Галактика і порожнеча: фоторепортаж з відкриття Lavina Mall
Перший день роботи Lavina Mall: екстрим безкоштовно, Сільпо в стилі punk loft, віртуальна реальність та «космічна» самотність Intertop.
Настільки амбітні девелоперські проекти в Україні, як Lavina Mall, – рідкість, тому важко заперечувати їхню соціальну значущість. Тож не дивно, що у відкритті взяв участь мер Києва Віталій Кличко, а ажіотаж намагалися підігріти безкоштовними атракціонами, аби залучити бажані 100 000 відвідувачів у перший день роботи. І не важливо, що безкоштовними вони були всього дві години, не задовольнивши сподівання і половини охочих, що відкрилося мало заявлених торгових точок, а обіцяного аквапарку зовсім не буде – усе це безперечно мінуси, про які неможливо промовчати. Але підсумковий результат змушує забути про них і зосередитися на торгово-розважал
Дістатися до Lavina Mall начебто не складно – вигідне місцезнаходження на виїзді з Києва із різноманіттям громадського транспорту, що проходить повз, зокрема маршруток Ашан. Розташовані тут же на Берковцях Novus і Епіцентр К – перевірена ознака второваної сюди стежки для покупців. З іншого боку, транспортну розв’язку тут тільки ледачий не буде сварити – місце славиться численними аваріями, постійними заторами, а сам стан дороги вимагає ремонту ще, напевно, з радянських часів. І затори, які породило на дорогах відкриття ТРЦ, будуть у соцмережах ще довго згадувати. Проте, усі ці нюанси, які, за бажання можна вирішити, забудовників не збентежили. 1 грудня 2016 року на Берковецькій 6Д з’явився один з головних ТРЦ Києва – Lavina Mall.
Не найяскравіша архітектура, розрахована, швидше, на надання рекламних площ на фасаді, навіть у день відкриття доопрацьовувалас
Хоча до відкриття ТРЦ залишалося менше години, говорити про якесь стовпотворіння охочих першими увійти до комплексу, як це було наприкінці жовтня під час відкриття ТРЦ Victoria Gardens у Львові, не доводилося. Однією з причин стала наявність поблизу гіпермаркету Ашан, у якому можна було встигнути і погрітися, і перекусити, а другою – практично безперешкодне проходження всіх охочих досередини зі сторони Ашану, а можливо і з деяких інших входів, яких тут не менше п’яти. Когось охорона зупиняла, а хтось зовсім спокійно заходив ще до офіційного відкриття.
Інакший вигляд мала ситуація зі сторони Сільпо, що відкрився на дві години раніше решти ТРЦ – о 15:00. Удосталь нагулявшись і закупившись у новому супермаркеті, народ намагався пройти далі по комплексу, але до визначеного часу охорона нікого не впускала. Нерівномірний контроль публіки виглядав щонайменше дивно, адже з однієї сторони люди спокійно собі ходили центром, а з іншої – вхід був суворо закритий.
При цьому розрізання стрічки відбувалося в атріумі торгового центру: для запрошених гостей заходу, рітейлерів, преси та публіки, що просочилася досередини. Решту ж впустили тільки після її розрізання.
Крім власника ТРЦ Lavina Mall Вагіфа Алієва, у розрізанні стрічки брали участь мер Києва Віталій Кличко та власник будівельних магазинів Епіцентр К Олександр Герега.
Залишилося, звісно, загадкою участь у розрізанні стрічки Олександра Гереги, чий гіпермаркет також, як, наприклад, і Ашан, розташований по сусідству з Lavina Mall, а не всередині. Хоча, можливо, причина в дружніх взаєминах усіх трьох.
Дочекавшись свого часу відвідувачі розбрелися по ТРЦ.
Тих, хто прийшов саме на шопінг, тут чекав сюрприз – магазинів відкрилося значно менше, ніж можна було собі уявити. Цілі коридори величезної локації були порожніми, багатообіцяюче підказуючи хто з іменитих брендів розташований за закритими фасадами.
Проте було чимало і тих, хто виявився готовим приймати перших відвідувачів Lavina Mall. Серед брендів, що відкрили свої магазини, опинилися Vitto Rossy, ECCO, Arber, Anabel Arto, Borrelli, Lenovo, Zirka, Lucky Luck, Giardini, Sharman, Eterna, Arena, Triumph і ще до 20 інших магазинів. Кожен з них прагнув зробити святковий подарунок для перших клієнтів по своєму – Vitto Rossi, наприклад, протягом чотирьох днів пропонує знижки до 50% на брендові взуття та аксесуари, а Arber – таку ж знижку, але до 31.12.
