Мережа Коло: В умовах війни формат магазина біля дому є особливо затребуваним та безпечним для клієнтів

Мережа Коло: В умовах війни формат магазина біля дому є особливо затребуваним та безпечним для клієнтів

29.04.2022 08:45
  965
Костянтин Симоненко

В інтерв’ю порталу delo.ua керівники інвестиційної компанії Геннадія Буткевича BGV Group Management – голова ради директорів Олександр Наумик та член ради директорів Сергій Войцеховський – розповіли про роботу рітейлу у воєнний час. RAU публікує основні тези цієї бесіди.

Про роботу під час активної фази війни

З початком війни мова взагалі не йде про бізнес. Нині наша команда працює над трьома ключовими напрямами. По-перше, треба зберегти робочі місця та забезпечити фінансову стабільність працівників. На підприємствах BGV Group Management працює біля 2000 співробітників, що підтримують операційну діяльність та функціональність різних напрямів бізнесу. По-друге, BGV Group Management працює над посиленням обороноздатності країни: завезли вже сотні фур гуманітарної допомоги збройним формуванням та цивільному населенню. По-третє, де це можливо, забезпечити фінансові надходження до бюджетів різних рівнів.

Про відновлення роботи всього бізнесу BGV Group Management

Перший тиждень війни був шоковим і компанія взяла коротку паузу – потрібен був час, щоб вибудувати нові плани та відновити роботу в новій реальності. Довелося переформувати всі процеси у понад десяти компаніях групи. І вдалося вже майже повноцінно відновили виробничі процеси на підприємствах, які знаходяться не в зоні активних бойових дій.

Зокрема, вже повноцінно запрацював завод з переробки паперу на Хмельниччині ТОВ “Зелений парк”, і ми активно шукаємо зовнішні ринки збуту продукції. Не припиняє працювати наша мережа магазинів КОЛО, перейшовши на роботу опорних відділень та співпрацюючи з ЗСУ та теробороною для забезпечення захисників продуктами першої необхідності.

Зараз експерти з Укрнафтінвест розробляють план запуску підприємства з видобутку природного газу і нафти на Одещині. Поки зупинилися на етапі розвідки, і наразі команда готова продовжувати працювати. Ведуться переговори зі профільними підрядниками, щоб поступово відновлювати роботу. Також поступово запускаємо щебеневий завод на Житомирщині. Зараз команда працює над вирішенням інфраструктурних питань та відновленням роботи обладнання.

Про роботу персоналу на фронті та в тилу

Вже 24 працівники захищають країну, вступивши до ЗСУ чи лав тероборони. Ще понад 20 менеджерів групи компаній — це волонтерський штаб, який 24/7 займається питаннями пошуку продуктів і партнерів, закупівлі, доставки та локального розподілу гуманітарної допомоги для українців.

Щоб організувати безпеку та стабільну роботу для працівників, відкрили тимчасові мобільні офісі у Львові та Хмельницькому. Також допомагали евакуюватися працівникам, які знаходилися в зонах активних бойових дій. На превеликий жаль, у нас є втрати серед персоналу.

Через бомбардування загинула керівниця одного з наших магазинів. Обстрілами були зруйновані кілька магазинів мережі.

Про функціонування мережі мінімаркетів Коло

Попри усі виклики та ризики, рітейл-команда забезпечує роботу найбільшої в Україні мережі магазинів формату “біля дому” КОЛО. В умовах війни такий формат є особливо затребуваним та безпечним для клієнтів, бо це можливість швидко та максимально близько до свого дому придбати найнеобхідніші продукти.

Зараз магазини мережі у Києві, області та Одесі працюють безперебійно. Це опорні магазини Коло у зручних локаціях для клієнтів і партнерів. Практично з першого дня війни спільно з іншими рітейл-мережами та виробниками продуктів долучилися до робочої групи спільно з Офісом президента для забезпечення продовольчої безпеки країни. Довелося повністю переналаштувати логістичні процеси і сфокусуватися на товарах першої необхідності — хліб, вода, бакалія, ковбасні вироби та яйця.

Про нові рішення в логістиці

З початком війни компанія взяла на себе організацію всього логістичного ланцюга. Ми самостійно забираємо товар великогабаритним транспортом у постачальника і веземо у проміжні склади — нове рішення, яке логістична команда запровадила у ьеперішніх умовах. Там робимо перерозподіл товарів на менші автомобілі та розвозимо продукти безпосередньо у магазини Коло.

Також довелося відмовитися від складу на лівому березі Києва і оперативно вивезти звідти продукти, оскільки цей район потрапив у зону активних бойових дій.

Існують і проблеми. Так, близько 60% постачальників не можуть задовольнити потреби Коло у товарах. Причини – різні: зруйновані склади, знищені автопарки, розбомблені промислові потужності або потужності, що знаходяться в населених пунктах, непідконтрольних поки що ЗСУ. Для замовлення деяких товарів з категорії першої необхідності доводиться часто стоять у чергах передзамовлень. Тому шукаємо нові рішення та нові можливості для заповнення наших полиць.

Ми продовжуємо купувати у постачальників деякі імпортні товари та продукти. Оскільки валюту можна придбати для закупівлі критичного імпорту. А критичний імпорт – це наразі практично всі продукти харчування та корм для тварин.

Про споживчий кошик та середній чек

З початком війни кількість клієнтів однозначно зменшилася. Проте купують більше. Звідси зростання середнього чеку – у середньому на 50%. В основному купують продукти першої необхідності. Найбільший попит на бакалію: крупи, тушонку, оцет, соду. Також у топі запитів категорія заморожених продуктів. Крім цього, багато купують овочі та фрукти. Раніше всі ці продукти становили до 10% обороту, а тепер – понад 50%.

Про плани на майбутнє

Є низка наших партнерів, які передають гуманітарну допомогу чи надають фінансову підтримку Україні. Є ті, хто у ці складні часи йдуть назустріч бізнесу і пропонують відтермінування платежів, а головне –  не припиняють працювати над нашими проектами. Багато іноземних компаній після перемоги готові ще більше інвестувати та співпрацювати з українським ринком і запевняють, що Україну чекає значний економічний поштовх. Ми теж віримо в це.

Також треба шукати експортні потенціали. Тут все просто. В Україну потрібно заводити гроші.

Перспективною буде видобувна галузь. Україні потрібні власні газ, нафта, граніт, пісок, руди та інше. Тому тут наша компанія не змінить курс, продовжить розвивати свої видобувні підприємства і нарощуватиме потужності. Ми також продовжимо розвивати спорт в Україні. Уже багато років поспіль наш засновник підтримує кінний спорт, бокс, футбол, теніс та багато іншого.

Читайте також –

Food-рітейл зможе залучити додаткові пільгові кредити до 1 млрд грн


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку