Час змін: як українським компаніям доведеться скорегувати SMM-стратегії

Час змін: як українським компаніям доведеться скорегувати SMM-стратегії

19.05.2017 09:46
  1769
rau

Засновник агенції UaMaster Євген Шевченко про те, як українським компаніям, розкрученим у соцмережах, діяти після заборони Вконтакте, Однокласники і Яндекс.

Найбільш обговорювана тема тижня – заборона в Україні низки російських сайтів, в число яких потрапили соціальні мережі Вконтакте та Однокласники, всі сервіси Яндекс і Mail.ru груп. Провайдери, у тому числі і мобільні оператори, вже почали блокувати доступ до цих ресурсів. Думки користувачів UAnet кардинально відрізняються: деякі підтримують заборону, інші обурюються обмеженням свободи вибору і втручанням влади. Але навіть не зважаючи на політико-соціальні наслідки заборони, вона обов’язково торкнеться переважної більшості українських компаній сфери роздрібної торгівлі. Багато з них особливу увагу приділяли розкручуванні сторінки та просування бренду саме Вконтакте, який входив в топ-3 найпопулярніших сайтів UAnet. Блокування соцмережі неминуче призведе до необхідності активізувати просування в інших, наприклад, Facebook, Twitter, Instagram. Як саме заборона Вконтакті, Однокласників, Яндекса і mail.ru змінить SMM-стратегії українських компаній, rau.ua розповів засновник і керівник агенції UaMaster Євген Шевченко.

Перший крок для всіх компаній очевидний: треба повідомити користувачів всіма можливими способами, що тепер комунікація буде йти через інші майданчики – Facebook, Instagram, корпоративні блоги і так далі. В принципі, поки доступ ще не закритий, це можна робити за допомогою публікацій в своїх групах, а також платної реклами, щоб збільшити охоплення. І будь-якими іншими способами – аж до особистих повідомлень.

Втім, для великого і середнього бізнесу особливих проблем не буде. Одиниці компаній робили ставку на просування тільки Вконтакте, більшість паралельно розвивали корпоративні сторінки і в інших соціальних мережах.

Найсильніше заборона вдарить по тим представникам малого бізнесу, які використовували обліковий запис Вконтакте для онлайн продаж, там же вели листування з клієнтами.

Блокування соцмережі призведе до того, що їм буде дуже важко зберегти базу клієнтів і відновити з ними комунікацію. Впораються з проблемою лише ті деякі представники малого бізнесу, які зберігали дані про своїх клієнтів в CRM, а не в соціальній мережі. Якщо є база контактів, то канал комунікації з покупцями не так вже важливий. smm-стратегії

Крім того, найбільш активні користувачі інтернету, приблизно 75%, мають 2-4 облікових записи в різних соціальних мережах. Явно буде міграція з Однокласників та Вконтакте, в першу чергу в Facebook. Підозрюю, що скоро побачимо, як з 42% охоплення користувачів UAnet він зросте до 60-70% за кілька місяців. Якась частина користувачів може розбігтися по інших сайтах і соціальних мережах. Вони звикли сидіти в соцмережах, значить це будуть і далі робити, просто на інших майданчиках.

Стосовно тонкощів роботи SMM-підрозділів українських компаній: SMM-спеціалістам стане легше працювати. Скоротиться кількість сторінок, яким треба приділяти увагу. Якщо раніше треба було публікувати контент, відповідати на коментарі як в Facebook, так і в Вконтакте, то тепер: тільки в Facebook. Є шанс, що завдяки цьому SMM стане більш якісним. smm-стратегії

Прогнозую, що вартість платної реклами в Facebook зросте. На 30% або 50% – скоро дізнаємося. Можливо, це змусить фахівців задуматися про більш глибокої оцінки ефективності, уважне використання всіх видів таргетингу в Facebook. smm-стратегії

Думаю, компанії більше уваги будуть приділяти Youtube. Останній рік в Україні він показував такий же охоплення, як і Вконтакте.

Частина людей, яка користувалася Яндекс, просто перейде на Google. Фахівцям з контекстної реклами і SEO буде зручніше працювати з одним пошуковим сервісом. Є ймовірність, що в Google вартість кліка зросте на 10-20%, а бюджети – на 30-50% – за рахунок збільшення кількості користувачів і кліків. З точки зору середнього і великого бізнесу ефективність діджитал каналу в цілому сильно не зміниться. Менше ніж за півроку ситуація вирівняється по аудиторії й рекламним бюджетам.

Читайте також –

Втрата контакту: хто з українських рітейлерів і скільки користувачів втратить після заборони соцмережі


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  433
Усі новини ринку