Brocard відкрив у Lavina Mall одразу два магазини, запропонувавши атракціон нечуваної щедрості – мінус 30% на весь товар.
Kosmo запропонував першим відвідувачкам -30% на свою продукцію, а також -50% – на другу пару колгот.
Уже згаданий Сільпо постав перед покупцями в черговому новому форматі Punk loft.
Бажання Сільпо бути сучасними і молодіжними безперечно заслуговує на повагу. Але багато відвідувачів супермаркетів – люди у віці, тому ставка на електронну музику і ультрасучасний дизайн може відлякати частину покупців.
Що ще підготувало Сільпо своїм покупцям у Берковцях, можна буде дізнатися в одному з найближчих матеріалів RAU.
Із сегмента дитячих товарів відкрився один лише Baby БУМ. Для компанії дитячий супермаркет став першим у Києві, при чому флагман зайняв одразу площу 1 000 кв. м з 58 000 SKU. Найімовірніше, з успішним стартом у столиці його можна привітати – за відсутності конкурентів у ТРЦ у нього є всі шанси потрапити до ніші відомих брендів.
Добре склалося також у Золотий Вік. Ювелірний бутік розташувався у безпосередній близькості до сцени, і з урахуванням, що та ж Pandora, розташована поруч, не встигла відкритися, міг відчувати себе затребуваним.
Єдиним ювелірним брендом, що готовий скласти йому конкуренцію, виявилася ювелірна компанія Aurum.
Зустрічаються в Lavina Mall і не зовсім звичайні торгові точки, як, наприклад, магазин канцтоварів Pencilvania або секс-шоп No Taboo. Відкриття в ТРЦ такого незвичайного рітейлера, прокоментував директор роздрібної мережі No Taboo Олександр (прізвище не став вказувати – прим.).
– Дещо незвично зустрічати такі магазини в ТРЦ, це унікальний випадок?
– Є й інші. Магазини No Taboo можна зустріти в SkyMall, у ТЦ Квадрат, у ТЦ Метроград.
– Це тільки ваша мережа секс-шопів присутня в торгових центрів чи є ще конкуренти?
– У нас немає конкурентів, ми – одні.
– Вас без проблем приймають у торгових центрах?
– Абсолютно все адекватно, це ж торгово-розважальний центр. Є торгові площі для сімейних людей одного типу, є – такі як ми. У нас є суворі обмеження за віком для входу до нас, уся наша продукція сертифікована. Є деякі торгові центри, які опираються, але ця культура рано чи пізно прийде всюди.
У європейських країнах у всіх ТРЦ є інтим-бутики.
– Які очікування від Lavina Mall?
– Найграндіозніші – це ж Lavina Mall. Становлення цього ТРЦ потребує ще деякого часу, але він знайде свою нішу і однозначно може стати найкращим. Тут величезні торгові площі, хороша транспортна розв’язка, багато паркувальних місць, сусідство з такими затребуваними гіпермаркетами як Ашан та Епіцентр К. У цього ТРЦ велике майбутнє.
А ось Oodji опинилися серед тих, хто не встигли відкритися. Але при цьому представники бренду залишили двері прочиненими, виставивши на загальний огляд напівпорожній магазин та процес розпакування коробок.
Поки всі чекають відкриття магазинів західних брендів, українські виробники не дрімають: у ТРЦ вже почав роботу мегастор F’91, що належить Arber Fashion Group.
Магазин мережі Comfy, що відкрився в ТРЦ, традиційно виявився яскравим і просторим, у якому є що запропонувати покупцям.
Інша мережа магазинів техніки та електроніки Ельдорадо представила новий магазин в абсолютно новому форматі, що включає в себе велику сервісну зону прямо в магазині, відділ інтернет-замовле
Велика нагода для свята виявилася також у мережі магазинів гаджетів і аксесуарів Citrus. У Lavina Mall компанія відкрила найбільший в Україні магазин.
Для всіх відвідувачів абсолютно безкоштовно були доступні найнезвичайніші розваги – наприклад, можливість пограти із 3D-принтером.
На цьому сюрпризи компанії не закінчилися – що ще приготував Citrus своїм покупцям, а також як виглядає найбільший магазин мережі в Україні, дізнайтеся в одному з найближчих матеріалів RAU.
