З офлайна в онлайн: п’ять кроків для початківців
Незважаючи на зростаючу частку e-commerce, поки що не кожен роздрібний магазин освоїв продажі онлайн.
Далеко не всі звичайні магазини закриваються під натиском своїх онлайн-конкурентів: є цілком успішні підприємці, які планують позначити свою онлайн-присутність. Вихід в онлайн виявляється досить простим для дуже великих роздрібних компаній або, навпаки, для дуже маленьких магазинів. Компаніям середньої руки з хорошою офлайн-мережею таке завдання виявляється не під силу.
E-commerce-підприємець може швидко досягти успіху. Щоб відкрити невеликий інтернет-магазин, досить мати приміщення під склад (для початку може вистачити і гаража) або обійтися послугами фулфілмент-оператора. Накладні витрати при цьому мінімальні.
Великі підприємства роздрібної торгівлі можуть інвестувати великі кошти в програмне забезпечення, інфраструктуру, логістику, співробітників і т. д. У них є величезні ресурси для впровадження омніканальної моделі. Великі гравці можуть дозволити собі працювати в мінус, поки онлайн-продажі зростатимуть.
У середнього роздрібного продавця, як правило, високі накладні витрати і немає величезних ресурсів на додатковий персонал або придбання нового ПО. І терпіти збитки, очікуючи зростання продажів, він теж не може.
Проте, вихід в онлайн – обов’язкова частина стратегії для будь-якої торговельної мережі. Адже темпи зростання онлайн-рітейлу помітно вище, ніж в офлайновій торгівлі. Тому питання полягає не в тому, чи слід виходити в онлайн, а в тому, як зробити це правильно.
П’ять способів розпочати роботу в онлайні
Самовивіз з магазину
Доставка – один з найскладніших бізнес-процесів в e-commerce. Рітейлеру доведеться виділити місце на складі, де будуть збиратися і упаковуватися замовлення. Для обробки замовлень будуть потрібні додаткові співробітники. Доведеться визначити тарифи на доставку, а, може бути навіть і втрачати на ній гроші, щоб залучити перших клієнтів безкоштовними опціями.
Є спосіб простіше – запропонувати покупцеві забирати замовлення в магазині. Клієнти можуть замовити потрібні товари онлайн, а забрати їх в магазині. Можливо, варто почати з обмеженого набору товарів, доступних до онлайн-замовлення, а потім, поступово тестуючи роботу, пропонувати все більше позицій.
Доставка з магазину
Якщо на складі недостатньо місця або рітейлер не готовий виділяти додаткові ресурси для онлайн-напрямку, можна організувати доставку товарів з магазину. Для цієї мети підійде магазин з сильною командою і хорошим керуючим. На складі доведеться виділити невелику зону для збору і упаковки замовлень, обладнати її робочим місцем з комп’ютером і принтером етикеток, завезти пакувальні матеріали. Зрозуміло, працівники, які оброблятимуть інтернет-замовлення, повинні отримувати додаткову плату за кожну відправку.
Товари за передплатою
Товари за передплатою – дуже зручна модель онлайн-продажів. Вона популярна на Заході, але поки не дуже поширена в Росії. В цьому випадку зовсім не обов’язково конкурувати з великими гравцями, особливо за швидкістю доставки. Клієнтам, які оформили підписку на регулярну доставку певних товарів, потрібна не швидкість, а точність. При цьому не обов’язково пропонувати весь асортимент. Для початку можна обмежитися декількома позиціями.
Дропшиппінг
Деякі постачальники товару готові відправляти товар не тільки в магазин, але і приватним особам. В цьому випадку можна переадресовувати замовлення покупців постачальнику, який упакує і відправить зазначені товари за потрібною адресою, безпосередньо клієнтові.
Робота з маркетплейсами
Перш ніж розробляти власний сайт і набирати команду до відділу інтернет-маркетингу, можна випробувати модель онлайн-продажів через маркетплейси, а заодно розібратися в деталях інтернет-торгівлі. Для перших дослідів можна все так же вибрати кілька позицій і на них відточити досвід управління онлайн-продажами, спілкування з покупцями, рішення проблем та інші навички.
Джерело: New-Retail
Читайте також –