ТОП-20 найдорожчих рітейл-брендів України
Рейтинг найбільш дорогих брендів в українському рітейлі очолив інтернет-магазин Rozetka, в першій п’ятірці АТБ, Сільпо, Епіцентр та Фора.
Журнал Новое время спільно з MPP Consulting склав список 100 найдорожчих національних торгових марок. Очолила рейтинг ТМ Моршинська, яку експерти оцінили в $507 млн. У ТОП-5 рейтингу також увійшли Sandora ($312 млн), Roshen ($274 млн), Nemiroff ($255 млн) і Нова пошта ($218 млн). Сумарна вартість всіх брендів з ТОП-100 склала майже $5,5 млрд.
Зі 100 торгових марок рейтингу п’ята частина – бренди рітейл-галузі, в тому числі два із сфери e-commerce: вартість ТМ найбільшого інтернет-магазину країни – Rozetka.ua оцінили в $ \179 млн (8-е місце), а маркетплейса Prom.ua в $4,3 млн (99-е місце).
Найбільш дорогим брендом офлайн-роздробу експерти визнали найбільшу в Україні мережу магазинів – АТБ. Її торгову марку оцінили в $128 млн. У розрізі рітейл-галузі також серед лідерів за вартістю бренду Сільпо ($93 млн), Епіцентр ($85 млн), Фора ($57,5 млн) і Цитрус ($33,7 млн). ТОП-20 найбільш дорогих брендів українських компаній сфери рітейлу та e-commerce виглядає так:
Загальна вартість всіх рітейл-брендів в рейтингу перевищила $800 млн. У двадцятці найдорожчих найбільше представників продуктового роздробу: АТБ, Сільпо, Фора, ЕКО маркет, NOVUS, Велика Кишеня, Фуршет, VARUS – всього 8 брендів. Ще 5 торгових марок представляють рітейл техніки та електроніки: Цитрус, Фокстрот, Алло, Comfy і Мобілочка. По два бренди делегували в рейтинг сегменти drogerie (EVA і КОСМО) та DIY (Епіцентр і Нова лінія). У рейтингу також присутній один представник fashion-рітейлу – Intertop.
У списку ТОП-100 Нового времени присутні гравці ювелірної галузі, які розвивають власні мережі магазинів – Zarina (61-е місце, $14,4 млн) і КЮЗ (92-е місце, $5,1 млн).
Відзначимо, що вартість кожного бренду оцінювалася на основі фінансових результатів компаній-власників марок, а також факторів, які можуть впливати на вартість бренду. Серед таких факторів географічне покриття продажів, технологічна складова, продукція, що випускається, а також інвестиційна привабливість галузі.
Читайте також –
Топ-200: найдохідніші, прибуткові та збиткові рітейлери в 2016 році