Три місяці блокування: наслідки для бізнесу заборони Вконтакте і Однокласники

Три місяці блокування: наслідки для бізнесу заборони Вконтакте і Однокласники

28.08.2017 12:11
  549
rau

Як позначилася на українському бізнесі заборона найпопулярніших соцмереж, хто виграв і програв від блокування Вконтакте та інших ресурсів, і що зміниться в найближчому майбутньому.

Портал Delo.ua проаналізував: як змінилася ситуація в українському сегменті інтернету після введення резонансної заборони на деякі російські ресурси. До цього багато українських компаній самого різного розміру – від АТБ до hand-made майстерні – активно розвивали свої сторінки як мінімум в мережі Вконтакте, а значна частина рекламних бюджетів йшла в кишеню представникам Mail.ru і Rambler. Заборона змусила бізнес різко переорієнтуватися на інші ресурси. Що змінилося за три місяці.

Великі українські компанії практично не постраждали від заборони соцмереж. Так, частина з них, не бажаючи ризикувати, просто закрили свої офіційні акаунти в заборонених соцмережах і продовжили вести свої сторінки на інших майданчиках. «Великий бізнес нічого не втратив, оскільки в основному сторінки в соціальних мережах ведуться більше для іміджу компанії, на відміну від малого та середнього бізнесу, де акцент робиться на прямих продажах через соцмережі», – зазначає керівник проекту «Київське публічне Агентство комунікацій/PR» Інна Ковальчук.

Зокрема, перерозподіл трафіку між соціальними мережами у великих компаніях після указу президента збільшився на користь Facebook.

Це можна простежити на прикладі компанії Rozetka.ua, у якої раніше була найбільша серед українських компаній група у ВКонтакте (більше ніж 824 000 фоловерів на момент закриття, 814 000 – за станом на кінець серпня – Delo.ua) Так, на момент виходу указу про блокування соцмереж близько 45% трафіку з соцмереж на Rozetka.ua доводилося на ВКонтакте, тоді як на Facebook – тільки 21,14%. Зараз же співвідношення становить 48,62% і 34,3% на користь дітища Цукерберга. При цьому сторінка компанії у ВКонтакте фактично не активна, на ній тільки час від часу з’являються заклики підписуватися на сторінки в інших соціальних мережах.

На даний момент приріст абонентів сторінок великих брендів в Facebook хоча і спостерігається, однак про масову міграцію користувачів мова не йде.

Так, нові користувачі Facebook не прагнуть підписатися на ті ж сторінки, що були у них у ВКонтакте.

«Вони вибудовують своє медіа-оточення заново і для брендів це прекрасна можливість залучити нових передплатників, клієнтів і споживачів. Люди готові розглядати нове і вибирати», – зазначає керівник практики Digital Influence агентства SPN Communication Ukraine Даніель Лур’є.

Складніше підприємцям, особливо тим, які займалися торгівлею виключно через соцмережі. «Перший місяць був провальним для малого та середнього бізнесу, який займався активними продажами через ВКонтакте. Цільова аудиторія такого бізнесу в основному молоді люди до 25 років. Паралельно підприємці почали створювати сторінки в інших соціальних мережах, таких як Facebook/Instagram, але швидко компенсувати втрати складно», – розповідає Інна Ковальчук.

Наростити аудиторію, подібну до тієї, яка була у ВКонтакте, за такий короткий час малому і середньому бізнесу не вдалося.

Зокрема, аудиторія однієї з найбільших подібних груп “Жіноче взуття. Сороконіжка” в соцмережі Facebook за три останні місяці зросла з трохи більше 400 користувачів до 1600, тоді як у ВКонтакте вона на момент заборони російських соцмереж перевищувала 170 000.

На думку Інни Ковальчук, зараз ситуація для підприємців дещо покращилася. «Блокування російських соцмереж багатьох змусило мислити масштабніше і застосовувати нові канали збуту своєї продукції», – зазначає експерт. Так, цікаво, що за три місяці група “Жіноче взуття. Сороконіжка” продовжує активно працювати у ВКонтакте, наростивши свою аудиторію до понад 200 000 користувачів (при цьому час від часу нагадуючи про своїй сторінці в Facebook), але при цьому відкрила кілька офлайнових точок продажу.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

https://rau.ua/news/zapret-vkontakte-yandeks-ritejlery/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку