франчайзинг не думали?

– Поки ми не готові: побудова франчайзингу вимагає багато уваги до того, як партнер веде бізнес. Потрібно спочатку створити ідеальний продукт, потім – ідеальний магазин, а потім його масштабувати. Продукт ми вже зробили, справа за роздробом.

– В інтернеті продаєте?

– Ні, сайту, як і власної роздрібної мережі, немає. Нам пропонували продавати взуття на маркетплейсе, але запропонували такі умови, що ми в кращому випадку виходили б в нуль. Тому поки відмовилися: не бачимо фінансової віддачі.

– Як шукаєте клієнтів?

– Представляємо колекції на виставках, є оптовий сайт. Наші співробітники щодня спілкуються з потенційними замовниками, ведуть переговори, їздять у відрядження, і не тільки по Україні. Але поки робимо ставку не на роздрібну торгівлю, в тому числі й через інтернет, а на пошук нових оптових партнерів.

Рух вперед

– Як щодо кадрового голоду – вас торкнулася ця проблема?

– Хороший фахівець завжди на ринку коштує певну суму. Так, його потрібно утримувати. Ми справляємося тією командою, яка у нас є. У нас в команді люди, які з нами і п’ять, і вісім років, і до сі працюють.

– Кого найскладніше знайти – швачок, модельєрів, майстрів?

– Будь-якого з названих. У нас досить високі вимоги. Часто з 3-4 швачок, які приходять, ми залишаємо одну. Нам вкрай важливо забезпечити стабільну якість нашого продукта.

– Багато говорять про контрабанду – яка його частка в взуттєвому сегменті?

– Контрабанди дійсно багато – відсотків 60 нашого сегмента ринку точно заповнене сірим товаром. Ми неодноразово їздили в Китай, і добре знаємо ціни на взуття, і дивуємося, як деякі привозять товар в Україні дешевше, ніж там на виробництві.

– Які подальші плани: перехід в наступний сегмент, premium?

– Поки не розглядаємо перехід в преміум-сегмент, поки в планах – тільки преміум-якість. Наприклад, в мережі Marsala вже по факту продають преміум-клас. Але, звичайно, хочемо і збільшити обсяг виробництва мінімум в п’ять разів в перспективі, а поки – щорічно зростати хоча б в два рази в продажах.

Всі сили кинуті на продажі, маркетинг, просування. Десь до 2015 року ми цим особливо не займалися: клієнти були – і нам вистачало. Потім зрозуміли, що часи змінюються, покупець теж. Це як раз той час, коли твердо вирішили не повертатися в мас-маркет, а розвивати більш дорогий ціновий сегмент. Ми проаналізували базу: клієнтів, що йдуть, зниженням ціни не зупинили, а навпаки – втратили частину лояльних, тому що вони розцінили нову колекцію як “не нашу”.

Так що експерименти закінчилися до 2015 року. Багато українських виробників намагаються потрапити в обидві ніші. Ми зупинилися на одній і коли почали опитувати клієнтів, виявилося, що ті, які давно до нас ходять, негативно б сприйняли появу асортименту з більш дешевого цінового сегмента.

Читайте також –

Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  57
Усі новини ринку