Не всім магазинам, звичайно, пощастило опинитися в епіцентрі подій Lavina Mall. Взуттєвий магазин Intertop виявився на десятки метрів оточений закритими фасадами з написами «Незабаром Відкриття». На руку йому це буде чи ні, стане відомо лише через деякий проміжок часу.
Ще одним магазином, який стоїть на самоті, виявився італійський магазин косметики GUAM. RAU поставило кілька запитань власнику компанії ексклюзивного дистриб’ютора косметики GUAM в Україні, Олександру Гупало.
– Як воно стояти на самоті?
– Ну, ми ж ідемо в довгу і маємо досвід та знання як працюють ці центри, які ця група створювала та експлуатує. Тому я абсолютно спокійний.
– І довго чекати сусідів?
-Я думаю, 3-4 місяці. Хтось вийде через два тижні, хтось через три-чотири. З урахуванням закладеної концепції і зробленої інфраструктури, шансів на програш немає.
– Багато людей знаходить вас і заходить?
– Ми сьогодні ще не починали роботу – це був день для друзів, партнерів і постійних клієнтів. І тим не менш перші продажі були для звичайних відвідувачів.
Що стосується представлених розваг, то в Lavina Mall вони безперечно грандіозні. «Галактика» – це перший критий парк такого масштабу в Європі і зовсім новий формат для України. Усього в парку представлено 7 екстремальних і 13 сімейних атракціонів. Одні тільки американські гірки тут досягають висоти до 24 м. Інвестиції в проект становлять 35 млн євро.
Також було заявлено відкриття аквапарку, але з технічних причин воно так і не відбудеться.
Однією з найголовніших акцій у день відкриття ТРЦ, стало безкоштовне катання на всіх атракціонах парку. Незважаючи на те, що було заявлено лише дві години безкоштовних розваг, охочих взяти участь у них виявилося більш ніж достатньо.
Першими на безкоштовні атракціони потрапили звичайно ж найменші (насправді ні).
Але навіть тиснява, довгі черги і всього 1-2 хвилини безкоштовних гострих відчуттів, не відлякали охочих потрапити на атракціони.
І це не рахуючи тих, хто ніяк не міг прорватися через охорону, не в силах дочекатися своєї черги потрапити на обмежений за розмірами майданчик. Завищені очікування неминуче породжують розчарування.
Справжнє ж розчарування настало у багатьох о 19:00, коли разом з безкоштовними атракціонами вони закрилися взагалі, навіть для охочих платно покататися. Утім, в інші дні у Lavina Mall обіцяють, що «Галактика» буде працювати до 22:00.
Ще однією родзинкою розважальної зони Lavina Mall став найбільший в Україні кінотеатр MULTIPLEX. Крім традиційних кінозалів тут, спільно з компанією Samsung Electronics представлений перший в Україні кінотеатр віртуальної реальності. Детальніше про те, як виглядає новий кінотеатр, які інновації в ньому представлені і що за ними стоїть, читайте в одному з найближчих матеріалів RAU.
Із фуд-корта 1 грудня виявилися представлені лише Франс.уа, Крила, Кавказька Кухня, Charte Bar, Ice-Cream gofre, а також окрема точка домашньої випічки Сільпо.
Незважаючи на обмеженість фуд-корту, відкритий фаст-фуд посеред центрального атріуму поширював по ТРЦ не тільки аромати їжі, але і трохи задимлював приміщення. Причиною тому стала відсутність або погана робота витяжок. Посилювало ситуацію не тільки те, що торгових точок відкрилося недостатньо, але і повна відсутність столиків, аби насолодитися кавою або пиріжком. Тому люди тіснилися де могли.
Але навіть це не псувало присутнім настрій – люди гуляли, сміялися, фотографувалися.
Їх розважали аніматори в костюмах інопланетян, які гуляли по ТРЦ.
Хедлайнерами ж усього заходу стали, по-перше, поп-гурт Время и стекло – продюсерський проект Потапа та Ірини Горової, популярний серед української молоді. Музичний колектив зібрав пристойну кількість відвідувачів під кінець дня.
По-друге, було заявлено про особливий сюрприз – спеціальний подарунок, яким мав стати хтось із найпопулярніших українських виконавців. Ним виявилася Світлана Лобода, яка зібрала неодмінний аншлаг.
До 22:00 свято повністю скінчилося і народ не кваплячись почав розходитися, щоб, не виключено, повернутися сюди пізніше.