Навіщо Сільпо, ЕКО Маркет і VARUS розвивають банківські сервіси
Порівняння основних банківсько-рітейлерських програм лояльності, що реалізуються мережами Сільпо, ЕКО Маркет і VARUS.
Багато українських рітейлерів мають власну програму лояльності, покликану, з одного боку, запропонувати своїм клієнтам бонуси, а з іншого – отримати та утримати таких клієнтів, пише портал AIN.ua. Однак є приклади цікавих партнерств торговельних мереж з банками, коли додатково задіюються різні платіжні функції.
Мережа Сільпо в березні цього року запустила можливість отримання банківської платіжної картки на своїх касах магазинів по всій Україні. Карта покликана надавати клієнтам бонуси при розрахунках в будь-яких магазинах на території України у вигляді нарахування бонусів на рахунок учасника програми лояльності «Власний рахунок».
Використовуватися така карта може не тільки в цій мережі супермаркетів, але і в будь-яких інших платіжних точках, терміналах і банкоматах по всій Україні, включаючи інтернет-магазини на території країни і власний інтернет-банкінг (програма реалізована спільно з Банком Восток, який входить в Fozzy Group. Окрім банку, до Fozzy Group входить також мережа Фора, однак у неї інша система заохочення клієнтів).
Поповнення платіжних карт Банку Восток, які підключені до програми «Власний рахунок», реалізовано на всіх касах Сільпо: тепер клієнти можуть поповнювати банківські платіжні картки не тільки у відділеннях банку або платіжних терміналах, але і на касах мережі супермаркетів (всього близько 2900 кас у 234 магазинах). Комісія за таку операцію поповнення відсутня.
Крім мережі Сільпо, в фінансовому напрямку намагається розвиватися і інший український рітейлер – ЕКО маркет.
Так, в 2014 році в партнерстві з Альфа-Банком мережа ЕКО Маркет запустила продукт, який поєднує в одній карті кредитну і бонусну.
Тепер же мережа озвучила плани запустити у власних супермаркетах можливість оплати комунальних послуг, придбання залізничних квитків та інших транзакцій.
За словами Віталія Бачинського, менеджера з впровадження банківських послуг мережі, запуск зазначених проектів планується до кінця 2017 року, а по кожній з послуг ЕКО маркет поки вибирає фінансового партнера.
Згідно з інформацією, всі фінансові прибуткові проекти: мережа із 114 магазинів отримує кілька мільйонів гривень доходів в рік, більшу частину яких приносять банківські картки, випущені спільно з Альфа-Банком (більше 10 000 карт). Інші проекти не такі прибуткові, але вони створюють додатковий сервіс і переваги для клієнтів.
Торгова мережа Varus в лютому цього року запустила програму лояльності Varus Perfect. Клієнту видається карта лояльності Perfect, яку також можна поповнити грошима, як і у Сільпо. Однак пластикова карта Perfect не банківська, і діє тільки в мережі супермаркетів Varus (мережа налічує 60 магазинів).
Незважаючи на можливість поповнювати карту Varus грошовими коштами, в компанії поки не робили інтеграцію з банками або платіжними сервісами – особистий кабінет і мобільний додаток поки що дозволяють переглядати тільки акції і здійснені купівлі.
«Всі процеси реалізовані самостійно, тому покупець може звертатися з будь-яким питанням тільки до нас. Але в подальшому можлива інтеграція з платіжними сервісами», — додає керівник програми лояльності мережі Валерій Бондар.
Поки ЕКО Маркет тільки вибирає партнерів, а Varus думає над інтеграцією з платіжними сервісами, гості Сільпо вже поповнюють мобільні телефони близько 300 000 раз в місяць (в середньому, близько 10 000 операцій поповнення щодня), і з березня без комісії поповнюють свої банківські картки на касах магазинів.
Окремо розглянемо доступні цифри за банківськими картками, випущеними рітейлерами у співпраці з банками, а також дані по програмі «Бонус Плюс» Приватбанку.
* Дані звідси.
** Кількість платіжных карт з програмою «Фішка» на кінець 2015 року. Інші дані.
*** Також 7,5 мільйонів людей вважаються учасниками внутрішньої програми рітейлера, але не учасниками програми Maxi — вона «не бачить» їх активності, але за домовленістю може робити їм пропозиції (докладніше).
**** Дані звідси.
Як бачимо, найбільші цифри за всіма показниками у Приватбанку: цей банк перший в Україні за кількістю активних карток, банкоматів та платіжних терміналів.
Але ось за кількістю клієнтів, які беруть участь у банківській програмі лояльності, до ПриватБанку (13 мільйонів карт) впритул наблизився Банк Восток (12 мільйонів клієнтів).
І зручність для клієнтів – отримання бонусів за покупки, поповнення платіжної картки або мобільного на касі магазину – цілком може качнути чашу ваг в іншу сторону.
Українські рітейлери активно тестують різні варіанти розвитку своїх можливостей. Приміром, у листопаді 2015 року Fozzy Group запустила власний мобільний оператор Yezzz! для клієнтів Сільпо, а у минулому році у Раду внесли законопроект, який дозволить отримувати готівку з картки в касах магазинів.
Джерело: AIN.ua
Читайте також –
АШАН біля дому: французька мережа буде розвивати в Україні формат «магазин біля дому»