Офісний десант-2024 у Фокстрот: місія «Чорна п’ятниця»
Від зустрічі і консультацій покупців до перевірки і видачі товарів – як працівники офісу Фокстрот підсилювали колег із роздробу під час наймасштабнішого розпродажу року.
Наприкінці листопада на один тиждень співробітники центрального офісу ритейлера активно долучилися до роботи в магазинах під час Black Friday, щоб підтримати персонал у найнапруженіший період року. Участь взяли маркетологи, менеджери комерційного управління, співробітники HR тощо. Це включало різноманітні обов’язки: зустріч і консультація клієнтів, підготовка онлайн замовлень, перевірки товару, пакування, розміщення товару на полицях, цінників тощо.
Щороку на Чорну п’ятницю до роботи в магазинах залучаються всі бажаючі співробітники офісу, адже навантаження на роздрібний персонал зростає в кілька разів. Варто відзначити, що з кожним роком цей проєкт набирає все більшої популярності: кількість працівників офісу в торгових залах цього року порівняно з минулим зросла удвічі, – зазначив операційний директор Фокстрот Данил Векленко. – Адже це не лише можливість допомогти та підтримати персонал, а й шанс опинитися в самому центрі подій. Участь у проєкті дозволяє співробітникам «пропустити через себе» всі роздрібні процеси «від» і «до», оцінити готовність системи, а також зрозуміти потреби клієнтів безпосередньо через спілкування з ними».
Для декого із учасників це був перший досвід, а хтось уже був не новачком у справі продажів, але, тим не менш, відкрив для себе нові кейси. Також більшість відзначила важливість такої роботи для глибокого розуміння процесів та поведінки клієнтів для кращого виявлення їхніх потреб, відпрацювання і побудови подальшої комунікації.
«Цей досвід став для мене цікавим і корисним, оскільки я мала змогу зрозуміти всі аспекти роботи магазину, поспілкуватися з колегам та покупцями. Я зрозуміла, як важливо не лише продавати товар, але й надавати відвідувачам інформативну і чітку консультацію, щоб задовольняти потреби клієнтів», – каже провідний фахівець з персоналу Ольга Манелюк, помічник під час Чорної п’ятниці в м. Рівне.
Враховуючи реалії воєнного часу, під час тижня розпродажу не обійшлося без повітряних тривог і загроз ворожих атак. Щоб зберігати гарний настрій, колективи магазинів заряджали один одного позитивом на щоденних ранкових зборах.
«Взаємна підтримка та позитивна атмосфера стали ключем до нашого успіху в цей напружений період», – каже провідний фахівець з персоналу Ірина Хиренко, що працювала помічником в магазині м. Одеса.
Загалом, участь офісних співробітників у житті роздробу стала важливою для усіх учасників ініціативи, бо досягла важливих цілей:
- будувати ефективну комунікацію з клієнтом: формат «офісний десант» дозволяє більш точно відчути проблеми, з якими стикаються покупці, особливо в умовах великого потоку людей під час акцій, і таким чином працювати над усуненням недоліків та покращенням взаємодії на всіх етапах покупки;
- тісніше спілкуватися з колегами, аби спостерігати за реальними процесами, які відбуваються в магазині, та краще розуміти труднощі, з якими стикаються працівники. Це дозволяє створити ефективніші робочі зв’язки та покращити внутрішнє спілкування;
- отримати практичний досвід і особистий розвиток: новий досвід у таких сферах, як обслуговування клієнтів, консультації, оформлення замовлень, покращення комунікаційних навичок, а також взаємодія з партнерами. Це і можливість дізнатися більше про товар і долучитися до процесу продажу;
- відчути дружню атмосферу та мотивацію: співробітники відзначили доброзичливість і підтримку з боку директорів магазинів, що сприяло злагодженій командній роботі та високому рівню мотивації персоналу.
«Як результат, кожен учасник зробив важливі висновки про те, як покращити процес продажу, що допомагає не лише бізнесу, але й підвищує рівень якості обслуговування і задоволеності клієнтів», – підсумував операційний директор мережі Фокстрот Данил Векленко.
Зазначимо, за період Black Friday-2024 у мережі Фокстрот товарообіг зріс у три рази в порівнянні з трьома звичайними тижнями місяця. Середній чек додав 10% відносно до минулого року і склав майже 9000 грн. При цьому найдовший чек містив 112 товарів і побив минулорічний рекорд (тоді було 72 товари в одному чеку). Кількість онлайн-замовлень на Foxtrot.ua зросла на 40%, на ресурсі зареєструвалися 12% нових користувачів (рік до року). У найбільш активні години Чорної п’ятниці, на сайті одночасно перебували до 20 000 покупців, а кількість щоденних замовлень зросла більше ніж вдвічі.