Співвласниці Okno Vo Dvor: Плануємо запустити франчайзингову мережу по всій Україні

Співвласниці Okno Vo Dvor: Плануємо запустити франчайзингову мережу по всій Україні

24.10.2018 08:15
  700
Микола Маранчак

Бізнес-леді і засновниці проекту Okno vo Dvor про експерименти з форматами, роль self-бренду і Stories в продажах, магазин Okno vo Dvor Trends і нові шляхи розвитку.

Проект Okno Vo Dvor вже п’ять років спеціалізується на товарах українських виробників і популяризує продукцію made in Ukraine. Довгий час єдиний шоу-рум Okno Vo Dvor працював у концепції secret place – місця, яке покупці можуть знайти, тільки точно знаючи, де воно знаходиться. Восени 2017 року була запущена краудфандингова кампанія по збору коштів на новий торговельний простір в оригінальній концепції, а вже в 2018-му відкрилося Okno vo Dvor trends в Михайлівському провулку, що об’єднує в собі новий магазин і кава-корнер. В той же час вже культовий шоу-рум перейменували в Okno vo Dvor basic. Чому бізнес-леді зважилися на відкриття магазину в абсолютно новому для себе форматі, що з цього вийшло, про конкуренцію, роль соцмереж в продажах і про те, чи не бояться українські виробники експансії світових брендів, RAU розповіли співвласниці Okno Vo Dvor Анастасія Мальцева і Анна Шепілова.

– Український ринок активно заповнюють зарубіжні гіганти – H&M, Koton, DeFacto та інші. Як це вплине на українські марки? Чи не стане конкуренція для виробників made in Ukraine фатальною?

Анастасія: Навпаки, очікуємо стабілізації. Ринок настільки перенасичений українськими брендами, що, якщо представити його мильною бульбашкою, він буде на межі вибуху. Ті, хто не очікував, що потрібно так багато працювати, закриваються вже зараз. Ще багато хто піде з ринку, оскільки не зможуть конкурувати ціною, якістю, сервісом. Залишаться ті, хто зможе бути на одному рівні з міжнародним мас-маркетом.

Анна: Наші люди нарешті відвідають H&M, відвідають IKEA і заспокояться. Ажіотаж вщухне, кожен займе свою нішу, як скрізь в Європі. Аудиторія буде розділяти: за цим піду в H&M, а за цим – в магазин українських брендів.

– Рік тому ви запустили краудфандингову кампанію по збору 500 000 грн на відкриття простору, в якому, крім магазину, хотіли організувати лекторій і кавовий корнер. Вдалося зібрати потрібну суму?

Анна: Вдалося зібрати тільки 10% від заявленої суми, але проект ми все одно змогли здійснити – допомогли сторонні інвестиції. Реалізували концепцію магазину Okno vo Dvor trends і кав’ярні Meeting Place OVD при ньому, але від “дівич-вечорів”, які регулярно проводили ще в минулому році, поки відмовилися.

Анастасія: Навесні ми зрозуміли, що «дівочі вечори», ланчі, сніданки вже почав проводити кожен, тому вирішили йти від цього формату, сфокусуватися на рітейлі. Але ідеї для реорганізації нашого лекторію продовжуємо шукати. Хочемо робити те, чого ще ніхто не робить у Києві.

– В який термін плануєте відбити вкладені в новий простір інвестиції?

Анна: Хочемо вийти на точку беззбитковості вже до Нового року.

– Нещодавно ви номінувалися на премію «Кращий shopconcept року» Retail&Development Business Awards 2018…

Анастасія: Ми приділили багато уваги простору всередині магазину, трансформувавши наш шоу-рум в повноцінний бутік, хоча я не дуже люблю це слово. Простір Okno vo Dvor trends відповідає актуальним модним тенденціям. Ми особисто з нашою командою займалися його розробкою.

