
Ідеальний баланс: історія компанії New Balance


Як поліпшити статистику продажів у fashion-рітейлі за допомогою впровадження віртуальних примірочних.
Інтернет-магазини одягу та взуття постійно отримують величезну кількість повернень через те, що клієнтові не підійшов розмір, або річ погано виглядає на фігурі. Це суттєво псує статистику продажів і вимагає певних ресурсних витрат на процес обміну або повернення товару. Дану проблему можуть вирішити віртуальні примірочні, які вже використовують багато закордонних брендів. CEO {j: Mind.Systems} Олена Шостак в колонці для AIN.UA розповіла про принципи роботи та переваги віртуальних примірочних.
Virtual dressing room – це діджитал-версія стандартних офлайн-примірочних. Єдина різниця в тому, що в звичайній примірочної ви оцінюєте себе у дзеркалі, а у віртуальності за вас все роблять алгоритми. Камери аналізують вашу статура і рухи в цифровому вигляді. Система AI накладає відповідний фасон і розмір одягу на ваше 2D- або 3D-зображення: модель глибокого навчання повинна визначати не тільки основні ключові точки суглобів вашого тіла, але і його об’ємну форму. Так смартфон стає fashion-радником.
Згідно з останнім звітом P&S Intelligence, використання цього поєднання технологій і смартфонів призведе до зростання ринку онлайн-примірочних з $3 млрд в 2019 році до більш ніж $19 млрд до 2030 року – при середньорічному темпі зростання 18,5%. Звучить вражаюче.
Перші концепти virtual dressing room почали з’являтися ще в 2005 році. Уже в 2010-му британський бренд ASOS почав впроваджувати fit assistant для підбору потрібного розміру одягу за параметрами клієнта.
Сьогодні на ринку є різні рішення віртуальних примірочних: від простих консультантів з підбору одягу на основі ваших параметрів до 3D-сканування вашого тіла з підбором потрібного розміру і посадкою бажаної речі. Багато великих і середніх локальних брендів все активніше впроваджують цю опцію в своїх онлайн-магазинах.
З березня 2020 року практично в усьому світі сотні тисяч фізичних магазинів пішли на карантин. Це призвело до масштабного падіння доходів і «фінального закриття» – як у великих міжнародних брендів, так і у локального малого і середнього виробника. Наприклад, продажі H&M у другому кварталі впали на 50%, і компанія зазнала 620 млн євро збитків порівняно з аналогічним періодом минулого року. А в Zara в червні оголосили про те, що планують закрити понад тисячу магазинів по всьому світу.
За оцінкою McKinsey&Co, сукупні доходи fashion-індустрії в 2020 році скоротилися на 27-30% в порівнянні з 2019-м. Це змусило компанії спішно перекинути сили на онлайн-рітейл. Аксесуари, взуття, речі, білизна та інші позиції – все це можна придбати в інтернеті в один клік. Але що робити, якщо товар не підійшов? За статистикою, з 10 онлайн-покупок 5 повертають в магазин. А найпоширенішою причиною повернення вказують, що не підійшов розмір або фасон. Природно, це псує купівельний досвіб. Саме ці проблеми повинні вирішити віртуальні примірочні.
Virtual dressing room набирають популярність, так як вони значно знижують відсоток відмови і відсоток повернення товару на 20-38% в залежності від категорії.
Північна Америка стала лідером з використання онлайн-примірочних. Регіон – трендсеттер покупок в мережі, а американські компанії вже давно використовують AR, VR і AI. Але не тільки онлайн-магазини впроваджують віртуальні технології. Багато великих північноамериканських брендів на кшталт МАС вже не перший рік використовують virtual try-on mirrors для залучення покупців. Tommy Hilfiger в своєму інтернет-магазині впровадили онлайн fit assistant, який завдяки введеним параметрам користувача може обчислити рекомендований розмір. А на сайті 1822 denim для цього використовують 3D-обчислення параметрів покупця.
В Європі, згідно Statista, до 2026 року ринок AR/VR в Європі досягне $50,55 млрд. При цьому варіанти використання VR будуть розширюватися і розвиватися в міру того, як підприємства повністю реалізують свій потенціал. Найпотужніше впровадження технологій доповненої і віртуальної реальності – в Німеччині, Італії, Франції та Іспанії. Саме в цих країнах віртуальні примірочні і асистенти найпопулярніші – наприклад, Adidas (Німеччина) і ASOS (Великобританія) також використовують fit assistant.
Швейцарський бренд Formex Swiss Watches використовує для віртуальної примірки свого годинника AR-Watches app-рішення, побудоване на ARTag technology. Щоб приміряти годинник, користувачеві необхідно роздрукувати браслет з маркерами, надіти його на зап’ястя, навести камеру – і зчитуючий алгоритм «одягне» на руку обрану пару годинників, які користувач зможе оглянути, покрутивши рукою (в рамках допустимих маркерів на браслеті, звичайно ж).
Що стосується Азії, за прогнозами, місцевий ринок AR/VR-технологій досягне $ 172,8 млрд уже до 2026 року. Популярність virtual dressing room посилюється і там. Так, індійська мережа магазинів оптики Lenskart використовує онлайн-примірочні оправ: аналізуючи в реальному часі через камеру параметри голови, розташування вух, відстань між носом і очима, рішення демонструє клієнту, як він буде виглядати в обраній оправі.
Події 2020 року поставили рітейл перед фактом: в кризових умовах виграє в першу чергу той, хто завчасно «оцифрував» усі необхідні покупцеві процеси.
Для virtual dressing room, які розвивалися з 2005 року, в пандемію настав зоряний час. Просто сайту магазину вже недостатньо: клієнти і надалі віддаватимуть більшу перевагу онлайн-майданчикам, які дозволяють через екран безпомилково підібрати потрібні параметри товару – будь то штани, кросівки або окуляри.
Читайте також –