Кейс Answear.ua: як оцінити ефективність каналів трафіку для інтернет-магазину

Кейс Answear.ua: як оцінити ефективність каналів трафіку для інтернет-магазину

14.06.2017 08:00
  1226
rau

Керівник відділу аналітики Answear Маргарита Євтух про те, як аналізувати трафік інтернет-магазину, підвищувати ефективність і збільшувати конверсію.

У матеріалі, підготовленому для інтернет-порталу AIN.ua Маргарита Євтух розповіла, які інструменти аналізу трафіку та поведінки користувачів використовує Answear, як краще розподілити рекламні бюджети для різних каналів залучення користувачів, чому важлива увага до деталей і як застосовувати аналіз для підвищення продажів. Rau.ua підготувала скорочену версію матеріалу керівника відділу аналітики інтернет-магазину Answear.

Ринкова стратегія Answear орієнтована, в першу чергу, на розвиток мультибрендового напрямки, забезпечення швидкої доставки покупцям продукції якісних європейських брендів. Інтернет-магазин компанії представлений в шести країнах: Україні, Польщі, Чехії, Словаччини, Румунії та Угорщини. При формуванні локальної маркетингової стратегії необхідно враховувати не тільки стадію розвитку Answear в регіоні, а й особливості просування в конкретній країні. Наприклад, в Україні широко поширені новинні ресурси, і реклама на них знайомить клієнтів з брендом, в той час як в Угорщині новинні ресурси представлені лише кількома джерелами і просуватися на них менш рентабельно. Для кожного ринку присутності Answear працюють фахівці зі знанням мови і локальних особливостей.

Відправні точки

Стратегія залучення покупців українського Answear спрямована на знайомство нових клієнтів з інтернет-магазином і підвищення рівня продажів, тому важливо оцінити не тільки початковий і заключний канал в ланцюжку до покупки, але і внесок джерела в рух користувача по воронці продажів.

Зміни починаються з правильно поставлених питань:

  • Які внутрішні промоції впливають на продажу?
  • Який ціновий сегмент цікавий користувачам?
  • Які категорії найкраще конвертуються в покупки?

Починаючи з 500 000 відвідувань в місяць, ми зіткнулися з семплюванням (вибіркою) даних в Google Analytics, коли звіт будується на базі не 100% наявних даних, а 36,6%, а відсутня інформація масштабується на підставі існуючої. До того ж, при зборі даних в Google Analytics обмежена кількість призначених для користувача змінних (20 в не-преміум версії) для передачі повної категорії товарів на картці продукту або кількості покупок користувача.

Дані – вагомий аргумент при прийнятті управлінських рішень в компанії Answear, тому відділ маркетингу приступив до пошуку рішення, яке об’єднає веб-, фінансові і призначені для користувача дані і представить їх у зручному форматі.

Вибір інструментарію

При прийнятті рішення команда керувалася простотою настройки, ціновим фактором, технічними знаннями, якими повинен володіти фахівець для роботи з новим аналітичним інструментом. Як і в багатьох компаніях, в Answear інформація про трафік, продажи після повернень і маржинальність товарів, знаходиться в різних місцях. Тому вибір припав на Google BigQuery в складі Google Cloud Platform, як на безпечну базу даних в хмарі зі зрозумілою ціновою політикою. Зручно і те, що Google BigQuery використовує мову програмування SQL, яка досить проста у вивченні.

Для розширеного аналізу був налаштований імпорт даних про користувачів, продажи і повернення по API з внутрішньої бази в Google BigQuery. Деякі дані доводиться завантажувати в хмарний сервіс вручну, наприклад, витрати на рекламні майданчики, з якими неможливо налаштувати API-інтеграцію.

Особливості проекту

Впровадження аналітики через Google Tag Manager може зайняти від двох днів до місяця в залежності від складності проекту. Використовуючи Google Tag Manager для налаштування збору аналітичних даних, ми додали скрипт OWOX BI Pipeline, який збирає дані в Google BigQuery в форматі Google Analytics. Внесення змін до вже налаштовані теги займає не більше 10 хвилин.

Для імпорту даних з внутрішньої бази в Google BigQuery було складено технічне завдання для розробників. Метою імпорту був відбір даних, найбільш важливих для аналізу, а не створення копії бази. Завантаження даних відбувається кілька разів на день, частота може бути збільшена в залежності від цілей використання.

Отриманий результат можна завантажити в Google Spreadsheet або ж використовувати в інструментах візуалізації Google Data Studio.

Кейс 1: Відправка SMS користувачам, які цікавилися товарами певного бренду

Споживачі, що зареєструвались для отримання SMS-повідомлень Answear, отримали можливість дізнатися про початок розпродажу раніше інших користувачів. Дані про відвідуваність сторінок бренду були об’єднані з інформацією про зареєстрованих користувачів. Особливість підходу в тому, що сегментація була спрямована не тільки на користувачів, які купували товари даної марки, але й на відвідувачів, які проявляли інтерес до продуктів марки, переглядаючи їх на сайті. Розширена сегментація збільшила охоплення користувачів на 32% і підвищила дохід мобільної кампанії

Кейс 2: Розподіл рекламного бюджету залежно від вкладу каналу в ланцюжок продажів

Для кожного регіонального представництва Answear поставлені цілі, що відповідають періоду розвитку онлайн-магазину. Наприклад, зростання продажів і залучення нових покупців. Відповідно до поставлених цілей формується стратегія для каналів залучення користувачів.

Приклад поділу каналів:

Порівнювати канали переважно в межах логічної групи. Наприклад, медійна реклама привертає користувача на сайт і найчастіше є першою точкою дотику, в той час як брендові кампанії з ключовими словами «Answear» призводять покупця, вже знайомого з магазином.

Каналам необхідно поставити KPI, які будуть відповідати поставленим цілям і відведеної їм ролі. Наприклад, це можуть бути:

  • продаж новим клієнтам;
  • реєстрації в магазині;
  • % нових відвідувань;
  • мікроконверсійні дії (додавання в корзину і список бажань);
  • повторні продажі;
  • запис на розсилку.

Кожному з KPI необхідно присвоїти вагу:

В Google BigQuery розраховуємо місце каналу в ланцюжку продажів. При меті «залучення нових клієнтів» найбільшу вагу мають отримати ланцюжки, які призводять користувача.

На підставі отриманих даних можна оцінити роль каналу в ланцюжку продажів і отримати цілісне уявлення про цінності, які він привносить. Наприклад, рекомендації щодо перерозподілу бюджету для прикладу, показаного вище:

У 2016 році Answear.ua, як і більшість інтернет-бізнесів в певному моменті свого розвитку, прийшов до висновку, що розширений аналіз наявних даних може істотно збільшити динаміку зростання.

Після року використання, ми переконані в правильності рішення розвивати аналітику проекту, яка показує нові перспективи для нашого бізнесу.

Джерело – AIN.ua

Читайте також –

Майже Amazon Go: які сучасні технології використовує український рітейл


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  565
Усі новини ринку