Як відкрити маркетплейс і створити новий ринок – досвід Kabanchik.ua

Як відкрити маркетплейс і створити новий ринок – досвід Kabanchik.ua

03.07.2017 08:30
  866
Ukrainian Retail Association

Співзасновник маркетплейса послуг Kabanchik.ua про те, як з нуля створити новий для ринку продукт, де шукати гроші на реалізацію проекту і в якому випадку продаж бізнесу піде на користь його розвитку.

Портал delo.ua розпитав співзасновника маркетплейса з надання та пошуку послуг Kabanchik.ua Романа Кірігетова про появу ідеї бізнесу, пошуки інвесторів, рішення продати своє дітище prom.ua і подальші плани розвитку.

Про ідею

Все почалося в 2012 році. На той момент я сім років як будував кар’єру в успішній компанії, яка займалася імпортом телекомунікаційного обладнання. Але бажання створити щось своє переслідувало мене на кожному кроці. У вільний час я навчався програмувати, займався просуванням сайтів і не припиняв шукати ідею для свого проекту. Мій перший бізнес – це інтернет-магазин з продажу телефонів. Проблема полягала в тому, що вже тоді це була конкурентна ніша, і, до всього іншого, сама ідея бізнесу мені не подобалася. Мені хотілося чогось оригінального.

Ідея створити сервіс по наданню і пошуку послуг прийшла, коли мені на очі потрапив американський проект під назвою TaskRabbit.com. Майже відразу народилася і ідея для назви ресурсу. Мені згадалася фраза з дитинства “мітнися кабанчиком”. Всі її добре знають і розуміють значення.

У той же вечір я купив домен Kabanchik.ua за $ 11 – можна вважати, що це перші інвестиції в проект

Про реалізацію

З вибором команди не сумнівався. Прийшов з ідеєю створення маркетплейса послуг до мого студентського друга Олександра Юр’єва. Він на той момент працював в аутсорсинговій компанії розробником, якраз така людина мені і потрібна була. Так вийшло, що Саша також думав над своєю справою. Ми проаналізували український ринок, побачили, що люди шукають послуги в основному через оголошення, на форумах або через спеціальні агенції, і зрозуміли, що комплексного вирішення пошуку послуг на нашому ринку немає. Ідея була свіжою і цікавою.

У травні 2012 почалася активна робота над проектом. Я працював над прототипами, готував тексти, розробляв стратегію просування. Саша взяв на себе всю технічну частину проекту – зайнявся дизайном, версткою і програмуванням сайту. З нас вийшла команда закритого циклу, де всі завдання були поділені тільки між двома людьми.

Працювали ми вечорами у вільний від основної роботи час. Коли проект був технічно готовий, ми зрозуміли, що потрібно активно займатися його просуванням. А ось на це нам потрібні були гроші. Тому ми прийняли рішення відкладати все вільні гроші з власних зарплат на розкрутку маркетплейса. Перші півтора року ми працювали в режимі “проб і помилок” і робили все маленькими кроками. Десь ми використовували контекстну, банерну і тизерну рекламу, публікації на тематичних ресурсах і форумах. Таким чином визначили, що працює в нашому випадку.

На першому етапі створення маркетплейса з пошуку послуг ми витратили близько $5 000 власних коштів

У підсумку першим результатом нашої роботи стало залучення на сайт 800 виконавців і 150 замовників.

Про перші інвестиції

У певний момент я вирішив піти з роботи і підшукати собі щось в області інтернет-проектів, щоб набратися досвіду в новій для мене галузі. Я думав, що у мене не буде проблем з пошуком. Як на зло, всі відомі компанії крутили носом. Але один з потенційних роботодавців дав мені добру пораду: звернутися в бізнес-інкубатор EastLabs – організацію з венчурним фондом, що займається підтримкою проектів на ранніх стадіях розвитку. І ми вирішили ризикнути. Підготували презентацію про проект, а також про його фінансову модель. В цілому в відборі брали участь 150 команд, з яких в інкубатор взяли тільки 3, в тому числі і нас.

Ми пройшли чотиримісячне навчання у форматі воркшопів, яке для нас було безцінним. Якщо можна так висловитися, то наші ментори “вправили нам мозок”, і після навчання ми повністю переробили проект.

Також ми отримали грант в $ 20 000. Завдяки цьому, ми змогли повністю присвятити себе проекту і на час перестати думати про те, де нам знайти грошей. Це допомогло нам щомісяця зростати до 50%.

Після інкубатора ми зайняли перше місце в конкурсі IDCEE 2013, в номінації best consumer startups. Ми перемогли в спеціальній номінації “Яндекса” The Best Consumer Startup 2013 і отримали приз в 3000 євро на рекламну кампанію. Це допомогло нам привернути увагу 2 інвесторів і 4 “ангелів”, які вклали в наш розвиток ще $60 000. Ці гроші допомогли нам вивести проект в нові регіони України, зокрема в Харків, Дніпро, Одесу. Планували запустити свій сервіс і в Донецьку, але почалася війна, і ми вирішили призупинити масштабування. Почалася робота над удосконаленням продукту.

Про те, як prom.ua купив Kabanchik.ua

Історія злиття почалася з нашого бажання стати міжнародним проектом, зокрема вийти на ринок Казахстану. Якось на одному IT-заході ми зустрілися з Миколою Палієнко, керівником prom.ua. Я почав розпитувати його про ринок Казахстану, оскільки prom.ua на той момент працював і в Казахстані, і в Росії, і в Білорусі. Він цікавився тонкощами нашого маркетплейса. Пізніше від нього надійшла приваблива пропозиція.

На питання: “А чи не шкода було продавати свій бізнес?” – я завжди відповідаю: “Ні, тому що ми були готові на все, аби зробити стартап успішним”.

По-перше, на той момент prom.ua був одним з найбільших маркетплейсів для малого і середнього бізнесу. По-друге, у нас повністю збігалися цільові аудиторії. По-третє, prom.ua мав велику клієнтську базу і працював на тих ринках, на які ми хотіли потрапити: Білорусь, Казахстан і Росія. В результаті угоди prom.uа купив наш проект і викупив частки EastLabs і всіх “ангелів”. При цьому вся команда Kabanchik.ua цілком переходила до складу колективу платформи і продовжувала займатися розвитком проекту, використовуючи підтримку і ресурси компанії.

Про новий етап розвитку

Після нашого злиття нам здавалося, що ми знову опинилися в інкубаторі. Тільки на цей раз з великою кількістю завдань і очікувань від нас. Перше, над чим ми почали працювати, – це масштабувати наш сервіс. Якщо на початку нашого шляху у нас було 40 категорій послуг і ми боялися додавати навіть прибирання квартир, то зараз їх більше 800. Клієнтська база зросла до 130 000. Ми зважилися запустити маркетплейс не тільки в містах-мільйонниках, але і в населених пунктах до 100 000 населення. Зараз ми працюємо в 70 містах по всій Україні.

Якщо дивитися на результати виходу на міжнародні ринки, то вони більш ніж хороші. Ми вийшли на ринки Білорусі і Казахстану, а в цьому році перезапускаємо там сайти. Дивимося в бік Східної Європи – є плани щодо виходу в певні країни.

Принцип управління сервісом для нас не змінився. В EVO демократична і толерантна культура до придбаних проектів. Я б сказав, що це більше наставництво, ніж керівництво з боку. Під крилом prom.ua ми все одно залишаємося відповідальними за результат, постійно експериментуємо, приймаємо сміливі рішення і найголовніше самі зацікавлені у всьому цьому.

Порада стартапам

Нам знадобилося кілька доларів, щоб почати свою справу. Тому мій найголовніший посил людям, які задумалися про свій стартап, – не бійтеся реалізовувати свої ідеї. 99% всіх ідей вмирають на перших же стадіях, а все через страх невдачі.

Також не намагайтеся зробити ідеальний продукт – краще спробувати продавати через minimum viable product (MVP) і робити невеликі, але ефективні рішення. І не варто вкладати в стартап скажені гроші. Мінімальні витрати і хороша команда здатна на багато що.

Шукайте інкубатори, інвесторів і використовуйте ці “розумні гроші” в ім’я реалізації.

І найголовніше. Якщо ви зважилися на свій стартап, то приготуйте фінансову подушку на найближчих пару років.

Источник: delo.ua

Читайте також – 

Справа в коробці: як побудувати бізнес з доставки їжі з мінімумом інвестицій


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку