Опинились під лавиною: хто з орендарів Lavina Mall незадоволений продажами

Опинились під лавиною: хто з орендарів Lavina Mall незадоволений продажами

22.09.2017 09:00
  1651
Виктор Нагорский

Торгово-розважальний центр Lavina Mall працює майже рік, але його відвідуваність і товарообіги все ще далекі від очікувань рітейлерів.

У четвер, 21 вересня Вагіф Алієв і компанія NAI Ukraine, що виступає ексклюзивним брокером в тому числі і ще непобудованого ТРЦ Ocean Mall, оголосили, що торгово-розважальний комплекс буде введений в експлуатацію восени 2018 року. І що договори з ключовими якірними орендарями нібито вже підписані, і “вільних великих площ” в ТРЦ вже не залишилося. Дуже амбітна заява, тим більше з огляду на те, що справи в іншому великому проекті Алієва – Lavina – йдуть не кращим чином.

ТРЦ Lavina Mall на Кільцевій дорозі в Києві – один з найбільш амбітних проектів Вагіфа Алієва. По-перше, Lavina Mall – найбільший торговий об’єкт в Україні орендною площею близько 115 000 кв. м. По-друге, в ТРЦ працює найбільший в країні критий парк атракціонів Galaxy загальною площею понад 19 000 кв. м. А по-третє, багато відомих в Україні торгових мереж орендували в ТРЦ великі площі для відкриття магазинів розширеного формату, що мало стати додатковим стимулом для відвідування ТРЦ киянами. Тож не дивно, що ще до відкриття Lavina Mall його брокери обіцяли орендарям «золоті гори» и неймовірну відвідуваність в 100 000 чоловік в день. Редакція RAU вирішила поцікавитися у орендарів різних сегментів, чи вдалося їм вийти на заплановані продажі через десять місяців після відкриття ТРЦ і як насправді ростуть товарообіги рітейлерів в Lavina Mall.

Що таке добре …

Нинішній брокер Lavina Mall – NAI Ukraine – щомісяця звітує про істотне зростання товарообігу в ТРЦ. У компанії запевняють, що в червні товарообіг рітейлерів в ТРЦ виріс на 22% в порівнянні з травнем, в липні – ще на 14%, а в серпні, коли в Lavina відкрились магазини групи Inditex на чолі з ZARA – ще на 30%. При цьому, за словами глави NAI Ukraine Віталія Бойка, зростання продажів спостерігається у рітейлерів всіх сегментів.

«Завдяки щомісячному зростанню в серпні товарообіг орендарів Lavina Mall в порівнянні з квітнем зріс на 90%, і це незважаючи на те, що традиційно літні місяці низько ефективні для більшості товарних груп в зв’язку зі спадом відвідуваності і продажів. В середньому сьогодні товарообіг орендарів в Lavina Mall на один квадратний метр становить понад $200 і продовжує зростання», – запевняє Віталій Бойко.

Підтверджують позитивну динаміку продажів і представлені в Lavina великі fashion-рітейлери. «Звичайно, до показників Ocean Plaza ще дуже далеко, але вже з початку року продажі магазину стабільно ростуть, в середньому на 15% місяць до місяця. З березня ми стабільно виконуємо план. Помітний скачок продажів був в липні (+33% до червня в доларах), в серпні позитивна динаміка збереглася», – розповів RAU топ-менеджер великої мережі магазинів fashion-сегмента.

Втім, за його словами, не дивлячись на постійне зростання, магазин в Lavina Mall тільки нещодавно випав з п’ятірки найгірших за обсягом продажів у всій мережі.

Тобто інтенсивне зростання товарообігу багато в чому пояснюється низькою порівняльною базою.

Зростання продажів в Lavina Mall також підтверджують в Ultra Group. «У нас в Lavina Mall відкритий Levis. З приходом Inditex трафік збільшився на 25-30%, а грошовий показник на 10%. За планами, звичайно, чекали більшого, але ми розуміємо, що це новий ТРЦ і віримо в його перспективи», – кажуть в Ultra Group.

В LC Waikiki зізнаються, що товарообіг магазину в Lavina Mall поки не зовсім виправдав очікування. «Але з кожним тижнем ми спостерігаємо зростання продажів, у порівнянні до попередніх тижнів (в середньому поки 10-15%). Впевнена, після закінчення року роботи магазину, він вийде на бажаний нами рівень», – зазначає менеджер з маркетингу і розвитку мережі LC Waikiki в Україні Наталія Бивалова.

Порівняно добре працюють в Lavina Mall і продавці дитячих товарів. Операційний директор мережі магазинів Антошка Віктор Середній каже, що трафік, а відповідно, і продажі магазину Антошка в ТРЦ, демонструють зростання – у міру відкриття нових магазинів і заповнення об’єкта. «Особливий сплеск спостерігався в серпні – після відкриття кількох магазинів мережі Inditex. З тих пір Lavina зростає приблизно на 30-40% активніше за інші магазини мережі. В цілому, Lavina Mall як і раніше поки залишається багатообіцяючим об’єктом», – визнає топ-менеджер Антошка.

…і що таке погано

Втім, навіть порівняно невелике зростання продажів в ТРЦ констатують далеко не всі рітейлери. Зокрема, немає позитивної динаміки у торговців техніки і електроніки. «Від очікуваних показників ми все ще далеко. Того трафіку, який нам обіцяли немає, і нам довелося коригувати план виконання продажів. Зараз ми працюємо в рамках плану, але будь-якого приросту не відчуваємо», – говорить директор з маркетингу і реклами мережі Ельдорадо Максим Колєсніков.

