Історія «Дома Версаче»: Як будувалася одна з найвідоміших модних імперій
Оглядач vc.ru вивчив історію модного Дома Gianni Versace, заснованого в 1978 році знаменитим модельєром Джанні Версаче і пройшов шлях від невеликого локального бренду до одного з найбільш відомих у світі.
Gianni Versace з великими труднощами пережив загибель свого засновника, але в підсумку відновив становище на ринку і зараз планує проведення IPO.
Сьогодні під брендом Versace виходить широкий асортимент продукції, починаючи від колекцій жіночого та чоловічого одягу і закінчуючи рушниками і кухонної плиткою. Модний будинок був створений одним з найвпливовіших модельєрів – Джанні Версаче – і початковими успіхами і всесвітньою славою зобов’язаний виключно своєму засновнику.
Джанні Версаче. Створення модного дома Gianni Versace
Джанні Версаче народився в італійському місті Реджо-ді-Калабрія в 1946 році. Його батьки Антоніо і Франческа були людьми середнього достатку. Батько торгував електроприладами, а мати володіла невеликим магазином-ательє Francesca Versace Elle.
Джанні ріс не єдиною дитиною в сім’ї. У нього був старший брат Санто і молодша сестра Донателла, ще одна сестра Тіна померла в десятирічному віці. Сім’я жила безбідно, і в післявоєнній Італії у Джанні було досить спокійне дитинство.
У той час Версаче зацікавився світом одягу. Він охоче допомагав матері в ательє, виконував різні завдання, починаючи від роботи кур’єра і закінчуючи допомогою в підборі тканин. Перше своє плаття Джанні створив в дев’ять років.
Іншим його захопленням стало малювання вечірніх суконь для знаменитих актрис того часу. Батьків Джанні навіть викликали в школу через дивне захоплення їхнього сина, але на хлопчика це ніяк не вплинуло. Версаче не був процвітаючим учнем, його часто описували як одинака, поглиненого світом моди і повністю сконцентрованого на викройці та шитті.
У сім’ї його також не розуміли – сподівання батьків в повній мірі втілював тільки Санто. Наданий самому собі Джанні отримав можливість розвиватися в цікавому для себе напрямку. В ательє він отримав ази навичок, необхідних для майбутнього дизайнера.
Ще одним захопленням Джанні було відвідування античних руїн. Вони надихали майбутнього модельєра, а пізніше стали ключовою темою в дизайні його одягу. У 18 років Версаче за завданням матері почав відвідувати модні покази, щоб відслідковувати нові тренди.
Школу Версаче закінчив з великими труднощами і атестат отримав тільки завдяки батьківській протекції. Планувалося, що Джанні відправиться вчитися на архітектора в Рим. Батьківській волі він не противився, але надовго в університеті не затримався.
За однією з версій, він кинув університет сам, по інший – передумала його мати Франческа, яка повернула його в Реджо-ді-Калабрія. Джанні продовжив працювати в ательє матері, де став її головним помічником. Він займався майже всім, починаючи зі створення суконь, закінчуючи відвідуванням показів в Лондоні, Мілані, Парижі та Римі.
Першу свою колекцію Версаче створив в 22 роки, вона була продана в ательє. Незабаром його ім’я стало відомим в модному центрі Італії – Мілані.
У лютому 1972 року до Джанні звернулися Сальваторе Чіодіні і Еціо Нікосія, які володіють виробництвом одягу Florentine Flowers. Вони терміново потребували літньої колекції і вирішили, що Джанні може їм допомогти.
Версаче відправився до Мілана і взявся за роботу. Його колекція стала популярною, він заробив на замовленні 4 млн лір і отримав кабріолет Volkswagen. Він продовжив співпрацю з Florentine Flowers і незабаром випустив ще осінню та зимову колекції.
Тоді ж Джанні почав співпрацювати і з іншими брендами. У їх числі були Santa Margherita, Genny, Callaghan and Complice. В останньому він отримав власний лейбл – Complice Versace. Під ним він в 1974 році створив колекцію кераміки.
