Aurora Base: нова освітня програма для молоді
СьогодніСпіввласник мережі Аврора Тарас Панасенко в інтервью для NV розповів про складнощі роботи в Румунії, чому наступна країна для розвитку на закордонному ринку – Болгарія та які плани з кількісного зростання в Україні. RAU пропонує основні тези.
Мережа Aurora в Румунії має понад 60 магазинів, де працює близько 400 людей. І понад тридцять українських постачальників, які експортують для румунської Aurora.
У цій країні краще працюють саме магазини у великих містах. До прикладу, три точки, відкритих в Бухаресті, демонструють гарні результати. Натомість в Україні навпаки: Київ «давався» не легко.
Справа в тому, що в Бухаресті багато street-трафіка, кількість автівок на душу населення вище, ніж в Україні, тому розвинена мережа ритейл-парків. Загалом, у порівняні магазини в Румунії та Україні зросли на 30% рік до року. Це значно вище за рівень інфляції.
Також Румунія орієнтована на працівника, тому трапляються випадки, коли людину звільнити майже неможливо.

В Румунії бізнес невеликий, і щоб тримати низькі ціни, потрібен масштаб. Великі ритейлери в Румунії мають кращі умови серед постачальників.
Ще складність в тому, що не можна українську бізнес-модель скопіювати для Румунії. І, звісно, трудове законодавство теж відрізняється. У Румунії набагато більше бюрократичних процесів. Щоб відкрити магазин, треба отримати три дозволи від муніципалітету.
Іноземний ринок важливо побачити на власні очі та зрозуміти тенденції. Наприклад, чи є культура у людей ходити на ринки, чи схильні вони шукати низькі ціни. Ми також дивимося на показник системного мережевого ритейлу. Наприклад, у Польщі він досягав 9% у 2021 році, а в Румунії – 30%. Тобто нам було десь «розвернутися» в Румунії.
І у найближчі шість місяців відкриються перші тестові магазини в Болгарії. Це буде наш стартап. Важче відкривати магазини у країнах, які не входять до Євросоюзу. Вони мають інше законодавство та митний кордон. Тому, умовно, з румунського складу до Болгарії можна легко постачати товари.
Усі стали трохи простіше у 2022-23 роках. Та й в компанії Аврора багато працюють над впізнаваністю. Ми змінили свої підходи до асортименту. Наприклад, якість товарів. У нас є подвійна перевірка якості на боці постачальника. Є ще наша лабораторія.
Навіть якщо є сертифікат на товар, ми все одно протестуємо його спектрометром на наявність важких металів. Наразі будуємо велику лабораторію в Полтаві, куди інвестуємо понад 1 млн євро, щоб краще дослідити якість товарів. Тому ми бачимо набагато менший рівень повернень.
Похід в Аврора для людей зараз – це антистрес, коли ти можеш прийти та за 300 гривень отримати дофамін.

Однозначно люди мають запит на низькі ціни. Усі намагаються заощаджувати. Середній чек із 2024 року майже не зріс в абсолюті. Він сягав близько 160 грн, а став 165 грн. Але все одно є запит на те, щоб себе трохи побалувати і розважитися.
За перше півріччя 2025 року виторг в Україні зріс більше ніж на 27%. Це за рахунок приросту порівнянних магазинів та за рахунок нових магазинів. Інфляція у гривні становить 10%. У 2025 року складніше зростати порівняно з 2024-м.
Відкриваємо по 25 магазинів на місяць, тобто матимемо до 100 нових до кінця 2025 року. Наразі магазинів відкривається менше, але більше працюємо з якістю. Наприклад, шукаємо локації з безбар’єрністю.
План на 2026 рік – 260 нових магазинів в Україні та близько 100 – в Румунії.
Додатково будуємо свій хаб під Стоянкою в Київській області на 90 000 кв. м. У лютому 2026 року мають запустити першу чергу – 30 000 кв. м, а до кінця року – ще 30 000 кв. м. Інвестуємо в це 60 млн євро.
