Netpeak Ukraine: Зараз перевагу має той, хто приймає рішення на основі якісних даних

Netpeak Ukraine: Зараз перевагу має той, хто приймає рішення на основі якісних даних

04.07.2024 08:30
  395
Валерія Байда

Які основні тенденції маркетингу в ритейлі в 2024 році та чому для успішної стратегії важлива якість даних, їх використання та автоматизація.

В ході VII Міжнародної спеціалізованої виставки індустрії ритейлу та комерційної нерухомості RAU EXPO 2024, яка пройшла в столиці 12-13 червня, виступив Head of Enterprise Department Netpeak Ukraine Юрій Грузинський. Він розповів про важливість бути гнучкими бізнесами, використовувати штучний інтелект та збирати якісні дані, які допоможуть приймати правильні рішення. RAU публікує основні тези з виступу.

Звісно, трендів в маркетингу дуже багато, проте, коли понад два роки триває повномасштабне вторгнення, я б хотів зупинитися на п’ятьох.

Адаптивне управління

Кожен бізнес, як і раніше має  будувати стратегії та планувати на півроку і рік. Проте критично важливо розуміти, що має бути ресурс для прийняття рішень тут та зараз. І перевагу матиме той, хто швидко адаптується до нової реальності. Це дивно, проте в своїй діяльності ми стикнулися з тим, що деякі бізнеси в Україні досі не проявляють гнучкість. Треба мати змогу коригувати рішення хоча б раз на квартал. Але іноді і цього буде недостатньо.

Якщо чекаєте – програєте конкуренцію.

Мультиканальність та крос-платформеність

Виявляється, що за три роки життя кількість пристроїв, якими ми користуємося, виросла з понад двох до майже чотирьох. Це означає, що одна людина в середньому активно використовує і телевізор, і смартфон, і планшет, і ноутбук. Тож кожен бізнес має розуміти, що його клієнти є всюди та комунікувати з ним на всіх майданчиках – від реклами на телебаченні до push-повідомлень у смартфоні.

Система стала набагато складніша та вже немає лінійних зв’язків.

До того ж крім зростання кількості пристроїв, збільшився і час проведення онлайн. До прикладу, в середньому людина проводить в інтернет 6 годин.

А 93% українців мають досвід онлайн-покупок товарів та послуг та лише поки 38% надають перевагу офлайн-формату.

Соціальна відповідальність бізнесу

Повномасштабна війна в Україні змінила вектор соціальної відповідальності компаній. Безумовно, бізнеси продовжують підтримувати екологічні ініціативи, проте наразі фокусуються на тому, щоб наблизити перемогу нашої країни. 69% українців вважають допомогу ЗСУ важливою соціально-відповідальною діяльністю для ритейлерів.

Інфлюенсери та соціальні медіа

Відеоконтент дуже зростає, а інфлюенсери можуть бути як частиною перфомансу, так і медіаканалом (включаючи соціальні та благодійні проєкти).

До того ж за дослідженням Kantar дуже великий відсоток людей користуються соціальними медіа, а основний канал наразі – це Telegram (88%).

І ми маємо приклади, коли бренди за допомогою цих інструментів зростають до топ-позицій.

Використання штучного інтелекту

ШІ не може працювати як людина, проте він вже пришвидшує і автоматизує дуже багато процесів. До прикладу, я вже не прописую посадові інструкції, за мене це робить АІ. 

Проте у використанні цього інструменту важливо знати, що з безкоштовними версіями продуктивність в два рази менша.

Поради для успішної стратегії

Для успішної стратегії я виділив кілька важливих моментів:

  1. Збір даних. Зараз перевагу має той, хто приймає рішення на основі якісних даних.
  2. Інтеграція CRM Data з Маркетинг Data. Чим більша розбіжність між бізнесовими даними, які ви трекаєте в своїй аналітиці, тим гірші рішення ви приймаєте. Тож моя особиста думка, що розбіжність має бути не більше 10%.
  3. Різні канали комунікації, але єдина еко система. Це те, про що я казав вище про те, що треба комунікувати з клієнтом на всіх чотирьох пристроях, проте це має відбуватися в єдиній еко системі.
  4. Автоматизація. Алгоритми ШІ забирають на себе всю роботу по вибору місць розміщення, поточної оптимізації, ротації оголошень тощо. І на сьогодні понад 500 сигналів трекаються щосекунди.
  5. Різні та коректні KPI під різні задачі. Залучення нового клієнта має коштувати дорожче, ніж утримання лояльного.
  6. Знати себе та свій ринок. Замовляйте дослідження, аналізуйте в різних системах тощо. Ви повинні знати, як міняється ринок та ніша, як змінюєтеся ви та ваші конкуренти.
  7. Залучайте експертизу та давайте можливість її застосовувати.
  8. Тестуйте багато, якщо щось не спрацювало рік тому, час зробити тест знову.

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ, зокрема,...
time icon  
  55
Усі новини ринку