По рекламу в інтернет: як вибрати те, що треба

По рекламу в інтернет: як вибрати те, що треба

28.02.2017 09:00
  684
rau

Багато бізнесменів можуть витрачати гроші даремно тільки через те, що зовсім не розібралися у видах інтернет-просування. Тому для початку варто дізнатися хоча б їхні основи, радять фахівці.

Як говориться в матеріалі ЛІГА.net, просування товарів і послуг в інтернеті умовно можна розділити на три типи – нативну рекламу, пошукову оптимізацію (SEO), платну рекламу (контекстні, банерні оголошення, відеореклама).

«Люди часто губляться на цих трьох полях. До нас на консультацію приходять власники бізнесу і ставлять питання з галузі SEO, плутаючи його з контекстною рекламою», – розповідає керівник МСБ маркетингу в ринках, що розвиваються центральної і східної Європи Google Павло Бандура. Експерт розповів, чим відрізняються один від одного різні рекламні активності в інтернеті.

Реклама, яка не викликає відторгнення

Один з видів інтернет-просування – нативная реклама. Простий приклад такої реклами: користувач відкриває статтю на сайті, щоб почитати, чому раніше неправильно чистив зуби, а на додачу отримує кілька порад. Зокрема й таку: «Вам варто почати користуватися пастою такого-то бренду». Це нативная реклама. Вона не виділяється на тлі іншого контенту, а в нього вписується. Тому не сприймається користувачем як реклама. У якісних виданнях є обмеження для подібних матеріалів – вони публікуються з плашкою «реклама», «PR-матеріал» або ж вказується спонсор публікації.

Приклад: спонсорська стаття MasterCard на ресурсі Mashable, про те, як люди користуються мобільними пристроями. І як на цих мобільних пристроях можна використовувати платіжну цифрову систему компанії.

Така реклама може бути також у соціальних мережах, текстових та відеоблогах. «Лідери думок рідко розпаковують на відео товари, викладають фото і рекомендації в Instagram або Facebook просто тому, що їм так подобається. Як правило, усі ці дії проплачені, і бренди-початківці  часто полюють на таких людей, аби отримати широке охоплення», – каже Павло Бандура.

Б’юті-блогер Ганна Носок розповіла, що вартість огляду товару залежить від кількості передплатників блогера. У текстовому блозі вартість може стартувати від 1000 грн за огляд. А на YouTube-каналі  обійдеться в 5000-10 000 грн. Отримати огляд можна безкоштовно, але витратитися доведеться все одно – на красиве оформлення товару і подарунок для блогера. Варіант не стовідсотковий, але може привернути увагу блогера і спровокувати огляд.

Прорахувати ефективність нативної реклами дуже складно. Павло Бандура каже, що така реклама швидше іміджева. Вона більше працює на підвищення впізнаваності бренду, ніж на заклик споживача до дії (замовлення, покупки, – ред.). На неї потрібно витратити багато часу і грошей. Але з іншого боку, вона не сприймається користувачами як реклама, а тому не викликає відторгнення. Її не можна заблокувати, як банер. І вона частіше потрапляє в інтереси користувача, бо відповідає тематиці ресурсу, на який він заходить.

SEO порозумнішало

Другий тип просування в інтернеті – оптимізація пошукової видачі (SEO), яка допомагає сайту бути вище в пошуку. Раніше, наприклад, київське представництво Toyota могло спантеличити SEO-фахівця вивести сайт на першу позицію в пошуку. І київський дилер був першим, навіть якщо користувач вводив пошуковий запит «Тойота» з Харкова. Тепер так не вийде. Павло Бандура каже, що актуальність пошукової видачі як рекламного інструменту знижується. Причина цього – інтернет стає персоналізованим.

«Пошукові системи збирають максимум інформації про користувача – від його місцезнаходження і віку до інтернет-магазинів, від яких найчастіше користувач отримує електронні листи. З усіх цих даних пошуковик формує видачу за запитом. У мене і в когось іншого може бути різний список сайтів у пошуку, якщо ми обидва введемо «купити ноутбук», – розповідає Бандура.

Один з факторів, який впливає на видачу – геолокація. Киянину, що шукає дилера Toyota не потрібно додавати в запит слово «Київ». Пошуковик відразу видасть йому в першу чергу київське представництво. Те ж стосується й інших міст.

«Станьте на сторону Toyota. Чи інвестували б ви у пошукову оптимізацію, знаючи, що видача буде індивідуальною для кожної людини? У вас виникла б купа питань до SEO-фахівця: чи будете вас видно у видачі у всіх містах, на однакових чи позиціях у пошуку і т.д.», – пояснює Бандура. А таких чинників дуже багато. І чим більше їх, тим більше роботи у фахівця з SEO і тим дорожчі його послуги. Вплив усіх цих факторів на пошукову видачу ставить під сумнів ефективність її оптимізації, особливо для специфічного бізнесу або товарів.

Експерт Google каже, що багато SEO-фахівців намагаються обдурити систему. «Тут існує одна з гіпотез: сайт вище у видачі, якщо на нього часто покликаються інші ресурси, а також користувачі соцмереж. Тоді фахівці купують такі згадки. Ефективність подібних дій є сумнівною. До того ж систему не можна обманювати. Рано чи пізно вона це помітить і буде тільки гірше», – попереджає Бандура.

Що точно вплине на видачу, то це внутрішня оптимізація сайту. Вона допомагає налаштувати свій ресурс так, щоб допомогти пошуковій системі його побачити. І самі пошукові системи дають масу рекомендацій з цього приводу. Тому краще зосередитися на внутрішній оптимізації. Її потрібно налаштовувати всім. А з приводу налаштувань зовнішньої оптимізації Бандура рекомендує радитися з фахівцем у кожному конкретному випадку.

Як обрати платну рекламу

Третя гілка просування в інтернеті – це платна реклама, у її звичному для нас вигляді. Вона може бути непомітною, або кричущою, оформленою в текст, картинку або відео. А може з картинки перетворюватися на флеш-гру і закликати користувача «звільнити полонянку» або «вистрілити по мішені». Видів інтернет-реклами кілька. І щоб вони працювали ефективно, треба правильно з ними працювати.

«Перш за все інтернет-реклама ділиться за візуальним виконанням – на текстову, банерну, і відеорекламу. Її потрібно підбирати під особливості продукту», – каже Павло Бандура. Він пропонує розглянути особливості реклами на прикладі пудри для обличчя. У тексті або банері навряд вийде повністю розкрити якості пудри з мерехтливим ефектом. Зате можна зробити це в 5-секундному відеоролику. Можна показати структуру цієї пудри, особливості її нанесення, як вона виглядає на шкірі, як переливається, якщо розпорошити її в повітрі. Текст і відеоролик у цьому випадку справлять дуже різний ефект на аудиторію.

Також рекламу важливо налаштувати під різні типи пристроїв – десктопи і мобільні пристрої. Іноді можна орієнтуватися тільки на один тип. Наприклад, реклама евакуаторів авто спрацює краще на мобільних пристроях, ніж на ПК. «Люди просто не будуть шукати цю послугу з комп’ютера, стоячи на трасі біля зламаної машини», – пояснює експерт.

Читайте також – 

Мобільна реклама: нові можливості для рітейлу

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку