Як інтернет-магазину заробити на ROZETKA

Як інтернет-магазину заробити на ROZETKA

13.11.2017 08:53
  3596
Дарья Златьева

Керівник інтернет-магазину Toys.com.ua Єгор Приходько рік тому почав співпрацю з маркет-плейсом ROZETKA. 10% асортименту, представленого на маркетплейсі, дають 15% обороту компанії.

На конференції і виставці eCommerce 2017, яка пройшла в Києві 9 листопада 2017 року, топ-менеджер розповів, як відбувається інтеграція товарів власного інтернет-магазину та маркетплейсу rozetka.ua, з чого починається співпраця, на яких умовах маркетплейс виставляє товари інших інтернет-магазинів і на що варто звернути увагу, щоб уникнути помилок.

Конкурувати або продавати?

Конкуренція в онлайн-торгівлі продовжує зростати. У цих умовах співпраця з маркетплейсамі може стати одним з основних каналів онлайн-продажів як для спеціалізованого інтернет-магазину, так і підприємця, поки не готового інвестувати у власний онлайн-канал. Маркетплейс генерує трафік, беручи на себе всі маркетингові витрати за комісію від продажів. Крім того, завдяки додаванню товарів інших постачальників він збільшує свій асортимент.

Згідно з дослідженням Factum Group Ukraine, за підсумками жовтня 2017 в Топ-5 e-commerce-сайтів України увійшли ROZETKA, OLX.ua, Prom, Aliexpress і Bigl.ua.

Всі ці ресурси працюють за моделлю маркетплейса, залучаючи трафік і розширюючи асортимент за рахунок товарів інших інтернет-майданчиків і поставщіков. Окрім ROZETKA, Lamoda, Allo в 2017 про перехід на цю модель заявили великі онлайн-проекти LeBoutique і modnaKasta. Цю ж модель використовують Olx.ua, Prom.ua, Bigl.ua. Помічниками по залученню трафіку, з трохи іншим функціоналом є також агрегатори Hotline.ua, vseceni.ua, nadavi.com.ua.

Загальновизнаним лідером по трафіку і за охопленню серед українських ресурсів є ROZETKA. За словами Олени Березовської, аналітика відділу маркетингу Adintex, зайти на маркетплейс і продавати там товари зараз вигідніше і простіше, ніж буде через півроку. “Поки агрегатори і маркетплейси будують систему і є вільні ніші. Краще вчитися працювати зараз, щоб набити руку на нюансах і дізнатися про особливості, які впливають на продажу “, – впевнена вона.

Навіщо: ROZETKA формує 15% обороту інтернет-магазину Toys

Згідно з даними SimilarWeb, Toys входить в п’ятірку інтернет-магазинів, які торгують товарами для дітей. У минулому році проект вирішив продавати товари в тому числі і на ROZETKA. На конференції та виставці eCommerce 2017 керівник інтернет-магазину Toys.com.ua Єгор Приходько розповів про результати співпраці.

За його словами, з моменту співпраці щомісяця канал ROZETKA був повністю окупним і приносив дохід. 10% асортименту всього інтернет-магазину, представлені на ROZETKA, забезпечують 15% обороту компанії. За словами Єгора Приходько, цей показник буде ще вище в пікові періоди. ROI даного каналу продажів становить 120%.

А крім власного порталу, компанія продає товар за допомогою hotline, email, CEO, CPC.

“Hotline дає дуже хороший результат по моделі СРА та конверсію до 14%. Канал повністю окупний, але результати ROZETKA краще”, – стверджує він.

Олена Березовська, аналітик відділу маркетингу Adintex Adintex, привела в приклад дані магазину дитячих товарів.

Розетка

За півроку продажі товарів на ROZETKA інтернет-магазин збільшив прибуток цього каналу більше ніж в два рази.

Приклад другий: Співпраця невеликого інтернет-магазину електроніки з ROZETKA

Розетка

Цьому інтернет-магазину було складно конкурувати з іншими в пошуковій видачі і в компанії прийняли рішення продавати через маркетплейс. Через півроку ROZETKA стала приносити 60% всього доходу.

Співпраця з ROZETKA. ПОЧАТОК

Розміщувати і продавати товари на ROZETKA можна, навіть якщо у підприємця ще немає власного магазину. Щоб почати співпрацю, потрібно подати заявку та узгодити прайс-лист з переліком товарних позицій. Компанія повинна бути оформленою як ФОП або ТОВ, тому що необхідно буде укладати договір з маркетплейсом. Після узгодження всіх цих нюансів, маркетплейс дає доступ до сервісу “особистий кабінет”, де можна поповнити баланс і почати обробляти замовлення.

Про заборони

Раніше на Розетці можна було розміщуватися під брендом свого інтернет-магазину. Кілька місяців тому вступили в силу нові правила: не можна використовувати назву інтернет-магазину, не можна використовувати посилання, можна використовувати все, що пов’язано з ROZETKA і не можна щоб за назвою на маркетплейсі інтернет-магазин можна було знайти в пошуковій видачі. Не можна використовувати і логотип.
Тому Toys стали My toys, а другий магазин, з яким працював Приходько, Instor.com.ua, став Novation. Логотипи також довелося поміняти. Однак, за словами Єгора Приходько, це ніяк не вплинуло на результати продажів на маркетплейсі.

Справа в деталях

Прайс-лист з товарами необхідно додавати в тому форматі, в якому вимагає маркетплейс. Найпростіший спосіб не помилитися – знайти групу подібних товарів на маркетплейсі, зайти в категорію, скопіювати інформацію і поставити свою, використовуючи той же принцип, орієнтуючись на фільтри та інші особливості (| Тип Товару | | Бренд | | Артикул | | Колір |).

Після цього передати їх майданчику в форматі ХML. Це значно прискорить процес додавання товарів. “З Toys нам було складно, тому що сайт існує вже більше п’яти років. Півтора місяці у нас пішло, щоб додати перші 30 позицій. Чим більше інформації про товар – тим швидше його додадуть “, – підкреслює Приходько.

Приклад картки товару:
Байк «Технок 1» Техноком (4739)
Bluetooth навушники Bluedio T2 +
(Вбудоване радіо і підтримка SD Card) Чорні

розетка

Приклад видачі в xml. Опис товару обмежений 300 символами.

Ціна товару не повинна відрізнятися від тієї, яка заявлена ​​в “рідному” інтернет-магазині.

Прийом і обробка замовлень

Як стверджує топ-менеджер, у маркетплейса дуже зручний функціонал. Доступ в особистий кабінет ROZETKA можна надати також і іншим службам компанії з різними рівнями доступів – адмін, фінанси, контент, збірка. Можна встановити всю необхідну інформацію в картці товару на ROZETKA щодо доставки, повідомлення SMS, по e-mail, використовувати трекінг Нова пошта.
Складні питання вирішити допомагає підтримка продавців по електронній пошті.

Керівнику інтернет-магазину при замовленні товару на маркетплейсі приходять повідомлення:

Розетка

Якщо інтернет-магазин досить великий і процеси налагоджені, як в Toys, то вручну обробляти замовлення через адмінпанель ROZETKA не зовсім зручно, тому що це пов’язано з 1С та CRM. У таких випадках маркетплейс надає АРІ, за допомогою якого можна повністю інтегрувати всі статуси замовлень, які надходять і пришвидшити роботу.

Особливості замовлень з ROZETKA

  • Клієнти не завжди розуміють, що купують не у ROZETKA
  • Можуть відмовитися через дві доставки і різні умови доставки (коли клієнт замовляє 10 товарів і 9 йому доставляє маркетплейс, а 1 – інтернет-магазин)
  • Плюсом буде наявність точки видачі в Києві (50% замовлень з ROZETKA у Toys забирають саме там)
  • 35% замовлень по Києву здійснюються кур’єрською доставкою
  • Відгуки впливають на продажу і формують рейтинг як продавця на майданчику

Ціна співпраці

Баланс представники компанії можуть бачити в особистому кабінеті. Компанія оплачує маркетплейсу два платежі: абонплату за місяць і комісію. Комісія списується тільки тоді, коли клієнт на Нова пошта забирає замовлення. Якщо він замовлення з якихось причин не забрав, то комісія не стягується.

“Ми платимо тільки за успішно проданий товар”, – зазначає Приходько.

Після надходження замовлення сума комісії «заморожується» і товар стає неактивним до тих пір, поки інтернет-магазин його не відправить. Як тільки статус товару змінився на “відправлено”, після цього товар знову з’явився в продажу на ROZETKA.

“Це зручно, тому що надходять об’ємні замовлення і їх легко обробити, розуміючи, що ви продаєте те, що є в наявності. Але в об’ємних замовленнях є і мінус – покупці можуть замовити 100 позицій і вся комісія за продаж за сумою може вийти більше ніж ваш баланс. І у продавця буде відсутня можливість торгувати, поки він не поповнить рахунок “, – додає керівник інтернет-магазину Toys.com.ua

Розмір комісії Єгор Приходько не розголошує, але зазначає, що фінансові умови залежать від товарної категорії ваших товарів.

Хто вище

За словами спікера, маркетинг у маркетплейса повністю автоматизований: вони скрізь рекламують товари з сайту, не розділяючи їх на свої або товар продавця.

Інтернет-магазини не доплачують за видачу своїх товарів. Але при цьому, сам продавець в особистому кабінеті може написати представникам маркетплейса в розділі “реклама”, що по конкретних запитах, товар не видається. Тоді вони розглядають пропозицію і включають запит в свій план.

Робота з відгуками

Єгор Приходько радить завести аккаунт покупця на ROZETKA. Його компанія зареєструвалася там як My Toys і відповідає на всі відгуки які надходять. Відгуки про продавця впливають на загальний рейтинг продавця. Відгуки можуть надходити і на скасовані замовлення.

У разі, якщо “в інтернеті хтось неправий” і це не продавець, оскаржувати відгуки можна, але це складний процес. Потрібно зібрати докази – записи колл-центру, листування з клієнтом. Якщо представники маркетплейса стануть на сторону продавця, вони відключають цей відгук.

Не переборщити

Приходько поділився досвідом роботи в сезон: “Множте мінімум на два все, що було у вас до маркетплейса ROZETKA”. Якщо невеликий магазин з 50 замовленнями в день вирішив зайти на ROZETKA, то в сезон він може сміливо збільшувати кількість товарів на два, три, а то й чотири рази.

“Ми 1 листопада 2016 року розпочали продавати на майданчику 30 товарів і вже 10 грудня відключили канал бо не впоралися з потоком замовлень”, – говорить він.

Мінусами майданчику поки є неможливість самостійно додавати контент (товари), оплата онлайн і просування товарів.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3384
Усі новини ринку