Ірина Шинкаренко, Епіцентр: Наше кредо – робити що можеш там, де ти є
В ході 17-го Українського маркетинг-форуму, заступниця голови ТОВ “Епіцентр К” з реклами, маркетингу, зв’язків з громадськістю та ЗМІ Ірина Шинкаренко розповіла про те, як трансформувався бізнес компанії під час війни.
Під час свого виступу Ірина розповіла, що бізнес має створювати цінність для країни, її оборони та допомагати, де це тільки можливо. А також про план інвестування в Україну, розроблений ще на початку повномасштабного вторгнення, важливість об’єднання зусиль бізнесу та держави, підтримку партнерів, клієнтів та простих українців. RAU пропонує основні тези її виступу.
Багатопрофільний бізнес
Епіцентр давно перестав бути лише магазином будматеріалів. Сімейний бізнес Олександра та Галини Герег, де залучено 38 000 співробітників, працює у п’яти різних напрямках. Зокрема, ритейл представлений 76 торгівельними центрами та величезним маркетплейсом, що входить в топ найкращих електронних майданчиків. Також є агрохолдинг Епіцентр-Агро, власне деревообробне підприємство ЦБМ Осмолода та заводи з виробництва керамічної плитки Epicenter Ceramic Corporation, логістичні потужності площею 172 000 кв. м та інші активи.
Допомога фронту й тилу
Під час повномасштабного вторгнення мережа Епіцентр не припиняла роботу, постійно допомагаючи захисникам України. Зокрема, в Києві з перших днів великої війни на лівому та правому березі міста були відкриті гуманітарні хаби, що допомагали забезпечувати життєдіяльність столиці. Пізніше на півдні та сході країни ТЦ Епіцентр допомагали біженцям з окупованих територій, а під час блекаутів – пунктами незламності, оскільки кожен такий ТЦ за проєктом вже був обладнаний генератором.
Більше 3500 працівників стали на захист України. Також значну частину своїх ресурсів Епіцентр спрямовує на підтримку країни. З початку повномасштабного вторгнення російських військ група компаній Епіцентр виділила на допомогу Україні понад 2,8 млрд грн та сплатила 14 млрд грн податків у бюджети всіх рівнів.
Втрати та нові проєкти під час війни
Внаслідок повномасштабного вторгнення було зруйновано шість ТЦ Епіцентр у Маріуполі, Нікополі, Бучі, Чернігові та два в Херсоні. Ще три об’єкти, у Мелітополі, Краматорську та Харкові не працювали внаслідок окупації українських територій, обстрілів чи близькості до зон бойових дій.
Попри суттєві втрати ритейлер продовжує інвестувати в українську економіку, ділом показуючи свою віру в майбутню перемогу. Так, у березні 2022 року було прийнято рішення про будівництво нових ТЦ, а вже у вересні свої двері відчинили магазини у Києві та Львові загальною площею 120 000 кв. м. Також було проведено реновацію двох ТЦ у Києві та одного – в Івано-Франківську. А зовсім недавно мережа Епіцентр відкрила новий торговий центр на Троєщинському житловому масиві у Києві, який став десятим ТЦ ритейлера у столиці. Загалом за 2022-23 роки у розвиток мережі компанія інвестувала понад 14,2 млрд грн.
Соціальні проєкти
Епіцентр як велика компанія, відчуваючи свою соціальну відповідальність, та тісно співпрацюючи з МОЗ ще з часів пандемії, передала 76 реанімобілів військовим та цивільним медикам, 500 генераторів на передову. Проєкт «Рятуємо життя» почався із закупки 55 машин швидкої допомоги. Оскільки перші 30 хвилин дуже важливі для врятування життя пораненого бійця, по допомогу за реанімобілями звернулися також і військові. Інтерв’ю з медиками у Харкові та Запоріжжі дали можливість краще зрозуміти потреби та закупити потрібну техніку. Зокрема, реанімобілі від Епіцентр зустрічали тих, хто повернувся з полону.
Також Епіцентр концентрується на допомозі дітям, від яких залежатиме майбутнє країни. Ритейлер оплачує стипендії учням в регіонах, а ще до великої війни був розпочатий проєкт “Янголятка добрих справ”. Остання ініціатива передбачала виконання бажань всіх дітей з дитбудинків, які написали листа Святому Миколаю.
Ще одна важлива ініціатива – спільний проєкт компаній Intersport, Епіцентр та Національного олімпійського комітету України «Інтерспорт – Дітям Героїв». Майже 60 зацікавлених у спорті дітей, підопічних благодійного фонду “Діти Героїв” віком від 5 до 17 років, батьки яких загинули внаслідок повномасштабної війни в Україні, взяли участь в Олімпійському святі за участю відомих українських спортсменів. Окрім можливості поспілкуватися з зірками спорту та з перших вуст дізнатися про те як досягти успіхів у спорті переможці міжнародних та всеукраїнських змагань дарували дітям омріяні велосипеди, м’ячі та інше спортивне спорядження.
Проєкти сталого розвитку
В 2019 році Епіцентр запустив збір використаних елементів живлення та головне – оплатив їх вивезення за кордон на утилізацію, чого до тих пір ніхто не робив. Вже зібрано та вивезено на утилізацію 115 тонн батарейок і цей процес триває та масштабується. Коробки для збору використаних елементів живлення з’являться в школах та житлових будинках.
Предметом особливої гордості в частині збереження довкілля став масштабний проєкт встановлення сонячних електростанцій (СЕС). Вже встановлено СЕС на дахах чотирьох торговельних центрів у Києві та двох у Вінниці загальною потужністю близько 7 МВт. В планах компанії на цей рік обладнати сонячними панелями ще 17 торгових та логістичних об’єктів, що дозволить збільшити сумарну потужність власних СЕС ще на 25 МВт. Загалом же група компаній планує обладнати сонячними панелями до 3 млн кв. м власних площ, щоб стати максимально енергонезалежною.
Серце єдності
Лютий 2022-го – це найгірші спогади для всіх українців. Але український бізнес з перших днів повномасштабного вторгнення об’єднав зусилля заради допомоги країні. Тому в Епіцентр народився проєкт єдності та стійкості українських брендів як символ цього часу. На платформі було дві складових: комунікаційна та комерційна. По-перше, зробили брендування сердечками «Підтримуй своїх» всіх товарів українських виробників, а таких тут більше 2500. Окремо створили цілі алеї з вітчизняною продукцією. В результаті продажі наших брендів додали 20%. Паралельно в Епіцентр розповідали про ті компанії, що змогли відновитися після важких втрат.
В результаті народилася премія UA Епіцентр Awards, якою нагородили компанії в 20 категоріях. Ідея підтримки вітчизняного виробника знайшла дуже гарний відгук у споживачів.
Про плани на майбутнє
Компанія також будує амбітні плани розвитку аж до 2030 року, розраховуючи довести загальну площу торгової мережі до 4 млн кв. м та розширити мережу Центрів видачі більш ніж на 1000 точок. В рамках інвестиційної програми на 120 млрд грн буде побудовано п’ять нових ТРЦ надсучасної архітектури. Зокрема, до кінця цього року ритейлер сподівається відкрити новий ТРЦ в Бучі. Також буде відкрито 50 ТЦ різного формату.