Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за січень

Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за січень

01.02.2018 09:00
  731
Микола Маранчак

Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю підписників у Facebook за січень 2018 року.
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, Новий рік і супутні свята український рітейл в Facebook зустрів бурхливо. Правили бал нескінченні “ексклюзивні” пропозиції та “унікальні” знижки, що сприяло кількісному підйому багатьох з них, частина з яких безсумнівно конвертувалася у покупців. У свою чергу це вплинуло на позиції багатьох гравців ринку в Facebook.

Рітейлери у Facebook

Починаючи перший огляд року, необхідно відзначити, що раніше рейтинг складався на основі категорії “Рітейл”, яку визначав сам сервіс, що не виключало деякі помилки. В цьому році RAU змінила підхід до складання топа і щоб виключити будь-яку неточність, за вихідні дані взято інформацію про всі найбільш популярні Facebook-сторінки в Україні, незалежно від виділеної сервісом для них категорії, що, в результаті вивчення позицій близько тисячі сторінок, дозволяє зробити його максимально об’єктивним.

Майже вся перша десятка рітейлерів за кількістю українських фоловерів подолала позначку в сотню тисяч шанувальників і лише Будинок іграшок не дотягнув близько 150 осіб, що далеко не фіаско і також не заважає йому красиво завершити січень у першій десятці рейтингу. Що цікаво також відзначити, в топ пробралися представники самих різних галузей рітейлу, що виключає твердження про можливу відсутність інтересу у Facebook-аудиторії хоча б до однієї з них. При цьому, якщо присутність чотирьох мереж магазинів електроніки тут очевидно, а брендів одягу, магазинів іграшок і drogerie-рітейлу само собою зрозуміле, то Епіцентр К, METRO і Всі.Свої буквально ламають шаблони. Можна просувати official page в будь-якій галузі, незважаючи на те, що комусь може здатися, що “піпл це не зацікавить”. Примітно також присутність, окрім Всі.Свої, двох брендів категорії made in Ukraine, що може свідчити про значно більший потенціал українських виробників, ніж прийнято вважати. Але про все по порядку.

Перше місце вже традиційно займає Watsons, який, в той же час, знаходиться на 83-му місці в загальному рейтингу всіх Facebook-сторінок з найбільшою українською аудиторією. За ним слідує мережа магазинів електроніки Алло, подтянувшаяся на другу позицію в кінці 2017 року і тепер, схоже, яка застовбила тут місце надовго. Замикає першу трійку Лінія магазинів EVA, яка поповнила за місяць армію шанувальників на 10 000 нових фоловерів і несподівано змістила в гонці Facebook-озброєння JYSK Ukraine з третього місця.

П’яту позицію втримав INTERTOP, вкотре довівши – Цитрус не пройде. Слідом за “цитрусовою” мережею гаджетів і аксесуарів всього на півтори тисячі осіб відстав Антошка, який ще восени взяв курс на зближення з любителем дарувати “яблучні” iPhone X близнюкам. За ними Mark & Andre Ukraine, а також VOVK. Останнього можна назвати справжньою сенсацією рейтингу, оскільки VOVK став першим виробником made in Ukraine, пробравшимся в першу десятку лідерів. Ще й рік почав з подолання першої сотні тисяч шанувальників. Можна тільки побажати, щоб вона була далеко не останньою. Замикає першу десятку Будинок іграшок з 99 866 фоловерів.

З 11 по 14 місця розмістилися три магазини техніки, два з яких розділяє менше тисячі підписників. Хто ж закріпиться у верхній сходинці швидше – Фокстрот або Mi Ukraine? Можна робити ставки. Між ними потіснився єдиний ювелірний бренд в топі PANDORA з 152 000 шанувальників. 15 і 16 місце за COLIN’S і Yves Rocher Ukraine, які подолали 80 000-ний поріг за кількістю фанів. Відразу за Епіцентр К представники української Fashion – W8less і головна платформа країни made in Ukraine виробників – Всі.Свої. Замикає 20-ку єдиний FMCG-рітейлер в топі – METRO Cash&Carry Ukraine.

Найближчий претендент на потрапляння в рейтинг – Космо, який обходить METRO за загальною кількістю шанувальників (73 360 осіб проти 71 569), але за кількістю українських фоловерів, що є для даного топа ключовим, трохи не дотягує. Втім, це поки що.

E-commerce в Facebook

Не можна обійти стороною також e-commerce, які винесені в окрему категорію і згруповані в “чудову десятку”. В цей розділ потрапили гравці українського ринку торгівлі, що розвиваються тільки в онлайні. Виняток – Rozetka.ua, яка в кінці минулого року відкрила свій перший офлайн-супермаркет.

Безперечним лідером, звичайно ж, є Rozetka.ua, у якої, як виявилося, над одними тільки Youtube-роликами працює команда з 20 осіб. Тут любому буде важко змагатися, бюджети не ті. За нею слідують українські ювеліри з Ужгорода, які зуміли залишити далеко позаду навіть таких титанів, як modnaKasta. Не обійшлося і тут без made in Ukraine бренду, представленого в даному топі інтернет-магазином жіночого одягу від української торгової марки Vilenna. Товари для дітей і немовлят в рейтингу e-commerce представлені “самим дитячим інтернет-магазином України” Panama. Замикає топ інтернет-магазинів за кількістю підписників у Facebook онлайн-рітейлер Lamoda.

ТРЦ у Facebook

Апетити вітчизняних торгових центрів на аудиторію в соцмережах не настільки масштабні, як у рітейлерів, і першою сотнею тисяч підписників, за прогнозами RAU, український ТРЦ зможе похвалитися тільки ближче до кінця 2018 року. Але то не факт.

Лідируючу позицію, як і роком раніше, займає київський ТРЦ Ocean Plaza, який, втім, за весь 2017 рік збільшився на 20 000 нових фоловерів, а отже, знаходиться у відриві від найближчих конкурентів швидше за рахунок фори, яку отримав раніше, швидше зметикувавши де шопоголіки чатяться. У загальному рейтингу всіх сторінок Facebook за кількістю української аудиторії Ocean Plaza займає лише 423 місце. Але і це хороший показник для ТРЦ, крім нього в топ-500 не потрапив жоден торговий об’єкт. ТРЦ Forum Lviv і Gulliver, які розташувалися на другому і третьому рядку топа, в загальному рейтингу знаходяться лише на 512-му і 580-му місцях.

Мануфактура та ЦУМ за місяць отримали по одній тисячі нових фанів, зберігши четверте і п’яте місце. Lavina Mall раптово обійшла відразу двох конкурентів в особі торговельних центрів Караван та Проспект, які раптово вирівняли рахунок – 27 958 фоловерів у кожного. Буває ж.

Решту рейтингу практично немає сенсу коментувати, так як всі ТРЦ з 10 по 19 місце зберегли відповідні позиції з грудня. Якщо б вони стали синхроністами, точно б змогли здивувати глядача. Винятком став київський Космополіт, який витіснив з 20-ки запорізький CITY MALL. Але з такими темпами зростання складно передбачити – чи надовго.

Читайте також

Рейтинг року: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України за 2017 рік


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку