Як відкрити маркетплейс і створити новий ринок – досвід Kabanchik.ua

Як відкрити маркетплейс і створити новий ринок – досвід Kabanchik.ua

03.07.2017 08:30
  903
Ukrainian Retail Association

Співзасновник маркетплейса послуг Kabanchik.ua про те, як з нуля створити новий для ринку продукт, де шукати гроші на реалізацію проекту і в якому випадку продаж бізнесу піде на користь його розвитку.

Портал delo.ua розпитав співзасновника маркетплейса з надання та пошуку послуг Kabanchik.ua Романа Кірігетова про появу ідеї бізнесу, пошуки інвесторів, рішення продати своє дітище prom.ua і подальші плани розвитку.

Про ідею

Все почалося в 2012 році. На той момент я сім років як будував кар’єру в успішній компанії, яка займалася імпортом телекомунікаційного обладнання. Але бажання створити щось своє переслідувало мене на кожному кроці. У вільний час я навчався програмувати, займався просуванням сайтів і не припиняв шукати ідею для свого проекту. Мій перший бізнес – це інтернет-магазин з продажу телефонів. Проблема полягала в тому, що вже тоді це була конкурентна ніша, і, до всього іншого, сама ідея бізнесу мені не подобалася. Мені хотілося чогось оригінального.

Ідея створити сервіс по наданню і пошуку послуг прийшла, коли мені на очі потрапив американський проект під назвою TaskRabbit.com. Майже відразу народилася і ідея для назви ресурсу. Мені згадалася фраза з дитинства “мітнися кабанчиком”. Всі її добре знають і розуміють значення.

У той же вечір я купив домен Kabanchik.ua за $ 11 – можна вважати, що це перші інвестиції в проект

Про реалізацію

З вибором команди не сумнівався. Прийшов з ідеєю створення маркетплейса послуг до мого студентського друга Олександра Юр’єва. Він на той момент працював в аутсорсинговій компанії розробником, якраз така людина мені і потрібна була. Так вийшло, що Саша також думав над своєю справою. Ми проаналізували український ринок, побачили, що люди шукають послуги в основному через оголошення, на форумах або через спеціальні агенції, і зрозуміли, що комплексного вирішення пошуку послуг на нашому ринку немає. Ідея була свіжою і цікавою.

У травні 2012 почалася активна робота над проектом. Я працював над прототипами, готував тексти, розробляв стратегію просування. Саша взяв на себе всю технічну частину проекту – зайнявся дизайном, версткою і програмуванням сайту. З нас вийшла команда закритого циклу, де всі завдання були поділені тільки між двома людьми.

Працювали ми вечорами у вільний від основної роботи час. Коли проект був технічно готовий, ми зрозуміли, що потрібно активно займатися його просуванням. А ось на це нам потрібні були гроші. Тому ми прийняли рішення відкладати все вільні гроші з власних зарплат на розкрутку маркетплейса. Перші півтора року ми працювали в режимі “проб і помилок” і робили все маленькими кроками. Десь ми використовували контекстну, банерну і тизерну рекламу, публікації на тематичних ресурсах і форумах. Таким чином визначили, що працює в нашому випадку.

На першому етапі створення маркетплейса з пошуку послуг ми витратили близько $5 000 власних коштів

У підсумку першим результатом нашої роботи стало залучення на сайт 800 виконавців і 150 замовників.

Про перші інвестиції

У певний момент я вирішив піти з роботи і підшукати собі щось в області інтернет-проектів, щоб набратися досвіду в новій для мене галузі. Я думав, що у мене не буде проблем з пошуком. Як на зло, всі відомі компанії крутили носом. Але один з потенційних роботодавців дав мені добру пораду: звернутися в бізнес-інкубатор EastLabs – організацію з венчурним фондом, що займається підтримкою проектів на ранніх стадіях розвитку. І ми вирішили ризикнути. Підготували презентацію про проект, а також про його фінансову модель. В цілому в відборі брали участь 150 команд, з яких в інкубатор взяли тільки 3, в тому числі і нас.

Ми пройшли чотиримісячне навчання у форматі воркшопів, яке для нас було безцінним. Якщо можна так висловитися, то наші ментори “вправили нам мозок”, і після навчання ми повністю переробили проект.

Також ми отримали грант в $ 20 000. Завдяки цьому, ми змогли повністю присвятити себе проекту і на час перестати думати про те, де нам знайти грошей. Це допомогло нам щомісяця зростати до 50%.

Після інкубатора ми зайняли перше місце в конкурсі IDCEE 2013, в номінації best consumer startups. Ми перемогли в спеціальній номінації “Яндекса” The Best Consumer Startup 2013 і отримали приз в 3000 євро на рекламну кампанію. Це допомогло нам привернути увагу 2 інвесторів і 4 “ангелів”, які вклали в наш розвиток ще $60 000. Ці гроші допомогли нам вивести проект в нові регіони України, зокрема в Харків, Дніпро, Одесу. Планували запустити свій сервіс і в Донецьку, але почалася війна, і ми вирішили призупинити масштабування. Почалася робота над удосконаленням продукту.

Про те, як prom.ua купив Kabanchik.ua

Історія злиття почалася з нашого бажання стати міжнародним проектом, зокрема вийти на ринок Казахстану. Якось на одному IT-заході ми зустрілися з Миколою Палієнко, керівником prom.ua. Я почав розпитувати його про ринок Казахстану, оскільки prom.ua на той момент працював і в Казахстані, і в Росії, і в Білорусі. Він цікавився тонкощами нашого маркетплейса. Пізніше від нього надійшла приваблива пропозиція.

На питання: “А чи не шкода було продавати свій бізнес?” – я завжди відповідаю: “Ні, тому що ми були готові на все, аби зробити стартап успішним”.

По-перше, на той момент prom.ua був одним з найбільших маркетплейсів для малого і середнього бізнесу. По-друге, у нас повністю збігалися цільові аудиторії. По-третє, prom.ua мав велику клієнтську базу і працював на тих ринках, на які ми хотіли потрапити: Білорусь, Казахстан і Росія. В результаті угоди prom.uа купив наш проект і викупив частки EastLabs і всіх “ангелів”. При цьому вся команда Kabanchik.ua цілком переходила до складу колективу платформи і продовжувала займатися розвитком проекту, використовуючи підтримку і ресурси компанії.

Про новий етап розвитку

Після нашого злиття нам здавалося, що ми знову опинилися в інкубаторі. Тільки на цей раз з великою кількістю завдань і очікувань від нас. Перше, над чим ми почали працювати, – це масштабувати наш сервіс. Якщо на початку нашого шляху у нас було 40 категорій послуг і ми боялися додавати навіть прибирання квартир, то зараз їх більше 800. Клієнтська база зросла до 130 000. Ми зважилися запустити маркетплейс не тільки в містах-мільйонниках, але і в населених пунктах до 100 000 населення. Зараз ми працюємо в 70 містах по всій Україні.

Якщо дивитися на результати виходу на міжнародні ринки, то вони більш ніж хороші. Ми вийшли на ринки Білорусі і Казахстану, а в цьому році перезапускаємо там сайти. Дивимося в бік Східної Європи – є плани щодо виходу в певні країни.

Принцип управління сервісом для нас не змінився. В EVO демократична і толерантна культура до придбаних проектів. Я б сказав, що це більше наставництво, ніж керівництво з боку. Під крилом prom.ua ми все одно залишаємося відповідальними за результат, постійно експериментуємо, приймаємо сміливі рішення і найголовніше самі зацікавлені у всьому цьому.

Порада стартапам

Нам знадобилося кілька доларів, щоб почати свою справу. Тому мій найголовніший посил людям, які задумалися про свій стартап, – не бійтеся реалізовувати свої ідеї. 99% всіх ідей вмирають на перших же стадіях, а все через страх невдачі.

Також не намагайтеся зробити ідеальний продукт – краще спробувати продавати через minimum viable product (MVP) і робити невеликі, але ефективні рішення. І не варто вкладати в стартап скажені гроші. Мінімальні витрати і хороша команда здатна на багато що.

Шукайте інкубатори, інвесторів і використовуйте ці “розумні гроші” в ім’я реалізації.

І найголовніше. Якщо ви зважилися на свій стартап, то приготуйте фінансову подушку на найближчих пару років.

Источник: delo.ua

Читайте також – 

Справа в коробці: як побудувати бізнес з доставки їжі з мінімумом інвестицій


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку