У Києві за три квартали не відкрився жоден торговий центр – JLL

У Києві за три квартали не відкрився жоден торговий центр – JLL

01.11.2017 01:15
  678
Виктор Нагорский

Вперше з 2006 року в Києві не був відкритий жоден якісний торговий центр, на ринок заходить все більше зарубіжних брендів, вакантність в ТЦ падає, а орендні ставки зростають.

Як повідомляє консалтингова компанія JLL, зниження обсягу нової пропозиції відбувається при стабілізації макроекономічних показників. «Починаючи з 2016 року в Києві, як і в країні в цілому, спостерігається реальне зростання заробітної плати і роздрібного товарообігу. При цьому, якщо в минулому році споживач не був готовий пропорційно доходам збільшувати витрати, то в цьому році ми спостерігаємо порівнянні темпи зростання даних показників в Києві. Це свідчить про відновлення роздрібного ринку і стимулює нове будівництво», – зазначає аналітик компанії JLL (Україна) Дарина Кулага.

У компанії додають, що на IV квартал року заявлено відкриття трьох об’єктів: ТЦ Смарт Плаза (15 тис. кв. м), ТРЦ Rive Gauche, фаза 1 (22 тис. кв. м), Рітейл Парк Петрівка, фаза 1 (11 тис . кв. м). Таким чином, в разі дотримання термінів відкриття, сукупний обсяг введення торгових площ в Києві складе 48 тис. кв. м.

Аналітики JLL прогнозують збільшення обсягу введення торгових центрів в Києві в середньостроковій перспективі. Так, в III кварталі відновилося будівництво ТРЦ Ocean Mall, була анонсована друга фаза ТРЦ Апрель.

При збереженні тенденції до відновлення економіки в 2018 році очікується пожвавлення і на інших, раніше «заморожених», будівельних майданчиках.

«У той же час власники діючих торгових центрів в очікуванні зростання конкуренції проводять часткову реконцепцію об’єктів і оптимізацію пулу орендарів. Вони фокусуються на збільшенні частки якірних операторів, в першу чергу розваг, і міні-якорів, в тому числі fashion брендів. Якісно проведена сьогодні робота дозволить в майбутньому збільшити відвідуваність комплексу і продовжити час перебування в ньому, що позитивно відіб’ється на товарообігу і стійкості орендного потоку», – коментує керівник відділу торговельних площ компанії JLL (Україна) Катерина Весна.

Зростання товарообігу і заробітної плати підвищують упевненість міжнародних операторів в перспективах українського ринку рітейлу.

У III кварталі 2017 року на ринок Києва вийшло сім нових зарубіжних брендів, що є найвищим показником за останній рік.

У липні-вересні було відкрито бутік британського бренду одягу Superdry в ЦУМ, магазини іспанської марки ювелірних прикрас Tous і канадського рітейлера дитячого одягу Hatley з’явилися в ТРЦ Gulliver, голландський Scotch & Soda і італійський Replay дебютували в ТРЦ Sky Mall, італійський преміум-бренд Liu Jo – в ТРЦ Ocean Plaza, а японський рітейлер одягу Miniso відкрив перший магазин на Хрещатику.

В результаті зростання попиту частка вільних площ у торгових центрах Києва за III квартал 2017 року знизилася на 0,6 п.п. – до 6,1%.

В умовах нульового введення торгових площ і збільшення попиту спостерігається зростання максимальних орендних ставок. У III кварталі цей показник виріс на 3% і досяг $860 за кв. м в рік ($72 за кв. м в міс., без урахування ПДВ і експлуатаційних витрат).

Нагадаємо, раніше в JLL відзначали, що заповнюваність торгових центрів Києва зростає рекордними темпамиЗа інформацією аналітиків компанії, частка вільних площ у торгових центрах Києва за II квартал 2017 року знизилася на 3 п.п. – до 6,7%. Це було найбільше квартальне скорочення вакантності за всю історію сучасного ринку Києва.

Читайте також –

У пошуках колишньої величі: як київський ЦУМ збирається повернути покупців


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку