Дослідження Deloitte: чого прагнуть покупці напередодні великих розпродажів –

Дослідження Deloitte: чого прагнуть покупці напередодні великих розпродажів –

Сьогодні
  236
Костянтин Симоненко

Згідно з даними дослідження Deloitte про роздрібну торгівлю у святковий період 2025 року, покупці, рятуючись від економічної невизначеності, звертаються до знижок, цифрових зручностей та сезонних заходів, щоб зберегти гарний настрій.

Ключові факти

У 2025 році вийшло 40-ве дослідження Deloitte Holiday Retail Survey, присвячене вивченню споживацьких настроїв у період передсвяткового шопінгу. Цьогоріч сезон покупок проходить на тлі економічної нестабільності. Три чверті опитаних покупців (77%) очікують на підвищення цін на святкові товари, а більше половини (57%) – на послаблення економіки в найближчі шість місяців — це найнегативніший прогноз з моменту початку відстеження економічних настроїв у 1997 році.

Багато покупців усіх рівнів доходу, як і раніше, високо цінують вигоду, тому акції та знижки визначатимуть, коли і де вони витратять гроші. Але справа не лише в ціні. Покупці також вказують, що цінують якість, довіру та значущий досвід покупок від обраних ними брендів. Ритейлери, які можуть запропонувати вигоду як за низькими, так і за високими цінами цього святкового сезону, можуть бути найбільш успішними в залученні таких цінителів вигоди.

Молодь, особливо покоління Z, змінює підхід до святкового шопінгу. Вони не тільки частіше шукають знижки (95%), а й звертаються до інфлюєнсерів, соціальних мереж (74%) та штучного інтелекту (43%) за натхненням та інформацією про товари, а також використовують цифрові інструменти для пошуку кращих цін. Цього сезону вони планують витратити на 34% менше, ніж минулого року, а це означає, що ймовірно треба пропонувати такий досвід покупок, який є захоплюючим, автентичним та органічно інтегрованим до платформ, де молодь вже проводить свій час.

Для ритейлерів цей святковий сезон – це не просто пропозиції знижок; це можливість зустрітися з покупцями там, де вони перебувають — у цифровому, соціальному та емоційному плані. Переможцями, ймовірно, стануть ті, хто виділиться, пропонуючи певну цінність, пропонуючи ефективні технології безшовних покукпок і створюючи враження, які коштують витрачених грошей. За 40 років святковий шопінг суттєво змінився, але магія спілкування та свята ніколи не згасає.

Святкувати весело, але економно

В умовах економічної нестабільності опитані споживачі планують скоротити витрати цього святкового сезону. У середньому покупці очікують витратити на 10% менше, ніж 2024 року, оскільки майже 60% прогнозують ослаблення економіки наступного року. Однак святковий настрій зберігається: опитані споживачі планують зосередитись на вигідних цінах та скоротити сезонні витрати, щоб зберегти святкові традиції. Цікаво також, що готовність скоротити витрати на речі (подарунки, святковий декор, одяг, облаштування оселі) більша (-14%) за бажання зекономити на враженнях (-6%).

Оскільки споживачі прагнуть заощадити гроші, ритейлери, які пропонують широкий вибір цінових варіантів, включаючи товари під власними торговими марками та товари преміум-класу, можуть виграти в цей сезон покупок. Окрім фінансових труднощів, 58% опитаних покупців вважають святковий шопінг стресом. Ритейлери можуть допомогти знизити цей стрес, пропонуючи ідеї подарунків, списки бажань та інструменти, що спрощують святковий досвід покупок.

Знижки вирішують все

Сім із десяти покупців у всіх групах доходу прагнуть діяти з максимальною вигодою, причому жінки (78%) роблять це частіше, ніж чоловіки (58%). Споживачі йдуть на економні компроміси та шукають креативні способи заощадити, наприклад, купуючи товари у більш доступних ритейлерів замість популярних і бажаних, використовуючи бали лояльності та створюючи подарунки своїми руками, щоб їх не купувати. Найбільше схильні до рукоділля чи приготування подарунків власноруч (соуси, випічка, м’ясні закуски) представники молодших поколінь: 67% зумерів та 55% міленіалів.

Також більше половини опитаних планують повторно використати святкове паковання і передарувати речі, які їм не подобаються чи не потрібні. Тому ритейлерам було би корисно розглянути можливість виходу за рамки знижок та знайти більше способів забезпечити цінність за рахунок якості, зручності та емоційного зв’язку. Бренди, які можуть запропонувати цінність, що виходить за рамки ціни, пропонуючи більше, ніж очікувалося, ймовірно, спонукають покупців витрачати більше. У святковий сезон, коли лояльність особливо важлива, ритейлери, які здатні персоналізувати весь процес покупки, ймовірно, виявляться у виграші.

Списки бажань під контролем AI

Згідно з даними дослідження 33% респондентів планують використовувати генеративний штучний інтелект під час покупок – це більш ніж удвічі більше, ніж у 2024 році. Цей показник, ймовірно, продовжуватиме зростати, оскільки 26% опитаних вказали, що довіряють генеративному AI більше, ніж півроку тому. Молоде покоління лідирує, використовуючи генеративний AI для пошуку кращих пропозицій, складання оглядів товарів та складання списків покупок.

Використання споживачами технологій штучного інтелекту показує, що їх очікування зміщуються у бік персоналізації та ефективності. Покупці тепер очікують миттєвих рекомендацій, адаптованих до їх побажань, бюджету та самих одержувачів (вигляду, комплекції тощо), що підвищує планку для цифрової взаємодії ритейлерів. Щоб виправдати очікування покупців у святковий період, ритейлери могли б розглянути можливість впровадження AI -інструментів для пошуку подарунків, помічників зі стилю або помічників з найвигіднішої покупки безпосередньо до своїх сайтів або додатків.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку