Головна > Аналітика > Споживчі настрої в Україні, жовтень 2016: індекс склав 51,6
Споживчі настрої в Україні, жовтень 2016: індекс склав 51,6

Споживчі настрої в Україні, жовтень 2016: індекс склав 51,6

У жовтні 2016 року споживчі настрої українців покращилися: індекс споживчих настроїв зріс на 1,5 п. порівняно із вереснем.

Про це йдеться у черговому дослідженні GfK Ukraine. Найбільше змінилися очікування українців щодо власного матеріального становища та індекс доцільності великих покупок.

Індекс поточного становища (ІПС) зріс на 6,4 пункта – до рівня 50,4. У жовтні більшість споживачів розглядали великі покупки як доцільні – якщо у вересні цей показник становив 49 пункта, то у жовтні – вже 58,8 п. Незначно покращився індекс поточного особистого матеріального становища – на 2,9 пункта, досягнувши рівня 41,9. споживчі настрої

Дещо погіршилися очікування українців щодо власних перспектив. Індекс економічних очікувань зменшився на 1,8 п., сягнувши позначки 52,4. Найбільш песимістично споживачі налаштовані щодо змін власного матеріального становища: цей показник впав на 10,2 п і зупинився на позначці 48,1 п. Разом з тим, покращились очікування щодо  розвитку економіки країни: індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року зріс на 1,3 п. та склав 44,4, впродовж найближчих п’яти років на 3,6 п. ─ до рівня 64,6.

gfk-oktyabr

Погіршилися очікування українців щодо можливого безробіття: індекс зупинився на позначці 148,1, що на 3,2 п. вище, ніж у вересні. Натомість незначно впав індекс інфляційних очікувань: жовтневий показник 189  на 1,7 п. нижчий, ніж вересневий. У жовтні також поліпшилися очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців: індекс девальваційних очікувань зменшився на 5,3 п. ─ до значення 155,7.
«У жовтні 2016 року спостерігаємо різноспрямовані тенденції: індекс очікуваних змін особистого доходу зменшився, а індекс доцільності робити великі закупи зріс. Ці тенденції притаманні різним групам. Зменшення індексу очікуваних змін особистого доходу відбулося за рахунок мешканців невеликих міст (до 500 000 жителів) та груп старшого віку (45 років і більше). Водночас індекс доцільності робити великі закупи зріс серед мешканців великих міст (понад 500 000 жителів), у групі віком до 45 років та групі із доходом середнього і вище середнього рівня», ─ коментують аналітики GfK Ukraine.

https://rau.ua/analytics/rashody-produkty-pitaniya/

Про автора