Не задоволені показниками роботи магазину і в компанії ZEEBRA, яка, зокрема, розвиває в Україні мережу магазинів товарів для дому Butlers. «Продажами на сьогодні незадоволені. Зараз магазин в Lavina продає гірше, ніж його розрахунковий бюджет. Lavina напрацьовує клієнта. Потрібна доступна комунікація всередині, реклама брендів в місті. Клієнта потрібно привозити або змусити приїхати. Наші регіональні магазини з подібним розташуванням продають, поки що, краще (King Kross у Львові, Дафі в Харкові) і той же Butlers в ЦУМ, будучи меншим і на п’ятому поверсі, робить більший виторг ніж в Lavina Mall», – розповідає операційний директор ZEEBRA Георгій Шалдирван. За його словами, в компанії розраховують на поліпшення ситуації після відкриття магазинів Inditex і LPP, а також на початок сезонних продажів і осінню рекламу ТРЦ.

Керівник консалтингової компанії, знайомий з ситуацією в торговому центрі, підтверджує, що більшість орендарів Lavina Mall незадоволені нинішнім станом справ. Адже орендні ставки в комплексі одні з найвищих на ринку, в той час як низький трафік і товарообіги змушують ритейлерів працювати в мінус. За його словами, трафік в ТРЦ поки занадто низький, щоб забезпечити хороші продажі його орендарям. «Замість заявлених 100 000 чоловік в день, середня денна відвідуваність Lavina Mall зараз майже в п’ять разів нижче», – додає експерт.

«Товарообіги в ТРЦ дійсно ростуть. Але багато магазинів досі працюють в мінус. З огляду на такий довгий період роботи в збиток, їм знадобиться ще дуже довго працювати в плюс, щоб окупитися. При цьому менеджмент ТРЦ абсолютно не йде на поступки в питанні вартості оренди», – говорить співрозмовник RAU.

Про високі орендні ставки і неготовність керуючої компанії ТРЦ йти на поступки в питанні вартості оренди на ринку говорять вже не перший місяць, і опитані орендарі Lavina Mall стверджують, що ситуація не змінилася й досі.

Раніше керівник відділу оренди Lavina Людмила Віліщук в інтерв’ю RAU запевняла, що ТРЦ готовий до діалогу з орендарями. «Орендна плата – це завжди договірні умови і договір оренди є індивідуальним для кожного рітейлера. Якщо орендар не зміг знайти можливості для зниження орендної ставки або умови перерахунку – це і його недопрацювання в тому числі», – говорила Віліщук.

Заходь не бійся, виходь не плач

На думку орендарів і експертів ринку, серед основних причин низьких показників Lavina Mall – повільна заповнюваність ТРЦ, відсутність належного маркетингу і місце розташування комплексу. При тому, що торговий центр відкрив двері для відвідувачів ще в грудні минулого року, головні fashion-якоря почали роботу зовсім недавно, а деякі продовжують ремонт і зараз, наприклад – польська група LPP.

При зведенні ТРЦ консалтери називали його місце розташування одним з головних переваг. Передбачалося, що Lavina Mall і розташовані поруч гіпермаркети Ашан і Епіцентр створять потужний торговий кластер, який буде забезпечувати високим трафіком всі три об’єкта. На ділі ж виявилося, що необхідний такому масштабному проекту трафік з його розташуванням на околиці міста і незручною розв’язкою, нездатні забезпечити ні якірні рітейлери в нових форматах, ні велика розважальна зона.

Орендарі Lavina Mall вважають, що залучити в ТРЦ покупців могла б маркетингова активність торгового центру. Однак, судячи з усього, менеджмент комплексу не готовий інвестувати значні кошти в рекламу і розраховує закрити цей напрямок за рахунок самих рітейлерів.

На думку учасників ринку, в кінцевому підсумку такий стан речей може призвести до масового виходу орендарів з ТРЦ.

«Якщо до весни ситуація кардинально не покращиться, не здивуюся, якщо рітейлери почнуть масово виходити з проекту. Це буде закономірним наслідком відношення менеджменту ТРЦ до рітейлерів, які ризикнули відкрити свої магазини в Lavina Mall», – прогнозує один з орендарів об’єкта, додаючи, що рітейл зараз вкрай обережно ставиться до відкриття нових магазинів, тому знайти заміну орендарям, які підуть з ТРЦ, може виявитися не так просто.

Втім, більшість представлених в ТРЦ орендарів все ж вірять у перспективність Lavina, сподіваючись, що вже до наступного року відвідуваність і товарообіги об’єкта дозволять їм не тільки окупати дорогу оренду, але і заробляти. Однак після першого року роботи в Lavina Mall багато орендарів визнають, що не ризикнуть заходити в нові об’єкти з туманними перспективами на старті. З огляду на це Вагіфу Алієву, який будує в Києві ще декілька суперрегіональних ТРЦдля їх заповнення доведеться знову переконувати рітейлерів, що гіркий досвід в Lavina Mall – випадковість, і в його нових об’єктах трафік в 100 000 відвідувачів в день буде вже з першого дня.

Читайте також –

Шлях Республіки: минуле, сьогодення і майбутнє ТРЦ Республіка


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку