У 2017 році NAMES’UА збільшив оборот на 20% і взяв курс на онлайн

У 2017 році NAMES’UА збільшив оборот на 20% і взяв курс на онлайн

08.02.2018 08:00
  615
Дарья Златьева

У NAMES’UA розповіли про підсумки 2017 року та поділилися подробицями запуску маркетплейса в березні 2018-го.

Оборот універмагу в 2017 році виріс на 21%, що відповідає зростанню загального обсягу продажів KarKatFashion. Частка універмагу українських брендів в структурі продажів материнської компанії незмінна вже другий рік: 8%. У 2017 році 56% обороту універмагу забезпечили учасники програми лояльності, запущеної роком раніше. Також значно було розширено асортимент чоловічого одягу, з’явилося взуття, і прийнято рішення про запуск маркетплейсу: онлайн-проект стартує в березні цього року.

Універмаг NAMES’UA modateka з’явився в 2015 році внаслідок економічної кризи: раніше KarKatFashion працювала тільки з іноземними постачальниками, тож їй потрібно було шукати способи диверсифікації ризиків. Спільно з Arricano Real Estate на площі 1000 кв. м в київському ТРЦ Проспект був запущений універмаг українських дизайнерів, де представлені колекції 50 українських виробників. В інтерв’ю RAU керівники NAMES’UA розповіли про підсумки минулого року та плани на 2018-й.

Тетяна Буркацька, ідейний натхненник і куратор NAMES’UА:

— Які сегменти зараз представлені в універмазі та як змінився оборот за рік?

— У NAMES’UA продаються 74 торгові марки, включаючи жіночий і чоловічий одяг, взуття українських виробників, галантерею, аксесуари, косметику UA Krasa. У 2017 році товарообіг магазину збільшився на 21% в порівнянні з 2016-м, при тому, що відвідуваність збільшилася всього на 13%.

— За рахунок чого?

— Це комплекс факторів: управління асортиментом, гнучкий графік ціноутворення та зростання ефективності персоналу, зміна системи мотивації. Величезне значення надаємо персоналізації: 56% обороту генерують клієнти програми лояльності, що на 66,4% вище, ніж в 2016 році. Свою роль зіграли маркетингові активності в ЗМІ та співпраця з ТБ-проектами.

Приріст фоловерів на Facebook склав 25% в порівнянні з попереднім роком і досяг понад 17 000 чоловік.

Охоплення і залученість ростуть з кожним місяцем і цей показник виріс на 23% в порівнянні з 2016 роком. Зростання користувачів у INSTAGRAM в порівнянні з минулим роком склало 241%. 39% наших фоловерів становлять чоловіки, жінки – 61%. Середній вік користувачів 25-34 роки.

На території універмагу працює Art Fashion Café, в ньому можна проводити корпоративні заходи та навчання. У 2017 році наші 30 заходів відвідало понад 1200 осіб.

— Як змінилася кількість дизайнерів, з якими співпрацюєте? Які категорії товарів додавали або міняли?

—  2016 рік ми закінчили з 60-ма торговими марками, на кінець 2017 го нараховуємо 74. Ми постійно в русі: вивчаємо, експериментуємо, прибираємо, додаємо. У цьому році у нас розширився асортимент товарів для чоловіків: від спортивного костюма до ділового.

Ми не ставимо собі за мету збільшити кількість торгових марок. Наше головне завдання – запропонувати якісний, сезонний, модний асортимент, який задовольнить вимоги наших клієнтів.

У нас є календар, де прописані всі заходи по датах і що потрібно для їх проведення. Оскільки наші відносини з постачальниками партнерські, всі грають за одними правилами, і чітко слідують плану. Наприклад: коли надаються знижки, коли поставляються колекції нового сезону, пропозиції під Новий рік, випускні, травневі, back to school і т. д.

Антоніна Головко, операційний директор NAMES’UА:

— Асортимент за ціновими сегментами якось змінювалася?

— У цьому питанні ми намагаємося тримати баланс і зберігаємо пропорції, які були затверджені після перших шести місяців роботи: 15% асортименту – преміальна група, 45% середній і середній+, 40% – мас-маркет. Звичайно, в залежності від сезону відбувається зміщення в розподілі за ціновими сегментами, але не більше ніж на +/- 5%. В середньому ціновому сегменті представлено найбільшу кількість ТМ, сегмент мас-маркету відрізняється широтою асортименту одного бренду.

