Від Instagram до Ельдорадо: 10 найкращих редизайнів логотипів за 2016 рік

Від Instagram до Ельдорадо: 10 найкращих редизайнів логотипів за 2016 рік

20.01.2017 08:45
  1046
rau

Трендами 2016 року в ребрендингу фірмового стилю стали максимальна ясність, чистота і повітря, динаміка, градієнтні кольорові переходи і елементи внакладку, а також стилістика 60-х і 70-х. редизайн

2016 рік був багатий на ребрендинг. Деякі компанії повністю перекроїли своє позиціонування, фірмовий стиль і комунікаційну стратегію, а деякі обійшлися тільки зміною логотипу.

Видання Marketing Challenge підібрало 10 найцікавіших оновлених лого міжнародних і українських брендів, які побачили світ у 2016 році.

Guinness

Роботу над зміною логотипу Guinness простою не назвеш. Пивний бренд на ринку вже понад 250 років. За цей час усі встигли звикнути до знаменитої арфи на логотипі. редизайн

Дизайнерському бюро Design Bridge довелося постаратися, щоб оновити символ бренду, не порушивши його «ДНК». Саму арфу зробили більшою і об’ємнішою, дату виникнення компанії перенесли на інструмент (раніше вона стояла поруч), а букви в написі стали нижчими і трохи м’якшими.

“Арфа Guinness. Потужний, впізнаваний символ бренду, відомого у всьому світі. Зараз, через 250 років після того, як Артур Гіннес почав варити своє особливе пиво, цьому символу стало не вистачати глибини і характеру. Він перетворився на впізнаваний відбиток без душі. Наше завдання полягало в тому, щоб вдихнути в арфу життя і дати їй знову заспівати “, – зазначає агентство.

Ось тут можна подивитися, як йшла робота над створенням нового лого.

Netflix

Netflix, який всі дуже чекають в Україні, оновив лого свого – раніше напис Netflix йшов червоними літерами на білому тлі, а зараз його замінила червона стрічка N на чорному. Такий підхід дозволив додати в лого відчуття об’єму – плоский дизайн пішов, замість нього з’являється 3D, і на екрані оживає атласна стрічка. Netflix вдалося додати в логотип життя, але втриматися в рамках реальності, без відходу в скевоморфізм.

Mastercard редизайн

Mastercard не особливо потребував нового логотипу. Червоно-жовтий символ прекрасно впізнавали як власники карток Mastercard, так потенційні власники. Але у логотипу була текстура, яка на маленьких екранах виглядала зовсім не так чисто, як більш плоский дизайн.

За рішенням проблеми Mastercard звернувся по допомогу до графічного дизайнера Мікаеля Бьєрута, партнера агентства Pentagram, який розробляв фірмовий стиль для Citibank і Verizon. Новий логотип виглядає простіше, ніж попередній, але зроблений дуже акуратно і продумано. Бьєрут і його команда протестували сотні відтінків, щоб підібрати ідеальні поєднання. редизайн

На двох відомих кружечках внакладку більше немає назви Mastercard – вона перемістилася донизу, букви стали меншими і округлішими (і більше ніяких великих), а білий колір змінився на чорний.

Instagram

Instagram протримався на скевоморфізмі довше, аніж усі інші. Три роки тому iOS 7 остаточно запровадив у моду плоский дизайн, а Instagram продовжував триматися за свій старий логотип із іграшковим фотоапаратом у відтінках сепії. Але навіть такій стійкості настав кінець.

Навесні цього року Instagram представив нове лого – схематично обіграв зображення камери і змінив сепію на яскравий градієнт. І дуже правильно зробив. Користувачі Instagram свої фотографії роблять в основному не фотоапаратом, а смартфоном, тож новий візуальний стиль цільовій аудиторії набагато ближчий. Ще завдяки редизайну інтерфейс самого додатка став чистішим, і тепер 500 мільйонам користувачів стало простіше концентруватися на головному – фотографіях. редизайн

Ельдорадо

Один з найбільших магазинів побутової техніки в Україні, Ельдорадо, наприкінці року представив оновлене позиціонування і філософію – рітейлер змінив усе: від логотипу до підходу до обслуговування клієнтів. Розробкою цього проекту займався український підрозділ міжнародного рекламного агентства BBDO.

«Основна причина зміни логотипу в тому, що старий перестав бути актуальним. Оновлений логотип – це вінець нашої роботи з репозиціонування. На початку 2016 року ми зрозуміли, що ринок і споживач змінилися, і компанія почала репозиціонування. Ми підібрали трішки інші сегменти, подивилися, як потрібно позиціонувати під них бренд, вибрали формат, і вже на основі цього розробили новий логотип, який би точніше відповідав просуванню компанії в нових реаліях», – говорить директор з маркетингу Ельдорадо Василь Бородчук.

“Ельдорадо змінився. Тепер це не просто магазин техніки, а й набір додаткових сервісів і екстра-можливостей, які клієнт отримує до, під час і після покупки, – пише агентство. – BBDO Ukraine розробило позиціонування, звернувшись до самої суті бренду і трансформувавши її. Тепер Ельдорадо не залишає покупця одразу після покупки, як більшість рітейлерів, а надає lifetime-сервіс”.

Нове позиціонування українського Ельдорадо вийшло енергійним і лаконічним. Динамічний логотип у візуальних матеріалах взаємодіє зі світом – квадратний модуль зверху справа змінює розміри і працює як екран. Наприклад, у ролику видно, як у цьому просторі блимають різні іконки-символи сервісів і продуктів, а в статичному форматі в цьому квадратику з’являються різні символи залежно від необхідності (% на дисконтних картах, UA на лого, яке розміщується на сайті і так далі ). Червоний колір логотипу став яскравішим, а шрифт – збалансованішим.

«Також BBDO Ukraine розробило нову айдентику, яка відображає концепцію «екстра» і комунікаційну платформу «Добре, що купили в Ельдорадо», – зазначає агентство.

Будинок Іграшок

Мабуть, найнеоднозначніший і найсміливіший ребрендинг 2016 року представив Будинок Іграшок. Розробкою проекту займалось агентство Fedoriv. У новому позиціюванні, яке зводиться до трьох слів: «даруйте, дивуйте, дурійте», головне – це добрі емоції і позитивна непередбачуваність. Рожевий став ще яскравішим, у промо матеріалах з’явилися дивні, але симпатичні істоти, а до повної назви додалося скорочене Бі.

«Сучасний бренд ми розглядаємо, перш за все, як споживчий досвід, а споживчий досвід залежить перш за все від самого споживача. Тому ми не хочемо йому нічого нав’язувати. Наше завдання – дати йому те, що він хоче і зробити його щасливим. Зараз майже всі магазини іграшок схожі на такі собі склади з хорошою логістикою, покажчиками, у якому покупцеві досить просто знайти потрібну полицю на потрібному складі. Звичайно, у цьому немає ніякої емоції і ніякого щастя. Тому нам потрібно було створити магазин, який би вважали крутим не тільки діти, а й дорослі. У підсумку, це вилилося в таку креативну платформу – даруйте, дивуйте, дурійте. У цьому випадку даруйте – це територія дитячого щастя, дивуйте – територія дорослого щастя, а дурійте – територія спільного дитячо-дорослого щастя», – говорить Валентин Панюта, керівник департаменту інновацій Fedoriv.

Хтось дорікав Будинку Іграшок – бренду з 18-річною історією – в тому, що він занадто ризикнув, допустивши редизайн, де занадто багато зовсім недитячих подвійних смислів, а хтось навпаки похвалив за сміливість і неординарність.

Але головне, що байдужим новий фірмовий стиль не залишив нікого.

Манорм

У 2016 році оновлення свого позиціонування і візуальної айдентики провів український бренд товарів-антисептиків Манорм, який існує на ринку з 2010 року. Компанія розширила лінійку, додавши до дезінфікуючих засобів для шкіри і мила-піни для рук пластирі та клік-палички (гігієнічні палички з антисептичним наповнювачем, інноваційний для українського ринку продукт).

«Головною причиною, через яку ми прийшли до того, що нам необхідні зміни, стало рішення про розширення товарної лінійки. Нам був потрібен не просто фірмовий стиль, а маркетингова стратегія, нове позиціонування, яке могло б підійти всім нашим товарам і об’єднати їх в одну лінійку», – говорить генеральний директор Манорм Олександр Здрак.

«Логотип та дескриптор «антисептик для рук» погано зчитується на етикетці. Також у логотипі нам не вистачало додаткового елемента – символу, з яким би асоціювався наш продукт. Ми отримували багато коментарів про те, що напис «антисептик для рук» був зроблений занадто дрібно, тому покупці не могли зрозуміти, що це за продукт, стоячи на відстані витягнутої руки від прикасової зони», – говорить Здрак.

Колишнє лого Манорм було суворішим і виключно шрифтовим – латинські букви Manorm, відтінки білого і сірого створювали відчуття виняткової чистоти, але не викликали емоцій, складно зчитувалися і не запам’ятовувалися. Новий логотип вийшов куди сучаснішим і символічнішим: малюнок відбитка пальця (відсилання до індивідуальності – цей антисептик підходить кожному) з великою літерою М з’являється в різних кольорових рішеннях, колір залежить від продукту і служить додатковим маркером. Шрифт у назві теж став м’якшим і ніжнішим, і це теж у якомусь сенсі відображає якість продукту.

Розробкою нового комунікаційного підходу і фірмового стилю марки займалася маркетинг-команда за запитом Quadrate 28.