Анна: З secret place наш новий об’єкт виріс у магазин з великою вітриною, професійним обладнанням та освітленням, з кава-корнером і терасою з видом на Київ. Новий формат також дозволяє нам надавати майданчик для розміщення корнерів дружнім дизайнерам. Прямо зараз, наприклад, у нас можна знайти колекцію домашнього будуарного одягу Krasnova і мультибрендовий корнер корейської косметики. При цьому, як і раніше, ми спеціалізуємося на товарах українських виробників і продовжуємо популяризувати made in Ukraine.

– Чому зважилися на відкриття магазину в абсолютно новому для себе форматі? Судячи з усього, він значно відрізняється від того, що ви робили раніше.

Анастасія: В якийсь момент зрозуміли, що досягли межи в розширенні своєї аудиторії. А завдяки відкриттю магазину нового формату з іншим цінником ми отримали абсолютно нову аудиторію – більш платоспроможну і, відповідно, більше сконцентровану на моді.

Анна: Ми завжди хотіли бачити на полицях гостромодні речі. В Okno vo Dvor trends ми представили українські марки іншого рівня, стали наповнювати асортимент більш дорогим товаром. Також ми сконцентрувалися на сервісі. Всі наші стилісти-консультанти пройшли семінари по роботі з клієнтами та стилю. Тепер вони офіційно компетентні повністю підбирати образ покупцеві. Причому не тільки з речей, представлених в наших магазинах, але і зібрати стильний лук до того одягу, в якому до нас приходять.

– А що стало з secret place Окно во Двор? Довгий час формат «секретного місця», який покупець міг знайти, тільки точно знаючи, де він знаходиться, був вашою коронною фішкою.

Анна: Він нам дуже дорогий, тому ми продовжуємо з цим форматом працювати. Вже найближчим часом магазин переїде на нову локацію, так що фанатів Okno vo Dvor Basic чекає безліч приємних сюрпризів.

Анастасія: Basic і Trends підтримують один одного і взаємодоповнюють. У Trends можна придбати модну красу, а потім прийти в Basic і взяти до неї просте платтячко або кофточку за 280 грн. Ми навіть запустили окремі сторінки в Facebook і Instagram. Під новий простір готуємо контент англійською мовою. Оскільки навколо магазину на Майдані знаходяться офіси, в яких працюють експати, серед покупців Okno vo Dvor trends дуже багато іноземців. Вони складають якщо не 50%, то 40% аудиторії точно, що заходить в новий магазин Okno Vo Dvor. На сторінці Basic також нововведення – ми почали писати українською мовою.

– З чим це пов’язано – з особистими уподобаннями, віянням моди або вимогою часу?

Анастасія: 4,5 роки ми вели сторінки в соцмережах російською мовою. Коли перейшли на українську, аудиторія миттєво розширилася.

Анна: Півтора року ми обговорювали: переходити чи ні. Розуміли, що пора – українська мова для тих, хто просуває марки made in Ukraine – це логічно. Перейшли, незважаючи на те, що ми виросли в російськомовних сім’ях.

– Ви самі розвиваєте соцмережі Okno Vo Dvor. Більш того, удвох є обличчям свого бренду. Які зараз тренди в SMM? Над чим зараз працюєте?

Анастасія: Ми живемо в такий час, коли досить мати Instagram, щоб бути блогером. Давно для себе вирішили, що бізнес найкращим чином просувається через self-бренд. І ми можливо навіть запізнюємося з тим, що зараз робимо. Паралельно почали розвивати Youtube-канал, де говоримо про стиль, тренди, про те, як можна міксувати і носити свій одяг. Проводимо прямі ефірі в Instagram, де спілкуємося з нашими підписниками на близько модні теми.

Анна: Коли п’ять років поспіль допомагаєш клієнтам збирати свій образ і підбирати найкращий варіант луку, неминуче приходиш до думки, чому б не перенести це в дещо інший формат. Хвороба самозванця присутня – я ж не закінчила 100500 курсів по стилю, як я можу цим займатися. Але після першого ж ефіру прийшли люди в магазин і сказали: «Я два роки підписана на ваш Instagram. Жодного разу нічого не купувала. Але вчора подивилася ваш ефір і вирішила, що пора». Вже довгий час 30% всіх продажів у нас припадає на соцмережі.

– Ви успішно торгуєте в соцмережах, але інтернет-магазин не запускаєте. Чому?

Анастасія: Для українських брендів онлайн-магазин може згодитися хіба що на те, щоб подивитися адресу офлайн-магазину. Досі тільки одиниці в made in Ukraine відшивають свої колекції у великому масштабі. За той час, поки річ знімуть для сайту, вивісять з описом і прорекламують, вона буде продана. Прийшло від бренду всього п’ять суконь в розмірі S, показали їх в Instagram Stories, через два дні жодної не залишилося. Можуть бути светри ручної в’язки – багато речей, які завжди будуть єдиними і неповторними.

– Конкуренція поки не сильно тисне?

Анна: Якраз нещодавно я проводила аналітику по доставці серед наших конкурентів. Ми все ще єдині, хто працює так швидко. Кур’єрська доставка може бути день в день, стандарт – на наступний день. Що стосується відправок Нова пошта, Укрпошта, Pony Express по всьому світу, то протягом доби після замовлення товар вже йде.

– З ким саме ви порівнювали? Хто ваші конкуренти?

Анна: 482 store, Квартира 31, Всі.Свої.

Анастасія: В соцмережах відповідаємо 24/7. Постійно додаємо маленькі деталі до роботи з клієнтами і через місяць чи півроку помічаємо, що вони починають з’являтися у наших конкурентів.

– З останнього що ви впровадили?

Анна: Програму лояльності для постійних клієнтів. Тепер кожен, хто купує на суму від 1000 грн, автоматично починає брати участь у дисконтній програмі. Ніяких пластикових карт, незрозумілих розсилок. Знижка накопичується з 5% і далі зростає. Клієнт просто приходить в магазин і називає ім’я та прізвище.

Анастасія: Ми з самого спочатку не хотіли зв’язуватися з картками. Вони шкодять навколишньому середовищу. Дуже довго тестували, перевіряли: як це буде все працювати і 10 серпня запустили.

– Okno Vo Dvor існує вже п’ять років. З багатьма встигли попрацювати. Є бренди, які виросли у вас і відкрили свої магазини?

Анастасія: Звичайно, той же Grass. Ми починали з ними працювати, коли вони тільки з’явилися. Робили разом нашу найпершу капсульну колекцію одягу і були дуже задоволені співпрацею.

– З Всі.Свої бренди перетинаються?

Анна: До п’яти штук, не більше.

– Як плануєте розвиватися? Вже продумали свій власний маршрут до масштабування і зміцнення на ринку?

Анна: Плануємо запустити франчайзингову мережу Okno Vo Dvor по всій Україні. У нас є своя специфіка, якість роботи, подання інформації, відбору асортименту і візуалізація, але все це потрібно ще доточувати до франшизи. Думаю, ми зможемо це зробити. Це наша маленька мрія.

Анастасія: Нам регулярно приходять запити з Дніпра, Львова, Одеси, Запоріжжя. «Коли ви відкриєте Okno Vo Dvor у нас?» Але ми вже зрозуміли, що не хочемо робити сітку по всій країні своїми руками. Думаю, наш шлях можна буде порівнювати з тими брендами, які вже зараз серед українського мас-маркету: MustHave, VOVK, Marcee’s. Плануємо, що 60% нашої пропозиції буде складатися з власного виробництва. Пробні колекції вже були і розпродалися миттєво. Щоб бренд Okno Vo Dvor відшивався на енну кількість одиниць, знадобиться ще приділити йому достатньо уваги, все-таки всі моделі ми розробляємо самі. Дуже складно працювати, коли за тобою не стоїть масштабне фінансування, але у нас виходить і за це ми вдячні нашим відданим клієнтам.

Читайте також –

Засновниці MustHave: Наша мрія – одягнути всю Україну


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  57
Усі новини ринку