Реклама для магазину: 5 векторів інтернет-просування в рітейлі
Гейміфікація, відео, нативная реклама, push-повідомлення і адаптована mobile-версія сайту. Як підвищити конверсію від інтернет-реклами.
Цей матеріал доступний російською мовою
П’ять основних трендів в інтернет-рекламі виділяє General Manager FreakOut Олексій Романенков.
Mobile First – смартфони насамперед
У 2019 західні компанії, за даними Statista, продовжать вливати бюджети в мобайл (62%), залишаючи друге місце за десктопом (38%).
Mobile First – це стратегія створення оптимізованого сайту, яка враховує моделі гаджетів і швидкість підключення до мережі.
Наприклад, власники iPhone і незрівнянно більшого за розміром Xiaomi Max побачать різні версії інтернет-магазину. Важливо при цьому, що основна інформація про товари буде незмінною, як і стиль оформлення, і елементи ідентичності бренду.
Інтернет-магазини, створені по стратегії Mobile First, однаково успішно проглядаються як в мобільній, так і десктопній версії, на відміну від старих неадаптованих сайтів. Величезний плюс ще і в тому, що завантажується такий ресурс на 73% швидше. Цей фактор може виявитися вирішальним.
Орієнтація на мобільних користувачів включає не тільки технологічний аспект, а й особливий підхід до контенту: не можна «заганяти» весь вміст веб-версії в мобільну. Користувачі смартфонів, екрани яких незрівнянно менше десктопа, не люблять скроллити довгі «простирадла» тексту з описом послуг на головній сторінці сайту, щоб дістатися до потрібного функціоналу.
Push-повідомлення: миттєве інформування
Найкоротший шлях подати інформацію про свою пропозицію – за допомогою push-повідомлень, які відобразяться прямо на екрані смартфона. Для цього потрібно, щоб користувач завантажив додаток онлайн-магазину, верифікував його як зручний і не видалив в перший же день використання. Зайве говорити про те, що продукт повинен бути якісним, розробленим з урахуванням всіх сучасних можливостей додатків, і ні в якому разі не бути «клоном» веб-версії рітейлера.
Розсилка push-повідомлень проводиться з урахуванням інтересів кожного конкретного користувача. Якщо інформація про кожну промоакцію або нове надходження товарів буде розсилатися, як спам, всім передплатникам, така «стратегія» швидко обернеться повальною відмовою від розсилок.
Нативная реклама: історії замість закликів купити
Обсяги нативной реклами, за даними eMarketer, ростуть в середньому на третину щорічно, і немає ніяких передумов до того, щоб цей тренд перестав розвиватися. За даними Sharethrough, він генерує на 53% більше переглядів, ніж стандартна медійка, і сприяє збільшенню продажів в середньому на 18%.
Натив буває різним – це, наприклад, In-Feed формат (реклама, інтегрована в новинну стрічку, яка повторює стиль оформлення сторінки і не заважає користувачам взаємодіяти з контентом).
Ще один вдалий формат нативу, з яким можна сміливо експериментувати – це спонсорський контент. Сторітеллінг в соцмережах теж актуальний: замість розповідей про властивості продукту – корисна інформація про критерії його вибору і сферу застосування.
Гейміфікація і залучення
Ігрові механіки так само будуть актуальні в числі інших digital-трендів в ритейлі. Найпростіша механіка – це участь в нескладній онлайн-вікторині з накопиченням балів та розіграшем цінних призів, як це часто роблять продуктові мережі в партнерстві з виробниками.
Прийоми гейміфікації часто характеризуються одноманітністю. Компаніям безперечно варто задуматися про більш оригінальні ходи – в цьому сенсі у західних гравців є чому повчитися.
Наприклад, торгова мережа 7-Eleven і Snickers запустили цікаве промо під назвою «Ритм голоду» (“Hungeritm” – напевно алюзія на “Hungergames”). Суть в тому, що знижка на шоколадні батончики в магазинах рітейлера виростала в режимі реального часу кожен раз, коли в інтернеті падав «індекс щастя» – тим самим організатори акції намагалися підняти споживачам настрій.
Відео – головний тренд споживання контенту
У минулому році YouTube посів друге місце в рейтингу найбільш відвідуваних ресурсів світу, обігнавши Facebook і поступившись тільки Google. Якщо подивитися на те, чим займаються користувачі в онлайні в дану секунду часу, виявиться, що четверо з п’яти дивляться відео, і тільки один – читає текст, розмовляє в месенджері, слухає музику або дивиться фотографії. Цей тренд не можна не враховувати при плануванні маркетингового бюджету в будь-якій сфері, і ритейл не виняток.
Основна вимога до ролика – креативність, яка гарантує велику кількість переглядів і репостів.
Не варто захоплюватися довгими не пропускними форматами – згідно з дослідженням Core, вони дратують більшість користувачів і завдають шкоди брендам-рекламодавцям. Краще зосередитися на коротких форматах: дослідження говорять про те, що тільки 14% глядачів витримують півхвилинну рекламу, а 20-секундний ролик згодні дивитися вже 24% користувачів. Більшість із них вважає, що довжина реклами не повинна перевищувати 15 секунд.
По матеріалам: New Retail
Читайте також –
Топ-5 каналів просування в інтернет українського e-commerce. Опитування Promodo