
Уже близько 30% договорів проходять перевірку ШІ: як Аврора застосовує штучний інтелект у робочих задачах


Штучний інтелект кардинально змінює підхід до роботи, беручи на себе частину рутинних завдань, звільняє час для вирішення задач, які потребують більшої уваги та творчості. В мережі Аврора команда юридичного департаменту вже делегує ШІ мінімум п’ять щоденних процесів. У планах — створити агента, який за лічені хвилини робитиме детальний аналіз договорів.
Юридична робота часто поєднує складні аналітичні завдання з великою кількістю рутинних дій, які, в свою чергу, можуть вимагати креативної реалізації. Іноді потрібно сформувати пункт у договорі чи положенні, але натхнення бракує, а дедлайни тиснуть. У таких випадках команда юристів мережі Аврора активно використовує штучний інтелект. ШІ допомагає створити базове формулювання, яке спеціаліст потім доопрацьовує, розставляючи акценти й додаючи юридичні уточнення. Це суттєво економить час і сили, адже ШІ готує такий текст за хвилини. Загалом, близько 20–30% договорів проходять перевірку із застосуванням ШІ.
«Ми активно використовуємо штучний інтелект у своїй роботі як інструмент для аналізу, пошуку рішень і генерації нових ідей. Водночас ШІ не замінює людину – він не має власних цінностей, досвіду чи інтуїції. Його сила в іншому: залежно від задачі він може стати чудовим напарником, який допоможе пришвидшити рутинні процеси, або вимогливим критиком, що уважно перевірить ваші ідеї та підкаже, де можна вдосконалити результат», — розповідає керівниця договірного відділу Аврора Владислава Доценко.
Окрема сфера застосування штучного інтелекту — порівняльний аналіз. Це може бути аналіз законодавчих актів, документів чи внутрішніх положень. Завдяки інтелектуальним алгоритмам можна отримати детальне порівняння текстів, бачити відмінності та потенційні ризики, які було б досить складно помітити під час «ручної» обробки. Також ШІ довів свою ефективність в перекладі документів та текстів.
Юридична команда Аврора відзначає ШІ, як помічника і у виконанні точкових завдань: складання ділових листів, підготовка інформаційних матеріалів або навіть невеликих публікацій. Для юридичного департаменту ШІ став ефективним інструментом у копірайтингу. Підготовка дописів для внутрішніх новин, оформлення інформаційних оголошень для колег тепер займає значно менше часу. Також ШІ можна використовувати як підказку: який стиль краще використати, яке слово доречніше, як зробити повідомлення більш чітким і зрозумілим.
Зараз результативно працювати з ШІ та отримувати від нього дійсно корисні відповіді юридичній команді Аврора допомагають якісно складені промти. У той же час в компанії переконані — ШІ може бути ще ефективніший у щоденній роботі і вирішувати завдання комплексно.
Окремим напрямом роботи юридичного департаменту став проєкт електронного архіву. Аналіз ринку показав: жодне готове рішення не відповідає вимогам, адже головна потреба – автоматичне розпізнавання документів із витягом ключових метаданих (номер договору, дата, контрагент, предмет угоди). Саме тому внутрішня команда фахівців, зокрема спеціалісти R&D департаменту, долучились до розробки. Також залучено підрядника, який розробляє інструмент для інтелектуального розпізнавання тексту.
Перші результати тестування виглядають надзвичайно перспективними: система здатна не лише «читати» документи, а й одразу структурувати інформацію. Це відкриває можливість повністю відмовитися від ручного введення даних та перевести процеси архівування на рівень штучного інтелекту.
Юристи договірного відділу Аврора наразі працюють над створенням ШІ-агента, який повністю автоматизує обробку договорів.
«Наша команда проходила навчання у Києво-Могилянській бізнес-школі, де розробляла прототип ШІ-агента. Ми працюємо в цьому напрямку, додатково залучаємо внутрішніх спеціалістів команди R&D та тестуємо нові ідеї технічної реалізації. Цілком можливо, що незабаром у нас з’явиться ще один член команди — наш персональний агент. Ми віримо, що майбутнє – це не протиставлення «людина чи ШІ», а співпраця, де людина формує мету й приймає ключові рішення, а штучний інтелект підсилює можливості, допомагає бачити ширше та діяти швидше», — ділиться Владислава Доценко.
Завдяки ШІ можна отримати швидкий доступ до аналітики, ефективніше проводити дослідження, працювати з великими масивами даних та завдяки цьому зосереджуватися на стратегічних завданнях. Таким чином штучний інтелект відкриває нові можливості для оптимізації робочих процесів.