З офлайна в онлайн: п’ять кроків для початківців

З офлайна в онлайн: п’ять кроків для початківців

14.09.2017 09:00
  732
Ukrainian Retail Association

Незважаючи на зростаючу частку e-commerce, поки що не кожен роздрібний магазин освоїв продажі онлайн.

Далеко не всі звичайні магазини закриваються під натиском своїх онлайн-конкурентів: є цілком успішні підприємці, які планують позначити свою онлайн-присутність. Вихід в онлайн виявляється досить простим для дуже великих роздрібних компаній або, навпаки, для дуже маленьких магазинів. Компаніям середньої руки з хорошою офлайн-мережею таке завдання виявляється не під силу.

E-commerce-підприємець може швидко досягти успіху. Щоб відкрити невеликий інтернет-магазин, досить мати приміщення під склад (для початку може вистачити і гаража) або обійтися послугами фулфілмент-оператора. Накладні витрати при цьому мінімальні.

Великі підприємства роздрібної торгівлі можуть інвестувати великі кошти в програмне забезпечення, інфраструктуру, логістику, співробітників і т. д. У них є величезні ресурси для впровадження омніканальної моделі. Великі гравці можуть дозволити собі працювати в мінус, поки онлайн-продажі зростатимуть.

У середнього роздрібного продавця, як правило, високі накладні витрати і немає величезних ресурсів на додатковий персонал або придбання нового ПО. І терпіти збитки, очікуючи зростання продажів, він теж не може.

Проте, вихід в онлайн – обов’язкова частина стратегії для будь-якої торговельної мережі. Адже темпи зростання онлайн-рітейлу помітно вище, ніж в офлайновій торгівлі. Тому питання полягає не в тому, чи слід виходити в онлайн, а в тому, як зробити це правильно.

П’ять способів розпочати роботу в онлайні

Самовивіз з магазину

Доставка – один з найскладніших бізнес-процесів в e-commerce. Рітейлеру доведеться виділити місце на складі, де будуть збиратися і упаковуватися замовлення. Для обробки замовлень будуть потрібні додаткові співробітники. Доведеться визначити тарифи на доставку, а, може бути навіть і втрачати на ній гроші, щоб залучити перших клієнтів безкоштовними опціями.

Є спосіб простіше – запропонувати покупцеві забирати замовлення в магазині. Клієнти можуть замовити потрібні товари онлайн, а забрати їх в магазині. Можливо, варто почати з обмеженого набору товарів, доступних до онлайн-замовлення, а потім, поступово тестуючи роботу, пропонувати все більше позицій.

Доставка з магазину

Якщо на складі недостатньо місця або рітейлер не готовий виділяти додаткові ресурси для онлайн-напрямку, можна організувати доставку товарів з магазину. Для цієї мети підійде магазин з сильною командою і хорошим керуючим. На складі доведеться виділити невелику зону для збору і упаковки замовлень, обладнати її робочим місцем з комп’ютером і принтером етикеток, завезти пакувальні матеріали. Зрозуміло, працівники, які оброблятимуть інтернет-замовлення, повинні отримувати додаткову плату за кожну відправку.

Товари за передплатою

Товари за передплатою – дуже зручна модель онлайн-продажів. Вона популярна на Заході, але поки не дуже поширена в Росії. В цьому випадку зовсім не обов’язково конкурувати з великими гравцями, особливо за швидкістю доставки. Клієнтам, які оформили підписку на регулярну доставку певних товарів, потрібна не швидкість, а точність. При цьому не обов’язково пропонувати весь асортимент. Для початку можна обмежитися декількома позиціями.

Дропшиппінг

Деякі постачальники товару готові відправляти товар не тільки в магазин, але і приватним особам. В цьому випадку можна переадресовувати замовлення покупців постачальнику, який упакує і відправить зазначені товари за потрібною адресою, безпосередньо клієнтові.

Робота з маркетплейсами

Перш ніж розробляти власний сайт і набирати команду до відділу інтернет-маркетингу, можна випробувати модель онлайн-продажів через маркетплейси, а заодно розібратися в деталях інтернет-торгівлі. Для перших дослідів можна все так же вибрати кілька позицій і на них відточити досвід управління онлайн-продажами, спілкування з покупцями, рішення проблем та інші навички.

Джерело: New-Retail

Читайте також – 

Доля онлайн-продажів мережі Антошка виросла в три рази


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку