15 фактів про IKEA, які мало кому відомі

15 фактів про IKEA, які мало кому відомі

13.08.2017 09:00
  2946
rau

Мало хто знає, що у гіганта є свої особливі способи маніпуляції, які забезпечили їм звання геніїв маркетингу на всі часи.

Якщо запитати, з чим асоціюється Швеція в першу чергу, практично кожен другий напевно пригадає IKEA. І не дивно! Однак мало хто знає, що в цього гіганта є свої особливі способи маніпуляції, які забезпечили їм звання геніїв маркетингу на всі часи. Портал “Цікаво знати” зробив підбірку найяскравіших таємниць IKEA.

  1. Чим далі, тим краще!

Магазини IKEA знаходяться далеко від населених пунктів, в основному, у передмістях. Це обумовлено не тільки дешевизною оренди приміщення. Тут криється досить цікава психологічна пастка маркетологів компанії. Приїхавши в таку далечінь, людина виразно збирається купити що-небудь, або ознайомитися з товарами. Пройшовши такий довгий шлях (іноді не менш двох годин!) і не вибравши нічого, практично кожен відвідувач купить яку-небудь дрібницю заради того, щоб «винагородити себе» за весь час стояння під світлофорами і в пробках.

2. Принцип лабіринту

IKEA спроектований за принципом лабіринту. Це зроблено спеціально для того, щоб у відвідувачів не було можливості ознайомитися з усіма товарами. У співробітників є навіть кодова назва «Довгий природний шлях». Однак варто знати, що між відділами є секретні проходи. Вони не закриті, але їх шалено складно вирахувати. Ситуація ускладнюється також тим, що місце розташування секретних проходів часто змінюється, так як всередині магазинів стіни стоять на коліщатках.

3. Один і той же товар ставиться в декількох місцях

Це також зроблено для того, щоб покупці, які не помітили дрібниці в різних відділах, не пропустили нічого.

4. Принцип «Булла-булла»

Як продати дрібниця за своєю ціною, щоб покупець не замислювався, чи потрібно йому це чи ні? Створити відчуття накопиченого мотлоху у величезних контейнерах за низькою ціною — все геніальне просто! Маркетологи IKEA придумали цей геніальний прийом, і він тепер має широке поширення по всьому світу. Це називається принцип «булла-булла».

5. Повна свобода дій

Відвідувачам IKEA дозволяється робити все, що їм захочеться: покататися у візку, надіти халат і розгулювати в ньому по всьому магазину і не купити його в кінці, спати там, де захочеться і вас ніхто не потурбує! Цей приголомшливий підхід став давним-давно фірмовою карткою компанії. Якщо ви прийшли з дітьми, то є спеціальні ігрові майданчики, де ви можете залишити їх і спокійно робити покупки. А якщо вам терміново потрібно погодувати немовля, то співробітники магазину проводять вас у спеціально обладнану кімнату, де ви зможете погодувати дитину, змінити підгузки і т. д.

6. Співробітники магазину підійдуть лише тоді, коли їх покличуть

Доглядачам магазину суворо забороняється самим підходити до клієнтів і пропонувати допомогу. Цей факт не особливо приємний клієнтам, люблячим пошуміти і посперечатися з продавцями-консультантами. Однак, якщо ви покликали співробітника, він зобов’язаний негайно підійти і допомогти.

7. Секретна мова співробітників

Персонал компанії на людях спілкується тільки закодованими фразами, якщо трапилася пригода. Звичайний відвідувач ніколи не зрозуміє, про що мовить голос по гучномовцю. Відомо, однак, що, приміром, «Код 22» позначає надзвичайний випадок на касі, а «Код 99» — в магазині загубилась дитина. Але навіть коди змінюються через якийсь час.

8. Назви для товарів вибираються рандомно з допомогою спеціальної програми

Це робиться для забави, багато покупців, помітивши смішну назву якоїсь дрібнички, швидше за все захочуть придбати її.

9. Велика таємниця кухонних відділів IKEA

У кожному відділі, присвяченому товарів для кухні, під стелею є спеціальні вентилятори, які наганяють не тільки прохолоду, але і легкий ненав’язливий аромат їжі. Це робиться зовсім непомітно.

Суть психологічної виверти така: «на кухні у вас вдома завжди буде пахнути смачно». До того ж, вам захочеться їсти, що призводить до наступного прийому.

10. Пункти харчування всередині магазину. Фірмові тефтелі від IKEA

Якщо ви ходите вже другу годину по магазину, вам необхідно підкріпитися. Для цього компанія відкрила в магазинах пункти харчування і навіть придумала собі фішку: тефтелі від IKEA, у яких мільйони фанатів по всьому світу.

11. Відкритий склад

IKEA стала першим меблевим магазином, який додумався відкрити двері величезного складу і дозволити покупцям брати, в тому числі і звідти все, що їм захочеться.

12. Принцип «сам збереш — полюбиш»

IKEA не забула скористатися можливістю приголомшливого психологічного виверта, який полягає в тому, що багато товари привозять додому розібраними, і покупцям необхідно самим зібрати покупку. Наприкінці важкої і виснажливої роботи практично кожен, хто доходить до фінішу, не тільки милується хорошим результатом, але і прив’язується до предмета, в який було вкладено стільки сил, часу та душі.

13. Деревина для IKEA

Встановлено, що щорічно IKEA використовують 1% деревини світу для виробництва своїх товарів. Цю колосальну цифру компанія намагається не афішувати.

14. IKEA відтепер не шведська компанія

1 січня 2012 року IKEA продала свій бренд за $11,2 млрд. На даний момент IKEA належить нідерландському Stichting INGKA Foundation. Тепер президентом компанії є Мікаель Ольссон. Однак це не заважає магазину активно позиціонувати себе в якості шведської компанії, адже засновник — Інгвар Кампрад — все ще є співвласником, а в 2008 році навіть зайняв 7 місце в списку Forbes серед найбагатших людей світу.

15. Каталоги IKEA найбільш популярні у всій Європі

Існує статистика, з якого було обчислено, що каталоги IKEA популярніші за Біблію. Якщо щорічно друкується 100 мільйонів копій Біблії, то каталогів IKEA приблизно 180 мільйонів для споживачів.

Читайте також

Шо, знову?! Як відреагували соцмережі на новину про черговий вихід IKEA в Україну


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку