Дослідження: орендний дохід ТРЦ збільшується на 28% за рахунок нетоварного орендарів
Про це свідчать показники 12 торгових комплексів в Європі, які за останній час пройшли через процес реконцепції або розширення зі збільшенням частки нетоварного операторів.
На международной выставке MAPIC-2017,
На міжнародній виставці MAPIC-2017, що проходить у Франції, Urban Land Institute (ULI) та консалтингова компанія JLL представили новий звіт «Зміни на краще: розширення громадського харчування, дозвілля, громадських просторів в ТЦ» (Trading Up: Dining, leisure, amenities, and the new shopping centre), присвячений впливу нетоварного сегментів на торговельну нерухомість.
Згідно з дослідженням, розширення пулу нетоварного орендарів в торгівельних центрах, включаючи сегмент громадського харчування (Food & Beverage, F & B), розваг і відпочинку, привело до збільшення орендного доходу на 28%, потоку відвідувачів на 7,24% і зниження вакантності на 1 п.п. . за останні 12 місяців в вивчених ТЦ.
Даний звіт є другим в серії аналітичних продуктів ULI European Retail and Entertainment Council, покликаних виявити роль нетоварного операторів в триваючому переосмисленні формату торгових центрів. Дослідження засноване на показниках 12 торгових комплексів в Європі (Великобританія, Франція, Польща, Іспанія), які за останній час пройшли через процес реконцепції або розширення зі збільшенням частки нетоварного операторів. Крім традиційних сегментів F & B і розваг, нове дослідження також охопило сектор послуг і громадських просторів, що включає клініки, стоматології, бібліотеки, коворкінг і інші послуги населенню в торгових центрах.
Крістіан Люфт, директор відділу оцінки компанії JLL, коментує: «Торгові центри сьогодні повинні надавати своїм відвідувачам привабливе інноваційний простір, в яке клієнт захоче прийти, витратити час і гроші і повернутися знову. Результати проведеного нами опитування свідчать, що розширення нетоварного пропозиції підвищує вартість сучасних ТЦ. Правильний баланс пулу орендарів дає можливість створити успішні об’єкти, які стають точками тяжіння споживачів і приносять вигоду орендарям і власникам ».
58% респондентів відзначили позитивний вплив розширення зони громадського харчування, дозвілля та громадських просторів на фінансові показники торгових центрів.
Як і в дослідженні 2016 року, в якості двох найбільш важливих факторів вони називали збільшення часу, проведеного в ТЦ, і потоку відвідувачів в цілому за рахунок розширеної пропозиції нетоварного сегмента. При цьому в 2017 році вони також відзначали роль цих орендарів в підтримці загального обсягу продажів ТЦ і орендного доходу. Це вказує на зростання очікувань власників об’єктів щодо вкладу нетоварного орендарів в підсумковий результат ТЦ.
«Протягом останнього року ми спостерігали, як громадське харчування, дозвілля та громадські простору стають« гарячими »темами для всієї галузі – і для орендодавців, і для орендарів, – говорить Кріс Ігве, співголова ULI Europe Retail and Entertainment Council. – При цьому сьогодні у фокусі опиняються питання стійкості нетоварного операторів в довгостроковій перспективі, і в нашому дослідженні представлені не тільки цікаві результати аналізу, але і фактори ризику в майбутньому ».
Марія Браам-Мескен, співголова ULI Europe Retail and Entertainment Council, додає: «Хоча результати дослідження показують, що нетоварний види використання площ торгового центру дійсно сприяють його успіху, але складність полягає у виборі правильного розміру і складу орендарів».
Читайте також –