Поза конкуренцією: Нова пошта в три рази популярніше інших служб доставки (інфографіка)
Як інтернет-магазини оцінюють служби доставки – рейтинг логістичних компаній.
На українському ринку представлено багато служб доставки, і щоб з’ясувати, чим вони відрізняються, сервіс horoshop.ua, провів опитування серед інтернет-магазинів. Платформа розіслала інтернет-магазинам анкету, в якій попросила вказати: якими службами доставки вони користуються, і в яких обсягах. А також оцінити компанії за десятибальною шкалою.
Популярність служб доставки
Служба доставки Нова Пошта очікувано виявилася найпопулярнішою. Нею користуються 97% опитаних, що майже втричі більше, ніж результат її найближчого конкурента — Укрпошти (33%). Найменш популярними виявилися Zruchna (3%) та Делфаст (0,8%).
Лідером за відсотком вантажів, які інтернет-магазини відправляють зі службами доставки, також стала Нова Пошта (64%). Друге місце зайняла Укрпошта з показником 8%. В кінці рейтингу — Автолюкс (0,9%) і Делфаст (0,1%).
На жаль, середня оцінка, яку поставили службам доставки, не відображає реальну ситуацію об’єктивно. Адже на неї впливає кількість оцінок, поставлених компанії, а в horoshop.ua вона різна. Найвищу оцінку отримала служба доставки Нова Пошта (8,45), її оцінювало 118 опитаних. Найменше поставили службі Делфаст (3,47), але цю оцінку було отримано з 17 відповідей.
Служби доставки України: відгуки
Horoshop попросив описати знайомі служби доставки України. Кількість відповідей безпосередньо зв’язана з популярністю служб, тому вони показують ситуацію лише в загальних рисах. Це реальні комментарі реальних людей.
Нова пошта (62 відповіді)
Користувачі відзначили, що Нова Пошта — це:
- швидка доставка (33 відповіді);
- висока вартість послуг (28 відповідей);
- широка мережа відділень (22 відповіді);
- зручна автоматизація та інтеграція з різними сервісами (9 відповідей).
Укрпошта (43 відповіді)
Результат опитування показав, що Укрпошту відрізняє:
- невисока ціна (17 відповідей);
- повільна доставка (15 відповідей);
- поганий сервіс (9 відповідей);
- незручний онлайн-кабінет (2 відповіді).
Интайм (23 відповіді )
Відгуки клієнтів різноманітні:
- одні хвалять невисокі ціни (8 відповідей);
- інші незадоволені незручним розташування відділень (10 відповідей);
- і необережної доставкою вантажів (5 відповідей).
Meest Express (7 відповідей)
Опитані клієнти Meest Express скаржаться
- на недостатню кількість відділень (3 відповіді);
- погане обслуговування (3 відповіді);
- задоволені порівняно невисокими цінами (1 відповідь).
Delivery (9 відповідей)
Клієнти розповіли, що
- у служби недостатньо відділень (4 відповіді);
- бувають проблеми з доставкою вантажів (2 відповіді);
- але у неї одні з найнижчих цін на ринку (3 відповіді).
Автолюкс (8 відповідей)
Опитаних клієнтів цієї служби не влаштовує
- невелика кількість відділень (6 відповідей)
- але вони відзначили відносно низькі ціни (2 відповіді).
Особливості служб доставки
В horoshop.ua вивчили публічну інформацію про компанії і порівняли її у таблиці.
Найбільші мережі відділень — в Укрпошти (12800) та Нової Пошти (2300 + 1400 почтоматів). В кінці рейтингу — служба Делфаст, яка може похвалитися лише шістьма відділеннями, та Zruchna, у якої їх всього три. Делфаст і Zruchna займаються адресною доставкою, тому їм не потрібно багато відділень. І швидкість доставки товарів у них набагато вища, ніж у інших служб (Делфаст доставляє посилки по Києву на електровелосипедах, а Zruchna доставляє замовлення по Києву, Харкову та Дніпру, а також між цими містами). Найдовше везе посилки Укрпошта — 4-6 днів, хоча у неї є експрес-доставка, яка може впоратися за 1-2 дні.
Технологічність і програма лояльності
Служби доставки для інтернет-магазинів достатньо технологічні: у всіх є API і майже у всіх — мобільний додаток (крім Zruchna).
Що стосується програм лояльності, то за використання онлайн-сервісів Нової Пошти, компанія нараховує кошти на бонусний рахунок і дарує додаткові дні зберігання вантажів. Укрпошта має програму «Щасливі години» (клієнти можуть відправити посилки зі знижкою 10% з 19.00 до 21.00 у будні дні).
В службі Делівері можна накопичувати бали, а потім використовувати їх для оплати послуг з розрахунком 10 балів = 1 грн. А Автолюкс дає можливість обмінювати бали на одноразові знижки та цінні призи.
Фулфілмент
Ця послуга потрібна інтернет-магазинам, які не хочуть витрачати час на організацію складу та доставки товарів. Служба доставки, яка надає фулфілмент, зберігає, упаковує і доставляє товар, а також надсилає клієнту повідомлення про відправку. Крім того, служба обробляє платежі і переводить кошти на рахунок інтернет-магазину. Такі послуги надають Нова Пошта, Інтайм і Zruchna.
Надсилання декількох товарів на вибір
Ця функція потрібна магазинам, користувачі яких ризикують не вгадати з розміром замовлення. Даючи покупцям можливість вибору, магазини підвищують ймовірність продажу (адже отримавши товар не свого розміру, клієнт може відмовитися від покупки взагалі). А покупці отримують саме той товар, який їм підходить. На жаль, цю послугу надають лише служби доставки для інтернет-магазинів Інтайм і Zruchna.
Доставка за часовими інтервалами
Завдяки цій послузі, клієнт може вибрати часовий інтервал для отримання доставки. Цю функцію впровадили всі служби доставки, крім Укрпошти та Meest Express.
Вартість доставки
Вартість доставки — один з найважливіших критеріїв вибору служби. У компаній різні тарифи, які залежать від ваги, габаритів і відстані між пунктами призначення. Horoshop провів експеримент: посилки з однаковими габаритами і вагою «відправив» по одному і тому ж маршруту: з Києва до Одеси. Дізнатися точну вартість доставки допомогли калькулятори на сайтах служб.
Виявилося, що невеликі вантажі дешевше перевозити службами Укрпошта (26 грн) та Автолюкс (27 грн). Середні — Делівері (46 грн) та Meest Express (75 грн). А для великих дешевше використовувати Укрпошту (123 грн) та Інтайм (235,5 грн).
Найдорожче перевозити невеликі вантажі в службах Meest Express (52 грн) та Нова Пошта (40 грн). Середні — в службах Укрпошта (94 грн) та Інтайм (94 грн). А за доставку об’ємних вантажів найбільше доведеться заплатити Meest Express (975 грн).
Нова Пошта утримує середні ціни в різних категоріях доставки, що трохи здивувало, адже вона має репутацію служби з завищеними цінами. Також виявилося, що з Укрпоштою, яка відома як найдешевша служба доставки в Україні, порівняно дорого надсилати середні посилки.
Власні кур’єри
Багато компаній активно використовують штатних кур’єрів. 40% опитаних мають власні служби доставки, які розвозять близько 13% замовлень. Клієнти відзначили, що штатних кур’єрів зручно використовувати в межах міста, а для міжміських та міжнародних відправлень вигідніше користуватися службами доставки.
Развиток інших служб
Інтернет-магазини залежні від правил, які диктують служби доставки. Рейтинг Нової Пошти дуже високий. Вона практично монополіст у галузі, тому постійно змінює умови користування і підвищує вартість послуг. У неї є серйозний конкурент — Укрпошта, яка провела ребрендинг і почала впроваджувати оновлення. Процес йде повільно, але служба залучає все більше клієнтів. Наприклад, недавно великий інтернет-магазин Rozetka заявив про початок співпраці з Укрпоштою.
Незважаючи на те, що на ринку змагаються два великих гравці, в альтернативних служб достатньо можливостей для розвитку. Ринок великий і конкурентний, тому великі гравці не можуть покрити всі сегменти послуг. Завдяки цьому навіть з’являються нові компанії. Наприклад, недавно відкрилася служба доставки Justin. Вона працюватиме на базах магазинів Fozzy Group і компанії Автолюкс.