Відволіктися від великої війни: як працюють кінотеатри та розважальні центри України після початку повномасштабного вторгнення

Відволіктися від великої війни: як працюють кінотеатри та розважальні центри України після початку повномасштабного вторгнення

15.11.2023 08:30
  589
Валерія Байда

У перші місяці війни людей передусім цікавили харчові продукти та речі першої потреби. Одежа, прикраси та розваги були не на часі. Як зараз, коли війна триває стільки місяців, змінився попит українців на розваги.

Топ-менеджмент мереж кінотеатрів та розважальних центрів в матеріалі для Української ради торгових центрів розповіли про найкризовіші місяці війни та відновлення роботи попри всі труднощі. RAU обрала найцікавіше з цієї розповіді.

Про роботу кінотеатрів

Найгірший період для роботи кінотеатрів – перші 2,5 місяці війни. Про це каже СЕО мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчук. Умовно цей період можна поділити на три етапи:

  1.   Тотальне закриття, повна невизначеність та протерміновані зобов’язання перед партнерами.
  2.   Великі студії з початком великої війни закрили ринок для обох країн – України та росії. І отримання контенту для нашої країни вартувало чималих зусиль.
  3.   Відкриття ТРЦ та домовленості з кожним окремо. З деякими було швидко домовитися про спеціальний рівень оренди та відсоток товарообігу, але було і навпаки.

В перші місяці війни (березень та квітень) була повна невизначеність щодо подальшої роботи кінотеатрів. Єдине, на що вистачило сил – домогтися з боку Голлівуду не надавати фільми для прокату в рф. Про це каже генеральний директор мережа Планета Кіно Наталія Байдан.

Ближче до осені 2022 року нарешті вийшли в графік релізів з усім світом і почали показувати більшість фільмів дубльованих українською мовою. А ще дочекалися прем’єри другої частини фільму “Аватар”.

“На зараз, відвідуваність кінотеатрів на 30-40% нижча за відповідний період 2019 року”, – доповнює Наталія.

Також мережі Multiplex довелося брати витрати з ремонту приміщень на себе, зокрема в ТРЦ Riviera Shopping City, Retroville, Lavina Mall та інших. Проте і торгові центри на час відновлення надавали пільгові умови.

З першого дня відкриття кінотеатрів від глядачів були позитивні відгуки і вони були майже заповненні.

«Цифри перші півроку з початку повномасштабної війни були мінус 70-85% від показників 2019 року, з грудня 2022 року було щось схоже на мінус 50% відвідуваності, ну і у 2023 році цифри інколи доходили до мінус 20-40%», –  ділиться Роман Романчук.

Про роботу кінотеатрів в столиці та регіонах

В мережі Multiplex кажуть, що у велику війну на відвідуваність кінотеатрів впливає багато факторів. По-перше, якість і розміщення торгового центру біля метро, яке є укриттям на випадок повітряної тривоги.

По-друге, в столиці найбільш позитивна картина, бо сюди їде багато людей з регіонів. Як відмічають в Multiplex, зменшилася кількість відвідувачів з дітьми, бо багато жінок виїхали з дітьми за кордон. 

Про плани кінотеатрів у війну

Попри війну, мережі кінотеатрів планують відкриватися. Незабаром Ужгород зустріне новий Multiplex, а кінотеатр Планета Кіно, який відкрився у Львові навесні у форматі ReLux має гарну відвідуваність. В планах мережі ще є кілька цікавих проектів, але поки вони лишаються таємницею.

Про роботу розважальних комплексів у війну

Як повідомляють в прес-службі розважальних комплексів Smile Park, найкризовіший період був з 24.02.2022 по 18.10.2022. За цей період було втрачено два комплекси у Маріуполі та Запоріжжі та зазначали значних пошкоджень два комплекси в Харкові.

Як каже гендиректор Fly Kids Катерина Залозна, найскладнішим періодом був запуск після повної зупинки.  Наклалося одночасно декілька негативних факторів: відсутність ведення бізнесу під час великої війни, перший досвід запуску роботи комплексів по містах віддалено, втрата персоналу та низький трафік, пов’язаний з обстрілами та блекаутами.

Також через постійні тривоги, прифронтові міста мають дуже низькі показники відвідуваності, кажуть у Fly Kids.

«Майже через два роки сфера відновилася на 70% від реальних обсягів. Прийшов досвід, ми навчилися прогнозувати й пристосовуватися до обставин. Вже є розуміння, що якщо десь був сильний обстріл, трафіку наступного тижня можна не очікувати», каже Катерина.

Наразі відновлення показників в Smile Park триває й досі, мережа в Харкові контактує з 40% своїх клієнтів. У Smile Park констатують, що на території правобережної України всі парки працюють з показниками, які значно більше ніж ті, що були до початку війни.

Найбільшу відвідуваність мають парки на заході Україні, що зрозуміло, адже саме ця територія була більш безпечною для переміщення людей.

Про плани розважальних центрів

Але попри війну, розважальні мережі все одно будують плани. Smile Park планують відкрити 3 нових парки розваг наступного року, а Fly Kids хочуть відкрити розважальні комплекси у всіх великих містах України.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку