Всі помруть, а він залишиться: чому Amazon переможе в торгівлі продуктами

Всі помруть, а він залишиться: чому Amazon переможе в торгівлі продуктами

18.11.2017 08:30
  2871
rau

Американські експерти аналізують вихід Amazon на новий ринок і будують прогнози щодо того, як зміниться розстановка сил в роздрібній торгівлі США. Чому спокійному життю «великій торгівельній шістці» прийшов кінець?

Навіщо ж, власне, онлайн-гігант витратив майже $14 млрд на покупку Whole Foods – мережі з 460 супермаркетів, де за високими цінами продаються «органічні банани» та «свіжий лосось з фермерських господарств»?

Відповідь проста: для того, щоб стати першим в гастрономічному бізнесі так само, як і в інших, нарощуючи купівельну аудиторію й усуваючи конкурентів. Amazon просто зробить Whole Foods більш доступним для споживачів. А потім перетворить цих споживачів в клієнтів Amazon, і стане «Царем гори» – головним торговцем у всіх сегментах, або так званим «все-сегментним рітейлером».

«Гастрономія для Amazon – це справжня золота жила, – говорить Купер Сміт, директор аналітичного відділу в L2 Inc. – Битва за покупця буде виграна саме за рахунок торгівлі продуктами харчування. Це найширша категорія в рітейлі, і найбільша з поки ще не освоєних Amazon».

Встановивши низькі ціни на продукти високої якості, Amazon стане справжньою грозою і жахом для всіх основних food-рітейлерів США. «Велика шістка» американських рітейлерів вже відзвітувала про збитки в обсязі $12 млрд після «чорного вівторка», коли Amazon оголосив про зниження цін на більшу частину асортименту Whole Foods. І ринок вже зараз відчуває збої навіть від того, чим Whole Foods є в даний час, а від того, чим він стане в найближчому майбутньому.

Це зараз Whole Foods займає свої скромні 2% ринку. Але з приходом Amazon, 460 магазинів, крім іншого, стануть складами, з території яких продукти будуть доставлятися по всій країні. Одночасно з цим і дистриб’юторські центри самого Amazon зможуть діяти, як постачальник для клієнтів Whole Foods. Уявляєте собі розмах?

Можливості для розширення бізнесу теж є, і вони чималі. Знижуючи ціни, Amazon може відкрити маркети Whole Foods нового типу в містах, які традиційно не могли собі дозволити дорогі органічні банани і фермерського лосося, – тут панували WalMart і Kroger.

«Всі звикли до того, що Whole Foods відкриває магазини в містах, де проживають люди з шестизначними доходами і університетською освітою. Але за допомогою Amazon, роблячи цінник доступним, колись дорогі, а нині доступні супермаркети Whole Foods легко зможуть відкриватися навіть у найвіддаленіших населених пунктах, де про них навіть не мріяли. Ринок відкритий, і ринок найширший!» – зазначає аналітик роздрібної торгівлі Девід Лівінгстон.

З кожним новим покупцем мережі Whole Foods, Amazon буде розширювати свій головний бізнес, основою якого є сервіс Amazon Prime і його клієнти. У четвер онлайн-гігант оголосив, що кожен учасник програми буде автоматично ставати клієнтом Whole Foods з наданням особливих бонусів і привілеїв. У дітища Джеффа Безоса є всі підстави розраховувати на те, що лояльні покупці Whole Foods будуть неминуче ставати клієнтами Amazon Prime. В результаті онлайн-платформа перетвориться в грандіозний торговий «сервіс одного вікна», де можна буде придбати все, – від пачки макаронів до квитка на футбольний матч.

Приблизно так будуть розвиватися події для Amazon. Клієнтська база буде рости, а компанія буде неминуче нарощувати свої логістичні можливості.

«Це цікавий досвід і навіть виклик, – зазначає Сміт, – Amazon не має досвід управління офлайн мережами. Ось і Wall Street нерідко дорікає компанію в тому, що вона витрачає занадто великі кошти на «війну» з WalMart. Ну а як інакше давати зрозуміти, що все змінюється, як не інвестуючи кошти в боротьбу з конкурентами».

Конкуренти теж не сидять, склавши руки. Так, WalMart вже заявив про початок партнерства з Google Express, за допомогою якого рітейлер буде продавати продукти харчування. Однак навряд чи цей крок можна розцінювати, як потужний випад проти компанії Безоса, – амбіції останнього та його розмах очевидно на порядки сильніше цих дрібних «укусів». Провідний аналітик компанії Cowen&Company, Джон Блакедж так і сказав, що «партнерство не зробить ніякого істотного впливу на розвиток бізнесу корпорації і, тим більше, ніяк не позначиться на темпах зростання сервісу Amazon Prime».

«Спостерігаючи за тривалим розвитком компанією Google e-commerce напрямку, ми думаємо, що увага до укладеного партнерства було зайвим. Адже кількість американців, які використовують платформу для закупівлі товарів, навряд чи перевищила 4% в липні», – підкреслив Блакедж. В Cooper Smith і зовсім назвали угоду WalMart і Google «символічною».

На думку Лівінгстона, значною частиною «підступного плану» гіганту є і внесення сум’яття в стрункі ряди американських рітейлерів. «Вони покинуть ринок або почнуть здійснювати відверті помилки, адже до сих пір більшість з них тільки і робили, що намагалися справити враження на акціонерів», – досить різко зауважує аналітик американського роздрібного ринку.

На даний момент WalMart, Kroger і кілька великих рітейлерів «правлять бал» в американському роздрібному бізнесі, проте з набуттям нового формату і потужного «старшого брата», спокійному життю цих гравців приходить кінець. Дует «Whole Foods + Amazon» представляє для них реальну загрозу.

«Традиційний супермаркет – це вимираючий вид, як, наприклад, динозавр. І нехай не завтра, але зовсім скоро ми побачимо зміни в системі споживання та шопінгу, і ці «мастодонти» приречені…» – підводить підсумок Девід Лівінгстон.

Джерело: new-retail.ru
Автор: Dylan Byers (CNN Money)
Переклад: Ольга Жукова

Читайте також –

Як Amazon обвалив акції рітейлерів, купивши мережу з 465 магазинів


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3386
Усі новини ринку