Які формати магазинів і закладів громадського харчування переважають в Україні
Дослідницька компанія Nielsen проаналізувала ринки рітейлу та HoReCa в шести найбільших містах України, підрахувавши загальну кількість торгових точок і сегментувати їх за форматами.
Результати цього аналізу, який проходив з листопада 2016 року по січень 2017-го, компанія презентувала в ході форуму HoReCa Up. За наявною у Nielsen інформацією, в Києві, Дніпрі, Львові, Харкові, Одесі та Запоріжжі в цілому працює близько 26 400 торгових точок різного формату.
У розрізі форматів торгівлі на сучасні канали збуту, такі як мінімаркети, супермаркети, мегамаркети та Cash&Carry, припадає 1871 торгова точка. Майже 92% торгових точок в цьому сегменті припадає на такі формати магазинів як мінімаркети і супермаркети. При цьому в шести найбільших містах країни працюють всього 10 торгових об’єктів формату Cash&Carry.
Набагато більша кількість торгових точок представлена в сегменті HoReCa – майже 11 000. Найбільша частка закладів працює в форматі Ресторан\Кафе – більше 45% від загальної кількості. У форматі фастфудів працює близько 40% закладів. Ще близько 15% закладів – це бари, паби і нічні клуби.
У розрізі міст найбільшу кількість об’єктів громадського харчування представлено в Києві – який за цим показником майже в 2,5 рази випереджає Харків та Одесу, більш ніж в 4 рази Дніпро і майже в 10 разів – Запоріжжя. Цікаво, що Львів, який вважається одним з центрів гастротуризму в Україні, також значно відстає від столиці і налічує всього 1300 закладів громадського харчування.
Відзначимо, що на зазначені формати припадає менше половини (48,7%) з 26 400 торгових точок. Решта торгових точок належить до таких форматів як кіоск, павільйон, продуктові та змішані магазини, відкриті ринки та заправні станції.
Читайте також –
Nielsen: Які спеціалізовані магазини користуються популярністю в Україні