У 1976 році в Мілан приїхав брат Джанні – Санто, який вже отримав ступінь з ділового адміністрування. Поспілкувавшись, брати вирішили заснувати власний модний будинок. Джанні мав узятися за створення колекцій, а Санто – за фінансову частину.
У 1977 році до братів приєдналася і їх сестра Донателла, яка зайняла посаду PR-директора. Офіційною датою створення Gianni Versace прийнято вважати 1978 рік. Незважаючи на формальне розділення повноважень, Джанні Версаче контролював всі процеси модного будинку.
Емблемою Gianni Versace стала Медуза Ронданіні – статуя голови Медузи Горгони у вигляді прекрасної жінки з волоссям-зміями. Обрав її сам Джанні. На його думку: «Медуза символізує красу і фатальні чари античної давньогрецької класики – як в мистецтві, так і в філософії. Вона – синтез краси і простоти, яка в прямому значенні паралізує і навіть гіпнотизує».
У тiм же 1978 році була представлена перша колекція Versace, яка здобула позитивні оцінки і до сих пір вважається однією з кращих у творчості модельєра. Вона відрізнялася наявністю глибоких декольте і коротких спідниць. Успішний старт дозволив Версаче розвиватися набагато активніше, ніж передбачалося спочатку.
У 1979 році був відкритий перший бутік Versace в Мілані на вулиці Via della Spiga. У цьому ж році була випущена дебютна чоловіча колекція компанії. Одночасно запускається перша рекламна кампанія Versace. Спеціально для неї Джанні домовився про співпрацю з легендарним фотографом Річардом Аведоном. Підхід окупив себе, і кампанія викликала фурор.
Версаче був великим фахівцем не тільки в створенні одягу, але і в її демонстрації. Він умів перетворити свій показ на справжнє шоу і не економив на талановитих моделях. Він пропонував їм довгострокові контракти і був готовий платити гонорари в два-три рази більше. У той час як конкуренти задіяли не більше чотирьох топ-моделей, Версаче робив постановки з 16 провідними зірками модного бізнесу.
У підготовці показів брали участь балетмейстери, а на сцені розігрувалися справжні театральні постановки з музикантами. Покази Versace ставали головною новиною для газет, і ім’я модельєра швидко стало відомо не тільки в Італії, але і у всьому світі.
Джанні Версаче вплинув на кар’єрний успіх цілого ряду іменитих сьогодні моделей – Наомі Кемпбелл, Клаудії Шиффер, Лінди Євангеліста та інших. Версаче вважається одним з перших, хто став користуватися терміном «супермодель». Іноді модельєра називають автором цього поняття, проте в дійсності воно з’явилося набагато раніше.
На думку Версаче, мода повинна бути примхливою і екстравагантною. Свої погляди він втілював в колекціях, що порушують канони і засади. Версаче був прихильником італійського стилю нео-барокко. У його колекціях поєднувалися пристрасть до контрастів і надмірностей, поєднання різних стилів і кітч.
Стиль Версаче часто критикувався. У Лондоні він вважався вульгарним, а Армані звинувачував модельєра в тому, що він перетворює високу моду в порно-шоу. Він же стверджував, що Джанні створює одяг для дівчат легкої поведінки. Всупереч думці громадськості, Версаче зміг знайти свою аудиторію, а до кінця 80-х років його наряди носили знаменитості з усього світу.
Gianni Versace у 80-90-ті роки. Вбивство Джанні Версаче
У 1982 році він отримав нагороду «L’Occhio d’Oro» за жіночу колекцію осінь-зима. Саме в ній був представлений знаменитий «металевий одяг» Versace. Але він мав істотний недолік – велика вага, що було неприйнятно для жіночої колекції.
Заручившись підтримкою німецьких фахівців, Джанні зайнявся створенням нового матеріалу. Процес зайняв кілька місяців, і в результаті з’явився оротон – трикотаж, інкрустований сплавом алюмінію і латуні.
У 1981 році Версаче запустив власну парфумерну лінію. Почав він з жіночого аромату, який отримав однойменну назву Gianni Versace. Чоловічий парфум Versace L’Homme з’явився в 1986 році.
У 1980-х роках захоплюється мистецтвом Джанні почав співпрацювати з оперним театром La Scala. Версаче створював наряди для оперних і балетних постановок, чим привернув до себе ще більшу увагу і прорекламував театр. За свій внесок модельєр був нагороджений «Срібної маскою».
В середині 80-х років Версаче випустив знаменитий двобортний малиновий піджак. У 90-х роках він отримав широку популярність на території СНД, ставши частиною сатиричного образу «нових росіян».
У 1988 році Версаче відкрив перший бутік в Мадриді (Іспанія) в будівлі площею 600 квадратних метрів. Підхід до міжнародної інтеграції, обраний Джанні Версаче, полягав у відкритті власних та франчайзингових бутіків. Цікавими ринками для бренду на початку 80-х років стали Європа та Азія. В середині 90-х років Азія забезпечувала 25% продажів модного будинку.
У 80-х роках Джанні Версаче почав широку диверсифікацію продукції компанії. Він зрозумів, що купити сукню за $ 15 тисяч можуть дозволити собі не всі, але володіти речами Versace хочеться багатьом. Незабаром був випущений широкий вибір аксесуарів з логотипом Versace: шарфи, парасольки, окуляри, коштовності, годинники та багато іншого. Виробляли їх ліцензіати компанії.
У 1985 році була запущена колекція одягу Istante. Розробляв її Джанні разом з Антоніо Д’Аміко і Донателлой Версаче. Istante стала не тільки окремим брендом, а й була виділена в дочірню компанію Versace.
У 80-х роках Версаче почав інтеграцію і на ринок США. Першим став магазин в околицях Майамі в 1981 році. У 1989 році він вже створював костюми для опери в Сан-Франциско, а також для серіалу «Поліція Майамі: Відділ моралі».
Найпомітнішою подією історії бренду в 1989 році стала перша жіноча колекція від кутюр Atelier Versace. Її дорогий випуск вважався величезним ризиком, який в компанії підтримали далеко не всі. Звільнилися багато співробітників фінансового відділу, але і це не вплинуло на рішення Джанні. Всупереч побоюванням, кутюрна колекція виявилася успішною, і це лише зміцнило становище Versace.
В цей же час Джанні почав вихід на ринок годинників. Перша колекція вийшла в 1989 році і отримала назву Atelier Versace. Побоювання щодо технологічності розробки не підтвердилися – годинник вважався відмінним поєднанням якості і стилю. Вони користувалися попитом в цілому ряді європейських країн і США. Це спричинило створення спеціалізованих магазинів годинників і коштовностей в різних країнах.
У 1989 році була представлена молодіжна колекція Versace Versus. Займалася нею повністю Донателла, а Джанні лише контролював процес. В середині 90-х років ця лінійка генерувала вже 10% продажів.
В цьому ж році виручка компанії склала 158 млрд лір, а чистий прибуток – 7,6 млрд лір. Фінансові показники дозволили Джанні Версаче в 90-х роках зосередиться на творчості, абсолютно не переживаючи про прибуток.
На початку 90-х років плаття Versace одягла принцеса Діана. Джанні і леді Ді швидко стали близькими друзями. У 1992 році Версаче відкрив магазин в Лондоні на вулиці Бонд-стріт. Він обійшовся компанії в $ 6 млн.
На відкриття магазину Версаче запрошував і Діану, але вона не погодилася за порадою друзів. Діана відвідала його під час обідньої перерви і похвалила окремі елементи колекції. У відповідь Джанні вирішив подарувати майже всю колекцію Діані. Уельській принцесі не сподобалася нав’язливість модельєра, і надіслані речі були відправлені назад.
Версаче вибачився в письмовій формі і відправив Діані колекцію свічок і мила з ароматом конвалії. Останній був улюбленою квіткою Діани, і вона прийняла вибачення. Джанні поступово став одним з улюблених модельєрів Діани, хоча для неї йому доводилося вносити в одяг певні зміни.
Версаче вмів рекламуватися за допомогою знаменитостей. Широко відомий випадок з Елізабет Херлі в 1994 році. Актриса дуже хотіла з’явитися на прем’єрі фільму «Чотири весілля і одні похорони» в платті Versace, але не могла його собі дозволити.
Дізнавшись про її бажання , Джанні вибрав плаття на свій смак і відправив Херлі в якості подарунка. Історія і фотографії актриси в чорній сукні стали відомі в усьому світі, а компанія отримала відмінну рекламу.
У 1991 році у компанії з’явилася лінійка для повних жінок – Versalite. Крім іншого, в ній були моделі костюмів з леопардовими забарвленнями і плісировані міні-спідниці. В цьому ж році з’явилася лінійка повсякденного одягу – Versace Jeans Couture.
У 1992 році була запущена лінія годин Medusa. Як і в одязі, Джанні Версаче продовжував поєднувати в колекції годин різні стилі, в тому числі класику і футуризм.
У 1993 році з’явилася лінійка Versace Home Signature. У неї входила посуд, килими, постільна білизна та інші елементи. У 1995 році була запущена рекламна кампанія, для якої в ролі Адама і Єви позували Сильвестр Сталлоне і Клаудія Шиффер.
У 1993 році у Джанні виявили рак. Але навіть в період лікування він продовжував працювати. У 1994 році Джанні випустив колекцію коштовностей Verscace – Atelier. Незабаром асортимент компанії поповнився впровадженням в Європі висококонкурентному лінійки косметики Versace Make-Up. До 1996 року Версаче поборов хворобу.
Активне розширення діяльності компанії звернуло на себе увагу аналітиків. В основному вони відзначали виробничу і управлінську гнучкість Versace. Експерти говорили, що керівництво, як правило, приймає рішення з блискавичною швидкістю, що для індустрії, де стилі і примхи міняються відразу, є конкурентною перевагою.
У 1994 році Європа залишалася найбільшим ринком компанії, на який припадала половина річної виручки. В цьому ж році Санто і Джанні Версаче оголосили, що збираються зробити США своїм основним експортним ринком і підвищити рівень продажів тут до 30% (на Північну Америку припадало 20%). Досягти цієї мети вони збиралися за допомогою створення дочірньої компанії в США і відкриття дев’ятиповерхового бутика в Нью-Йорку.
У 90-х роках в плани компанії входило IPO. До нього компанія почала готуватися ще в 1986 році, коли відкрила свою бухгалтерію для широкої публіки і найняла сторонню компанію для аудиту. У 1997 році Джанні Версаче був сповнений ентузіазму і через пресу заявляв, що сподівається на популярність акцій Versace, яку можна порівняти з попитом на колекції одягу.
Виводити компанію збиралися на Нью-Йоркську біржу. В цьому ж році Versace відокремила сімейну власність на суму $ 86,9 млн, куди входили твори мистецтва і розкішні будинки.
Але Versace мала цілий ряд проблем, в тому числі і репутаційних. Керівництву компанії приписувалися зв’язки з мафією. У 1997 році Санто Версаче був визнаний винним в дачі хабара двом податковим інспекторам. Він протестував і апелював, але репутації вже було завдано удару.
У 1996 році за чотири місяці було пограбовано шість європейських бутиків на загальну суму в $ 320 тисяч. Продукція Versace стала дуже популярною метою для крадіжок. Іншою крайністю став випуск підробок з логотипом компанії, який негативно впливав на продажі. Плани по IPO довелося згорнути.
Джанні Версаче любив розкішне життя. Відмінно заробляючи і будучи всесвітньо відомим модельєром, він мало в чому собі відмовляв. Він володів елітною нерухомістю, колекціонував предмети мистецтва, багато подорожував і влаштовував дорогі вечірки. В останні роки життя офіційною резиденцією Джанні вважалася вілла Casa Casuarina в Майамі.
Модельєр придбав її в 1992 році за $ 2,95 млн, а після приєднав до дому ще й знаходиться поруч готель Hotel Revere, куплений за $ 3,7 млн. Версаче вклав в ремонт $ 32 млн, добудував південне крило, а також додав до ландшафту басейн і сад.
Джанні перетворив Casa Casuarina в справжній витвір мистецтва. Внутрішній інтер’єр вілли включав в себе мозаїку з вкрапленнями золота, відомі шедеври мистецтва і багато іншого. Свого часу в Casa Casuarina встигли погостювати багато знаменитостей. Серед них Мадонна, яка входила в число шанувальників таланту Версаче.
За життя про Версаче ходило багато чуток. Одним з домислів був зв’язок Versace з італійською мафією. У скандал потрапило ще кілька італійських модних будинків. Вважалося, що з їх допомогою мафія відмиває гроші.
Джанні навіть судився з британським виданням Independent of Sunday, який пустив цю чутку в 1994 році. Близько року пішло на те, щоб спростувати звинувачення. Independent довелося виплатити 100 тисяч фунтів компенсації і принести офіційні вибачення.
Модельєр ніколи не приховував свою нетрадиційну сексуальну орієнтацію. Це також породжувало велику кількість чуток і здогадок. Багато обговорювали, що Джанні зустрічався з майбутнім чоловіком своєї сестри – Полом Беком. Останній став причиною сімейної сварки – коли Бек змінив Джанні на Донателлу, модельєр не спілкувався з сестрою рік. Супутником Джанні був Антоніо Д’Аміко. Він керував мережею магазинів Versace Istane, а також розробляв спортивну колекцію.
Ймовірно, сексуальна орієнтація була однією з причин вбивства модельєра в 1997 році. Джанні Версаче був убитий на порозі своєї вілли в Майамі серійним вбивцею Ендрю Кьюнененом. Останній наклав на себе руки під час затримання. За однією з версій, в записці Кьюненен повідомив, що вбив Версаче через те, що модельєр був прапором міжнародного ЛГБТ-спільноти. За іншою – записки не було зовсім.
Називаються й інші версії вбивства модельєра. За однією з них, за вбивством Версаче стояла мафія. Джанні нібито заборгував велику суму, і за це був убитий. Цю версію підтвердив у своїй книзі «Метастази» колишній мафіозі Джузеппе Ді Белла. Він також стверджує, що Versace використовувалася Паоло Де Стефано для відмивання грошей. Сім’я Версаче у відповідь на подібну версію подала на Ді Белла в суд.
Третя версія вбивства Джанні Версаче звинувачує в цьому його сім’ю. Однак будується вона на здогадах і припущеннях про внутрішні конфлікти. Офіційних доказів немає, Джанні ніколи не пригнічував своїх родичів, а з огляду на те, з якими складнощами зіткнулася Versace після вбивства модельєра, ця версія виглядає ще фантастичніше.
На момент смерті розмір майна Версаче становив $ 1,4 млрд. Свою частку в компанії Джанні заповів своїй племінниці – Алегре, дочці Донателли. Алегрі належало 50% компанії, Санто – 30%, а Донателлі – 20%.
Преса одностайно відзначала, що Джанні Версаче загинув в розпал його кар’єри. Колекцію модельєра, представлену за місяць до його смерті, називали однією з найсильніших за останні кілька років. Шанувальники Версаче були вражені цією новиною. В цей же час багато хто став сумніватися в майбутньому бренду Gianni Versace, який втратив свого головного творця.
Однак незважаючи на те, що Джанні сам створював колекції, і його розробки приносили 45% прибутку компанії, він встиг зібрати міцну команду фахівців з дизайну, очолювану Донателлою.
В період лікування Джанні вона виконувала частину обов’язків брата, а тому мала досвід виконання покладених на нього функцій. Тепер вона зайняла пост креативного директора, і від неї стало залежати майбутнє модного будинку. Санто Версаче зайняв пост голови і генерального директора компанії.
Gianni Versace без своего творця
За підсумкам 1997 року обсяг продажів Versace склав $ 550 млн. Показник був рекордним, але його явно спровокувало вбивство Джанні Версаче. Надалі за рахунок спадщини засновника бренд Versace розвиватися не міг.
Процес зміни керівництва не пройшов безболісно, і перші колекції Донателли сприймалися публікою прохолодно. Це, в свою чергу, спричинило падіння продажів і посилило чутки про спірні перспективи модного будинку.
Перша кутюрна колекція Донателли виявилася провальною, а її і без того хитке становище посилювалося плітками про причетність до вбивства брата і хворобою дочки. Версаче доводилося ще й домагатися заборон на публікації численних біографій Джанні, в яких місцями невтішно і навіть скандально відгукувалися і про самого модельєра, і про його родину.
У період з 1998 по 2001 роки компанія більше витрачала, ніж заробляла. Дійшло до того, що грошові кошти стали генерувати, продаючи нерухомість, що належить Джанні, і 25 робіт Пікассо з колекції.
Відповідальність за невдачі покладалися на Донателлу, яка контролювала нові дизайнерські рішення і не могла відійти від типових проектів, які характеризували Versace в 90-х роках. Багато писали про те, що вона не наділена генієм Джанні і не зможе повернути Versace колишню славу. Колекції Донателли розглядалися, як спроби наслідувати брата.
У 2000 році Versace увійшла в готельний бізнес. Перший готель під назвою Palazzo Versace був відкритий на Золотому Побережжі Австралії. В цьому ж році продажі бренду зросли за рахунок Дженніфер Лопес, одягла сукню Versace на церемонію Grammy.
У 2002 році продажі компанії знизилися на 4,1 млн фунтів. В цей же час ходили чутки про реструктуризацію, розпочату в компанії, але керівництво про зміни особливо не поширювалося.
Сім’я Версаче в цей час звинувачувалася в приховуванні проблем не тільки від світу, а й всередині компанії. Ускладнювалося становище зниженням популярності продукції бренду у знаменитостей. На це вплинули чутки про наркотичну залежність Донателли Версаче. У 2004 році вони підтвердилися – з’явилася інформація, що Версаче проходить курс лікування від наркозалежності.
До кінця 2002 року Донателла частково поправила ситуацію. Представлена на тижні моди в Мілані колекція отримала позитивні оцінки. Критики визнали, що вона повністю відповідає стилю Versace, що поєднує еротику, розкіш і виклик. Нові моделі доповнювалися власними ідеями Донателли, в тому числі високим рваним подолом.
У 2004 році Versace зробила чергову реорганізацію. Частина дистриб’юторів відмовилася від продукції. У Versace утворилися борги на суму в $ 143,8 млн. Кутюрна колекція компанії була закрита. За нею пішла колекція Versus. Ліцензії на виробництво годинників, парфумерії та інших аксесуарів були продані.
В цьому ж році генеральним директором компанії став Джанкарло ді Різіо. Період його керівництва був відзначений низкою ефективних рішень, що дозволили компанії відновити становище.
Асортимент продукції продовжував скорочуватися, а відгуки про колекції залишалися спірними. У 2005 році з’явилася ліцензійна Versace Collection, що замінила Versace Classic. Направлена вона була на молоду аудиторію і відрізнялася більш лояльною ціною, доступною різним верствам населення. В цьому ж році Versace позбулася двох своїх колекцій – Versace Intensive і Versace Young.
У 2005 році обличчям колекції компанії стала Мадонна, яка була давньою прихильницею бренду. За це співачка отримала гонорар $ 10,5 млн і ексклюзивне право на безкоштовне отримання одягу Versace протягом двох років.
У 2006 році обличчям бренду стала Холлі Беррі. В цьому ж році розпочалася співпраця Versace і Lamborghini. Результатом стало створення автомобіля Lamborghini Murciélago LP 640 Roadster Versace, а також випуск лімітованої серії чоловічих аксесуарів в 2008 році.