ВДНГ

Цього року Експоцентр України перезапустив бренд ВДНГ за допомогою агентства Banda Agency в рамках реорганізації виставкового комплексу. Для оновленого позиціонування був потрібен новий логотип, і за його основу був головний павільйон будівлі з колонами, який і служить візитною карткою бренду.

Команда зобразила колони у вигляді плашок, а самі плашки зробила не статичним, а живим елементом, здатним рухатися і формувати нові візуальні коди і кольорові шифри. «Плашки – це свого роду конструктор, який легко пристосовується до нових сенсів, дозволяючи розповідати про події та новини ВДНГ в унікальній візуальній інтонації», – йдеться на сайті.

Теглайном кампанії стало одне слово – «Давайте», яким ВДНГ починає різні фрази, закликаючи користувачів відчути енергію життя і наповнити дні активними діями.

Ощадбанк

Агентство Fedoriv провело ребрендинг Ощадбанку, розробивши нове позиціонування і логотип, ще в 2015 році. Але на міжнародному рівні результати роботи були відзначені тільки 2016 року. За цей проект команда Fedoriv отримала почесну нагороду Red Dot Award 2016 в одній із трьох основних категорій – Communication Design.

«Банк впровадив передові технології і відкрив інноваційні напрямки, що зажадали ребрендингу. Репозиціонування бренду ґрунтується на слогані «Мій банк. Моя країна». Візуальна ідентичність була навмисно скорочена до текстового символу. До того ж, гама кольорів, головними елементами якої стали яскраво-жовтий і традиційний темно-зелений, передає сучасну ідентичність і нагадує український національний прапор», – значиться в описі проекту на сайті Red Dot Award.

Новий логотип вийшов дуже символічним і цікавим – він відповідає духу часу і не перевантажений елементами.

«Нашим головним завданням було прибрати зайве і відкритися людям. Ми розчистили від сміття всю візуальну ідентичність, прибрали дубок-відсотка, залишили в логотипі тільки акуратний шрифт і помістили в нього ключовий дескриптор «Мій банк. Моя країна», – наголошується на сайті агентства. – Ми додали сонця в традиційний темно-зелений колір Ощаду, фактично пропустивши через зелений фільтр національний прапор України».

Опис проекту та всі візуальні матеріали можна знайти тут.

Рататуй

Для київської кулінарії Рататуй, яка працює з 2010 року, зміна дизайну логотипу була частиною глобальної зміни філософії і всієї стратегії. Оновленням візуальної та комунікаційної подачі Рататуй займалася маркетинг-команда за запитом Quadrate 28. Компанія вирішила відійти від принципу «невеликого ресторану» і стати кулінарією-to-go – тобто місцем, де можна і смачно поїсти всією сім’єю, і взяти їжу з собою.

Дизайн нового фірмового стилю відштовхувався від назви компанії, Рататуй – ratatouille (національне французьке блюдо з овочів). Колишнє лого (помаранчеве коло з білими контурами овочів) замінили на чіткий і яскравий логотип, заснований на трьох нових фірмових відтінках – баклажановому, помаранчевому і зеленому. Головні елементи, овочі – цибуля, часник, баклажан і перець – залишилися, але тепер вони промальовані виразніше і привертають до себе набагато більше уваги, створюючи правильну атмосферу.

У логотипі можна помітити і трохи дитячі конотації (такий стиль оформлення часто використовується в ілюстрації дитячої літератури), але в цьому випадку вони тільки на користь: компанія наголошує, що в їхній кулінарії всі продукти виключно корисні, страви можна брати на всю сім’ю, а замовлення може зробити навіть дитина.

Бонус

Нова пошта оновила дизайн логотипу та позиціонування ще в 2014 році, зараз на черзі Укрпошта.

Про деталі ребрендингового проекту Укрпошти поки що відомо мало, але він уже іде повним ходом – про це можна судити хоча б по тому, що компанія оновила логотип на своїй Facebook-сторінці й поміняла комунікаційну стилістику. На сайті при цьому є сусідами і старий логотип, і нове позиціонування.

«Багато громадян асоціюють Укрпошту з «совком». Міняти таке уявлення ми будемо за допомогою ребрендингу. Необхідність проведення ребрендингу також викликана посиленням конкуренції на ринку поштових послуг, оновленням стратегічних цілей Укрпошти. До того ж, ми хочемо орієнтувати наші послуги на іншу категорію споживачів – молодь», – зазначив в. о. генерального директора Укрпошти Ігор Ткачук в одному з інтерв’ю.

Хто займається ребрендингом і коли він офіційно буде завершений, поки невідомо – швидше за все, це станеться вже в 2017 році.

https://rau.ua/experience/pochitat-na-vykhodnykh/novoe-logo-vdnh-rebrending/

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку