Робота АТБ під час війни: ключові факти та основні виклики

Робота АТБ під час війни: ключові факти та основні виклики

26.07.2024 08:45
  1150
Костянтин Симоненко

Попри війну, кадровий голод та зруйновані склади ритейлер продовжує працювати, розширюючи мережу та нарощуючи обороти. З великого спецпроєкту Liga.net RAU вибрала ключові цифри та факти.

Розвиток мережі магазинів

Мережа супермаркетів АТБ залишається найбільшою в Україні, попри кризу, руйнування та втрати за час повномасштабної війни. Наразі в усіх регіонах функціонують більше 1220 магазинів. На кінець 2021 року ритейлер мав 1316 магазинів у 24 областях України. Якщо у передвоєнні роки компанія щорічно відкривала більше 100 нових супермаркетів, то тепер цей показник знижено. В 2023 році було відкрито 20 нових дискаунтерів АТБ, ще 40 магазинів прийняли перших покупців після відновлення. У 2024 році в АТБ планують відкрити 60 нових магазинів та відновити роботу не менш як 30 супермаркетів, які зазнали руйнувань і пошкоджень внаслідок бойових дій.

Зміна асортименту

На початку великої війни компанії довелося у дуже стислі терміни перебудовувати всю роботу: шукати нових виробників, прокладати нові логістичні ланцюжки, змінювати шляхи постачання імпортної продукції. У довоєнний час на полицях магазинів АТБ було представлено 2500-3500 SKU. Наразі кількість товарів для областей та міст, які знаходяться на лінії активних бойових дій складає приблизно 1500-1700 SKU. Від 400 до 500 SKU – це позиції так званого “військового” асортименту, тобто продукти, які є критично важливими для підтримання життєдіяльності населення. Такий набір задіяний у містах, де проходили бойові дії і які переходили з одних рук в інші та де можливість доставки товару то з’являлася, то зникала. Аби не допустити зникнення певних товарних позицій, у компанії відшукали у потрібних регіонах локальних виробників та постачальників. На початку війни АТБ підписала більш ніж сотню нових контрактів — це своєю чергою дало імпульс для розвитку місцевого бізнесу.

Власний автопарк і логістика

Велику роль в перебудові постачання відіграв власний автопарк компанії – близько 750 вантажівок. Завдяки власному автотранспорту АТБ вдавалось доставляти продукти у майже заблоковані міста. Допомігло і те, що в компанії ефективно діє розгалужена логістична інфраструктура, одна з найбільших у країні. В окремих випадках доводилось практично у ручному режимі розподіляти товари між магазинами за тим транспортним трафіком, який був доступний у конкретний проміжок часу у конкретному регіоні. Через повномасштабне вторгнення рф було втрачено два великих розподільчих центри. Один із них — мультитемпературний складський центр на Київщині, який забезпечував постачання продукції центральною Україною та у північних регіонах. Ще один розподільчий центр залишився в окупації. Було зачинено понад 200 магазинів. Інші РЦ вимушено працювали з екстремальним навантаженням — в 1,5 раза вищим, ніж пікове навантаження на Новий рік.

Резервне управління

На початку великої війни у місті Дніпро створили резервний офіс на випадок гіпотетично можливої окупації частини Дніпропетровської області. Аби зберегти керованість компанією, частину центрального офісу АТБ було релоковано з Дніпра до Львова. Також перемістили частину регіональних офісів. Тепер офіси компанії повернулись до звичних місць розташування. Паралельно вдалося відпрацювати механізми ручного управління, оперативного реагування на обставини, делегування повноважень, онлайн-переговорів, дистанційного навчання тощо. Що максимально пришвидшило процес прийняття рішень. Багато що було максимально спрощено та дерегульовано.

Робота з кадрами

Корпорація АТБ є найбільшим роботодавцем у сфері ритейлу – в ній працює 56 000 українців (до 2022 року 70 000 працівників). З них 44 000 або 67% складають жінки. У своїй політиці ритейлер спрямований на розвиток кадрового потенціалу. Щороку у власних навчальних центрах, розташованих у Дніпрі, Києві, Львові та Одесі, підвищують кваліфікацію понад 4000 працівників. Топ-менеджерам частково оплачують навчання за програмами MBA від KMBS та тренінги від провідних вітчизняних та закордонних навчальних інституцій. Хоча нестача працівників відчувається практично на усіх напрямках. Бракує як вантажників, збирачів, так і висококваліфікованих фахівців. На певних посадах у компанії замінюють чоловічу працю на жіночу. Але кваліфікованих спеціалістів треба готувати не менш як рік і ця проблема поки не має вирішення.

Допомога бюджету та ЗСУ

АТБ — у першій десятці найбільших платників податків країни. Так лише за 2023 рік компанія сплатила 25,06 млрд грн податків та зборів, що на 4,62 млрд грн перевищило фінансові результати попереднього року. Водночас загальна сума благодійної допомоги на всі напрямки від АТБ  уже перевищила 1,5 млрд грн. Крім підтримки працівників та надання соціальної допомоги населенню, АТБ систематично допомагає ЗСУ, родинам мобілізованих працівників та ветеранів. Для цього ще у 2017 році був заснований “Всеукраїнський благодійний фонд “АТБ”. Лише протягом минулого року було реалізовано понад 25 благодійних проєктів.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  15
Усі новини ринку