— Що найчастіше купують, яка це категорія, ціновий сегмент?

— У період з вересня по грудень – лідирує верхній одяг. Дана група виділена у нас в універмазі окремо, хоч за концепцією кожна ТМ представлена ​​в своїй зоні, без поділу.

Споживачеві так зручніше: прийти і придбати пальто/куртку/пуховик в одному місці, маючи вибір варіантів за ціною і модельному ряду.

У період з грудня по серпень лідер продажів – сукні. У чоловічому асортименті, практично завжди на першому місці трикотаж (джемпери, світшоти, реглани та інші). Хороший оборот спостерігається в сезон з вересня по січень по аксесуарам: шапки/шалі, шарфи, рукавички та інше. Найчастіше купують продукцію середнього цінового сегмента.

— Як змінювався середній чек?

— Середній чек у 2017 році не виріс і в середньому становив 2450 грн. Пов’язано це в першу чергу з купівельною спроможністю населення України в цілому. Зросли витрати на продукти першої необхідності (комунальні/паливо/харчування/здоров’я/навчання і дозвілля дітей). Відповідно, на одяг залишається менше коштів і споживач підходить до вибору більш ретельно. Кількість товарів в чеку залишилася на тому ж рівні і становить 1,55.

— Наскільки зросла база програми лояльності? Яка частка активних клієнтів?

— Програма лояльності в універмазі стартувала з квітня 2016 року, кількість лояльних клієнтів стабільно зростає від місяця до місяця, і на даний момент робоча база налічує 5600 осіб.

У загальному товарообігу частка, яку нам генерують лояльні клієнти, становить 56%.

Середній чек, кількість товарів в ньому завжди на 20-23% вище, ніж у звичайного покупця. У період спеціалізованих акцій і розпродажів бувають скачки показників активності лояльних клієнтів до 70%.

— На якій стадії знаходиться запуск маркетплейса?

-— Працюємо над створенням онлайн-платформи проекту NAMES’UА. Це трохи інший формат ніж класичний маркетплейс. Всю операційну діяльність по роботі онлайн-формату буде здійснювати команда проекту. Запуск платформи запланований на березень 2018.

— Що він буде собою представляти?

— Головна ідея – об’єднати офлайн і онлайн продажі. Для офлайн-клієнта це додаткова можливість дистанційно подивитися пропозицію, зробити вибор і приїхати на цільову примірку. Як онлайн-формат, це в першу чергу розширення географії продажів.

Ми хочемо зберегти єдину програму лояльності, два формати будуть працювати за графіком єдиного рітейл-календаря.

У перші три місяці асортимент онлайн відрізнятиметься (буде менше відсотків на 30), так як ми припускаємо, що не зможемо одночасно увійти в чіткий режим оборотності товару за всіма брендам. У перспективі, дана платформа можливо й стане повноцінним маркетплейсом.

— Хто розробляє її для вас і як вона буде працювати – товар буде продаватися зі складів постачальників?

— По створенню онлайн-платформи ми співпрацюємо з компанією ПІМЕНТОС, просуванням сайту буде займатися компанія МонАмі. Так як ми відповідаємо перед своїм клієнтом за якість товару та послуг, то в перший рік будемо оперувати товарним запасом офлайн-магазину.

Це означає, що всі відвантаження з онлайн-замовлень будуть проходити через наші руки, навіть якщо товар буде доставлений постачальником спеціально для інтернет-продажів.

Питання наявності і залишків по асортименту, наприклад, синхронізацію бази даних між партнерами, будемо вирішувати з кожним постачальником індивідуально. Ми проаналізували досвід роботи інших платформ і будемо тестувати свої інновації.

— Яку частку плануєте для онлайн-каналу в порівнянні в офлайн-оборотом?

— Ми очікуємо приріст офлайн-продажів через цей інструмент комунікації з нашою цільовою аудиторією в першу чергу. На кінець 2018 роки плануємо вивести частку онлайн-продажів на показник 20%. У цьому питанні ми реалісти.

Читайте також –

Час змінюватися: перспективи made in Ukraine в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку