Експерти SHEN: топ-5 порад для ефективної експлуатації нерухомості
Об’єкт нерухомості – складний механізм, що складається з різних систем, і його експлуатація передбачає роботу з різними процесами. Особливо це стосується комерційних, виробничих і багатофункціональних будівель, де об’єднані різні види діяльності.
Топ-5 порад про те, як тримати під контролем всю складну інженерну інфраструктуру, співробітників і процеси, дає один з лідерів українського ринку facility-менеджменту, партнер Асоціації рітейлерів України – компанія SHEN.
1. Найбільш ефективним способом є централізоване управління експлуатацією нерухомості. Дуже важливо організувати “точку”, куди буде надходити вся інформація щодо поточного стану будівлі. Раніше часто створювалися свого роду диспетчерські центри, але з розвитком новітніх технологій простіше встановити спеціалізоване ПЗ, що дозволяє отримувати інформацію в будь-якій точці світу, із вбудованою аналітикою, яка дозволяє в режимі онлайн реагувати на мінливу ситуацію.
Установка різних датчиків і вимірювальних приладів, підключених до системи, допоможе отримувати більш точну інформацію.
Безумовно, це впливає на своєчасне усунення будь-яких можливих неполадок, без матеріального збитку.
2. Умови виробництва, збереження товару і комфорту відвідувачів та співробітників багато в чому залежать від підтримки постійного температурного режиму, комфортного клімату всередині будівлі (вологість, якість повітря, відсутність сторонніх запахів), наявності води, достатнього освітлення. Тому вкрай важливо стежити за всіма системами будівлі, своєчасно проводити технічне обслуговування. Також варто подбати про наявність запасних деталей і витратних матеріалів, для того, щоб в разі необхідності мати можливість швидко замінити механізм, який зносився.
3. Енергоефективність стає все більш важливою при експлуатації будь-якої будівлі. При будівництві нових об’єктів нерухомості енергоефективні технології швидше за все вже закладені в проект, але не варто думати, що це межа економного використання ресурсів.
У будь-якому випадку, проведення енергоаудиту допоможе виявити вразливість будь-якої будівлі і сформувати перелік необхідних робіт для економії енергоресурсів.
У сучасних непростих економічних реаліях провести всі можливі заходи відразу навряд чи вийде, проте варто розробити стратегію і підготувати реальний план впровадження енергозберігаючих технологій.
4. При експлуатації об’єкта чистота грає ключову роль. Чистота приміщень впливає на якість продукції, на здоров’я і настрій персоналу, а також на лояльність відвідувачів. Важливо також розуміти, що прибирання вимагають не тільки підлога і приміщення, в яких знаходяться люди, а й системи, а також котельні та інші технічні приміщення. Потрапляючий в обладнання пил і бруд може значно нашкодити і привести до поломок. Чисто має бути скрізь.
5. Безпека. Будь-яка діяльність, будь-то виробництво, зберігання, або продаж, не матиме сенсу, якщо вона постійно піддається несанкціонованого доступу, псуванню майна, пограбуванням, хуліганству. Забезпечити безпеку людей і бізнесу також має бути пріоритетом.
Найбільш ефективний спосіб захисту – це фізична охорона з використанням сучасних охоронних систем (контроль доступу, відеоспостереження, сенсори і т.і).
Професіоналізм охоронців, уважність і швидка реакція тут грають ключову роль і дають людям впевненість у захисті та безпеці.
Для забезпечення якісної роботи всіх систем і процесів всередині будівлі найкраще звернутися до професіоналів. Це позбавить власника від великого головного болю, і необхідності працювати з безліччю підрядників, тримати власний штат співробітників, які можуть бути і не завантажені весь день. А найголовніше: професійна facility-менеджмент команда забезпечить ефективну роботу, звільнивши час персоналу для вирішення стратегічно важливих для бізнесу завдань.
Читайте також –
Кейс SHEN: як автоматизувати процеси, зробити бізнес прозорим і звільнитися від рутини