Час змін: як українським компаніям доведеться скорегувати SMM-стратегії

Час змін: як українським компаніям доведеться скорегувати SMM-стратегії

19.05.2017 09:46
  1318
rau

Засновник агенції UaMaster Євген Шевченко про те, як українським компаніям, розкрученим у соцмережах, діяти після заборони Вконтакте, Однокласники і Яндекс.

Найбільш обговорювана тема тижня – заборона в Україні низки російських сайтів, в число яких потрапили соціальні мережі Вконтакте та Однокласники, всі сервіси Яндекс і Mail.ru груп. Провайдери, у тому числі і мобільні оператори, вже почали блокувати доступ до цих ресурсів. Думки користувачів UAnet кардинально відрізняються: деякі підтримують заборону, інші обурюються обмеженням свободи вибору і втручанням влади. Але навіть не зважаючи на політико-соціальні наслідки заборони, вона обов’язково торкнеться переважної більшості українських компаній сфери роздрібної торгівлі. Багато з них особливу увагу приділяли розкручуванні сторінки та просування бренду саме Вконтакте, який входив в топ-3 найпопулярніших сайтів UAnet. Блокування соцмережі неминуче призведе до необхідності активізувати просування в інших, наприклад, Facebook, Twitter, Instagram. Як саме заборона Вконтакті, Однокласників, Яндекса і mail.ru змінить SMM-стратегії українських компаній, rau.ua розповів засновник і керівник агенції UaMaster Євген Шевченко.

Перший крок для всіх компаній очевидний: треба повідомити користувачів всіма можливими способами, що тепер комунікація буде йти через інші майданчики – Facebook, Instagram, корпоративні блоги і так далі. В принципі, поки доступ ще не закритий, це можна робити за допомогою публікацій в своїх групах, а також платної реклами, щоб збільшити охоплення. І будь-якими іншими способами – аж до особистих повідомлень.

Втім, для великого і середнього бізнесу особливих проблем не буде. Одиниці компаній робили ставку на просування тільки Вконтакте, більшість паралельно розвивали корпоративні сторінки і в інших соціальних мережах.

Найсильніше заборона вдарить по тим представникам малого бізнесу, які використовували обліковий запис Вконтакте для онлайн продаж, там же вели листування з клієнтами.

Блокування соцмережі призведе до того, що їм буде дуже важко зберегти базу клієнтів і відновити з ними комунікацію. Впораються з проблемою лише ті деякі представники малого бізнесу, які зберігали дані про своїх клієнтів в CRM, а не в соціальній мережі. Якщо є база контактів, то канал комунікації з покупцями не так вже важливий. smm-стратегії

Крім того, найбільш активні користувачі інтернету, приблизно 75%, мають 2-4 облікових записи в різних соціальних мережах. Явно буде міграція з Однокласників та Вконтакте, в першу чергу в Facebook. Підозрюю, що скоро побачимо, як з 42% охоплення користувачів UAnet він зросте до 60-70% за кілька місяців. Якась частина користувачів може розбігтися по інших сайтах і соціальних мережах. Вони звикли сидіти в соцмережах, значить це будуть і далі робити, просто на інших майданчиках.

Стосовно тонкощів роботи SMM-підрозділів українських компаній: SMM-спеціалістам стане легше працювати. Скоротиться кількість сторінок, яким треба приділяти увагу. Якщо раніше треба було публікувати контент, відповідати на коментарі як в Facebook, так і в Вконтакте, то тепер: тільки в Facebook. Є шанс, що завдяки цьому SMM стане більш якісним. smm-стратегії

Прогнозую, що вартість платної реклами в Facebook зросте. На 30% або 50% – скоро дізнаємося. Можливо, це змусить фахівців задуматися про більш глибокої оцінки ефективності, уважне використання всіх видів таргетингу в Facebook. smm-стратегії

Думаю, компанії більше уваги будуть приділяти Youtube. Останній рік в Україні він показував такий же охоплення, як і Вконтакте.

Частина людей, яка користувалася Яндекс, просто перейде на Google. Фахівцям з контекстної реклами і SEO буде зручніше працювати з одним пошуковим сервісом. Є ймовірність, що в Google вартість кліка зросте на 10-20%, а бюджети – на 30-50% – за рахунок збільшення кількості користувачів і кліків. З точки зору середнього і великого бізнесу ефективність діджитал каналу в цілому сильно не зміниться. Менше ніж за півроку ситуація вирівняється по аудиторії й рекламним бюджетам.

Читайте також –

Втрата контакту: хто з українських рітейлерів і скільки користувачів втратить після заборони соцмережі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку