Омніканальность – данина моді чи реальна практика роботи

Омніканальность – данина моді чи реальна практика роботи

29.09.2017 08:30
  802
Ukrainian Retail Association

Які помилки допускають компанії при спробі перейти до омніканальної моделі бізнесу і як їх уникнути.

Анна Зінчук, керівник контакт-центру DirectCall і маркетингового комітету ВАКЦ, і Сергій Тимощук, виконавчий директора ВАКЦ, в колонці для RAU розповідають, чому в багатьох українських компаніях помилково розуміють термін “мультиканальність” і як краще реалізувати зв’язок із споживачами через різні канали.

Дуже модне і популярне слово «омніканальность» постійно вимовляється і на конференціях, і присутнє в лексиконі всіх, хто надає будь-сервіс. Але як вона реалізується в Україні на практиці?

Кілька прикладів. Meest Express надає кілька каналів комунікації – телефон, Facebook, веб-чат на сайті. Але, наприклад, в чаті ніхто не відповідає. Оператор Lycamobile – немає відповіді на e-mail. Дублювали питання в Facebook, відповідь – пишіть на e-mail. Замкнуте коло.

Часто компанії «технологізуються», вводять нові канали комунікації тільки для того, щоб бути в тренді. Але забуваючи навіщо це все робиться – для клієнтів.

Щоб змінити цей підхід, необхідно пам’ятати, що омніканальность включає в себе дві основні площини: технології та процеси.

Технології

Якщо компанія обслуговує своїх клієнтів, використовуючи кілька каналів, то не обов’язково вона сповідує омніканальний підхід. Нерідкі випадки, коли роботою в різних каналах займаються різні підрозділи, які практично не контактують між собою. Звертаючись до компанії в соцмережі, в популярному мессенджере або по телефону, клієнт змушений кожного разу проговорювати своє питання. Через відсутність єдиної «зв’язки» йому можуть давати суперечливі відповіді і неодноразово переадресовувати між підрозділами, тому навіть після успішного вирішення свого питання клієнт навряд чи залишиться задоволений обслуговуванням. При цьому компанія враховує всі звернення як окремі і задіє значно більше ресурсів.

Технологічна складова омніканальності полягає в організації роботи з усіма каналами в рамках єдиної системи.

В якій підтримуються одні корпоративні стандарти, ведеться повна історія звернень незалежно від каналу і всі процеси охоплюються загальними аналітичними інструментами. Тобто при обробці звернень клієнта повинно бути зрозуміло, що питання від Pupsik85, який був заданий на сторінці в соцмережах, можна продовжувати обговорювати з Іваном Сидоровим, який звернувся по телефону гарячої лінії.

Омниканальность

Серед технологічних компаній в нижньому ціновому сегменті принципи омніканальності частіше просувають постачальники чат-платформ і різних агрегаторів по роботі з цифровими каналами. На жаль, нерідко вони заново «придумують велосипед», розробляючи загальні правила, вже десятки років працюють в сфері контакт-центрів (черга, маршрутизація, оцінка якості і так далі).

У верхньому ціновому сегменті стійко закріпилися провідні вендори в сфері контакт-центрів і CRM-систем. В цьому випадку можна істотно мінімізувати ризики і використовувати кращі практики в своїй роботі, але це задоволення обійдеться в сотні тисяч доларів.

До середнього цінового сегменту (від $ 10 000) можна віднести переважно розробників софтових рішень для контакт-центрів, але далеко не всі з них можуть запропонувати дійсно омніканальние сервіси.

Процеси

Що можна зробити, якщо ще немає дорогої платформи і мільйона звернень, щоб окупити запроваджене рішення. Забезпечення омніканальності, перш за все – правильна настройка процесів. Цього можна домогтися при виконанні двох умов:

  1. Аналіз звернення клієнтів у всіх каналах. Потрібно виділити 10 найпопулярніших тем, за якими звертаються клієнти. Створити і впровадити єдину точку відповіді, базу знань для всіх каналів. Потім виділити наступні топ-10 звернень і так далі.
  2. Зафіксувати підхід на папері і впровадити його в стандарти. Впровадження дорогої системи не допоможе, якщо процес не буде чітко прописаний. Система лише створить масовий хаос і його збільшення. Потрібно проаналізувати процес, прописати його, впровадити, проаналізувати результат, внести зміни, знову впровадити і так далі.

Обидва ці пункти циклічні, їх не можна «зробити і забути». Тому що споживачі звертаються з новими питаннями, і підходи змінюються. Аналіз, впровадження та вдосконалення процесів – постійна робота. Після першого кола можна готуватися до автоматизації та впровадження технічних рішень.

Щодо тесту працюючих процесів. Часто це завдання робиться формально, причому тими ж людьми, що і придумували, і впроваджували процеси.

Тому в тестах сервісу у них часто все виходить чудово: «я ж сам це придумав, звичайно ж, все відмінно». Дуже важливо, щоб тест проводив фахівець, який не впроваджував процес, і максимально об’єктивний. В ідеалі сам власник. Важливо провести тест як звичайний клієнт. Якщо за результатами, тестувальник залишається задоволений – все ОК, якщо немає – продовжуємо поліпшуватися.

Омниканальность

Або інший приклад. Нещодавно Олексій Дурнєв у себе в фейсбуці розмістив пост, що в одному з відділень Укрпошта майже немає сходинок через що постраждала літня жінка.

Через 12 хвилин під постом був офіційний коментар від Укрпошта. І вже через тиждень – у відділення з’явилися абсолютно нові сходинки.

І це в той час, коли в контакт-центр Укрпошта не можна додзвонитися і через 20 хвилин очікування.

Про що це говорить?

  1. Про те, що мода і нові віяння це добре. Але щоб вони працювали, потрібно більше, ніж покупка ПО. На прикладах Meest Express і Lycamobile – краще зробити менше каналів комунікації і оперативно давати в них інформацію клієнтам, ніж створити багато розділів на сайті, нібито йдемо в ногу з часом і не відповідати, тому що не зрозуміло за що хапатися.
  2. Соцмережі стали місцем скарг, де під загрозою публічності компанії стали реагувати на звернення.

Налаштуйте свої процеси, не робіть в «півруки» і не біжіть за кількістю каналів комунікації.

Успішних продажів і вдячних клієнтів.

Читайте також –

Топ-3 популярні помилки інтернет-магазинів і як їх уникнути


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  15
Усі новини ринку