У 2006 році після декількох років роботи в збиток Versace отримала прибуток в $ 19,1 млн. Через рік продажі зросли на 30%, а борг компанії, що в 2005 році становив € 1,5 млн, перетворився в активи на суму в € 11,3 млн. Були успіхи і у Донателли. Її жіноча колекція, що з’явилася у вересні 2007 року, отримала позитивні відгуки.
Змінився підхід до роботи Versace і в інших напрямках. На аксесуари в 2005 році припадало 4% загальних продажів компанії, а в 2008 році цей показник становив уже 40%. У 2000-і роки компанія стала розвиватися не тільки як бренд одягу, але і як виробник розкоші в цілому.
Компанія стала займатися інтер’єрами для автомобілів, яхт, літаків і вертольотів. Versace Home стала включати в себе меблі посуд, шпалери, декоративну та облицювальну плитку та багато іншого.
Джан Джакомо Ферраріс на чолі компанії. Відновлення становища на ринку
У 2008 році почалася світова криза, яка для Versace міг стати справжньою катастрофою. У 2009 році Ді Ризио пішов відставку. Існують офіційна і неофіційна версії про причини цього рішення. Згідно з першою, відставка Ді Ризио була частиною антикризового плану Versace. За неофіційною версією – генеральний директор не зійшовся в поглядах з Донателлою Версаче.
Новим генеральним директором компанії став Джан Джакомо Ферраріс. До цього він встиг попрацювати в кількох модних брендах, і на нього покладалася відповідальність за відновлення компанії. На момент приходу Ферраріс компанія мала борги на суму майже в € 80 млн.
Ферраріс почав з масштабної реструктуризації та звільнення 25% співробітників (близько 350 осіб). Ніхто з них не займався розробкою нових колекцій. Ферраріс пообіцяв, що в 2011 році Versace знову стане прибутковою. За підсумками 2009 року компанія зазнала операційні збитки на суму в € 49,6 млн, а її виручка зменшилася до € 268 млн. У 2009 році була відроджена лінійка Versus.
Одним з важливих напрямків розвитку компанії стали аксесуари. У 2010 році на них припадало 35-40% продажів. Ферраріс мав намір збільшити цей показник до 50%. Мова в першу чергу йшла про лінійку годинників, яка повинна була поповнитися моделями для молодих людей.
Це було закономірним кроком, що доповнює лінійку Versus. У цій сфері компанія уклала ліцензійну угоду з Timex, а відповідальність за дизайн лягла на Донателла Версаче. Середня вартість годинника Versus склала € 200.
Були оголошені плани щодо збільшення кількості спеціалізованих магазинів годинників і коштовностей бренду. Вжиті Ферраріс зміни стосувалися всіх аспектів роботи Versace, починаючи з модних колекцій і закінчуючи магазинами і залученням капіталу.
Модна лінійка компанії була скорочена до п’яти колекцій – кутюрної Atelier Versace, молодіжної Versus, одягу для масового виробництва Versace, повсякденного одягу Versace Jeans Couture і Versace Collection.
У 2011 році Донателла Версаче допомогла поліпшити фінансове становище Versace як бренду, представивши успішну жіночу колекцію. Цього разу модельєр, нарешті, змогла вийти з тіні свого брата. У колекції виділялися риси, властиві стилю виключно Донателли, такі як екстравагантність і жіночність.
В цьому ж році був представлений перший бутік, виконаний в новій концепції. Він був відкритий в Пекіні. Дизайн був розроблений Донателлою Версаче і англійським архітектором Джеймі Фобертом і поєднував у собі розкіш і традиційні архітектурні особливості Італії з енергією Versace.
Бутік у Пекіні був розміщений в торговому центрі Sanlitun North Village. Загальна площа магазина склала 500 квадратних метрів. Перший поверх був покритий спеціально привезеної з Італії черепицею, яка раніше була частиною однієї з римських церков.
В цьому ж році в рамках співпраці між брендами була представлена перша капсульна колекція для чоловіків і жінок Versace for H & M. Вона включала в себе предмети одягу вартістю від $ 17,95 до $ 299. Через рік з’явилася друга колекція.
За підсумками 2011 року обіцянка Ферраріс стала реальністю – компанія після трьох років повернула прибутковість, заробивши €8,5млн.
У 2012 році компанія вкладалася в розвиток в Китаї, Малайзії, США, Бразилії, Європі, Гонконзі. Були представлені нові пляжні і білизняні колекції, кутюрні Atelier Versace і Young Versace, призначені для дітей.
Однією з головних інновацій cтал запуск сайту для електронної комерції versace.com. Після були оголошені плани щодо подальшого розвитку напрямку, в тому числі запуск в більшості країн світу, створення спеціалізованих мікросайтів і запуск додатків.
У 2015 році на електронну комерцію доводилося тільки 2% прямих продажів компанії. Однак Versace також працює в партнерстві з іншими торговими майданчиками, тому цей показник дещо вищий. У цьому ж році була запущена колекція ексклюзивних коштовностей Atelier Versace Haute Joaillerie. Вхідні в неї предмети виготовляються вручну і виключно на замовлення. Колекцію виробляють партнери компанії в Дубаї.
У 2013 році компанія продовжила відкривати магазини, яких до 2014 року налічувалося 137. Прибуток компанії виріс на 27,6%, а продажі досягли позначки в € 479,2 млн. Найбільш зростаючим ринком компанії стала США.
В цей же час Ферраріс вирішив, що компанії необхідно залучити кошти ззовні. Для пошуків потенційного партнера він звернувся до Intesa і Goldman Sachs. Кращим варіантом виявилася Blackstone Group, яка купила 20% компанії за € 210 млн. Угода була здійснена в 2014 році.
В цьому ж році компанія відкрила 40 бутиків. Versace представила кілька успішних колекцій і завершила рік з уже звичним зростанням фінансових показників. Прибуток компанії виріс на 27% – до € 26,3 млн.
Успіхи Versace дозволили її акціонерам і керівництву знову задуматися про IPO. Сім’я Версаче вже давно прагнула виходу Versace на біржу, але вважає обов’язковим збереження повного контролю над компанією.
У 2016 році був відкритий ще один готель Palazzo Versace – на цей раз в Дубаї. Він, як і австралійський, схожий на палац і відомий наявністю пляжу з охолодженим піском. На 2017 рік планується відкриття ще одного готелю Palazzo Versace в Макао.
У 2015 році було оголошено спільний проект девелопера нерухомості Damac і Versace з будівництва багатоповерхового житлового комплексу AYKON Nine Elms в Лондоні.
Versace бере на себе оформлення інтер’єру будівлі. Будівництво планується завершити до 2020 року. До цього моменту компанії вже встигли попрацювати. Одним із знаменитих їх проектів є Damac Tower в Бейруті.
До 2016 року під управлінням Versace знаходилося вже 200 магазинів. При цьому в планах було збільшувати цей показник і далі, щоб мати можливість протистояти конкурентам.
У 2016 році несподіваною для багатьох новиною стала відставка Ферраріс. Підстав для цього колишній генеральний директор компанії не давав. Однією з причин такого рішення став прогноз Ферраріс щодо зниження зростання продажів. Він пов’язаний зі зменшенням туристичного трафіку у великих європейських містах, який постраждав від проблем безпеки, а також з нестабільним попитом на продукцію Versace.
Новим генеральним директором став Джонатан Акеройд, який раніше очолював бренд Alexander McQueen. На 2016 рік в рамках стратегії компанії планувалося вкладення в € 50 млн для розвитку електронної комерції і мережі компанії. Очікується, що ключовим напрямком роботи нового генерального директора стане підготовка компанії до IPO.
Джерело: vc.ru
Читайте також
Від світового лідера до наздоганяючого: історія компанії Adidas