
Уже близько 30% договорів проходять перевірку ШІ: як Аврора застосовує штучний інтелект у робочих задачах


Генеральний директор Viatec про сучасні вимоги ритейлерів до систем безпеки, можливості аналітичної обробки інформації з камер, побудову інтегрованих систем та роботизацію складських процесів.
Компанія Viatec має понад 20 років досвіду в галузі безпеки й енергонезалежності. Viatec працює як дистриб’ютор і постачальник інноваційних рішень для захисту осель та бізнесу (відеоспостереження, сигналізації, контролю доступу тощо), а також забезпечення енергетичної автономії. Через розгалужену мережу представництв і пунктів видачі по всій країні компанія пропонує універсальні рішення для будь-яких задач — від приватних будинків до проєктів національного рівня.Компанія надає повний спектр послуг: від підбору обладнання для систем безпеки до гарантійного й післягарантійного обслуговування та професійної технічної підтримки. В команді працює понад 200 висококваліфікованих фахівців, які забезпечують співпрацю з більш ніж 5000 партнерами в Україні. В інтерв’ю RAU генеральний директор Viatec Дмитро Ієвлєв розповів про запити сучасного ритейлу та нові можливості, які відривають нові технології у сфері безпеки та аналітики.
– Ваша компанія має більш ніж 20 річний досвід роботи на українському ринку в сфері безпеки. Як за цей час змінилися запити бізнесу та ритейлу зокрема?
– В усіх сферах, де використовується відеонагляд (ритейл, логістика, розваги, тощо) сучасні запити бізнесу суттєво відрізняються навіть від тих, що були ще п’ять років тому. Оскільки відеоспостереження перетворилося на справжній інтерактивний інструмент безпеки з аналітикою для ритейлу та маркетинг-аналізу. Тому для реалій сьогодення вже навіть банального запису відео в режимі 24/7 вже недостатньо.
Сучасні запити стосуються, зокрема, Smart Motion Detection (детектор руху з фільтром цілі «людина/авто/тварина») та інтерактивного захисту периметру. А також системи детекції та розпізнавання обличчя, збору метаданих з можливістю пошуку цілі по атрибутах. Наприклад, якщо це людина, то критеріями пошуку можуть бути стать, вік, вираз обличчя, колір одягу, наявність головного убору, окулярів, бороди, маски, тощо.
– Що зараз найчастіше замовляють ваші клієнти-ритейлери?
– Для галузі торгівлі також дуже важлива можливість застосування відеонагляду як аналітичного інструменту, зокрема:
Бо вже й самі камери – це вже не просто мегапікселі з інфрачервоною підсвіткою. Зараз стали новою нормою камери Dual Light (камери з поєднанням IЧ та LED- видимої підсвітки), часто використовуються панорамні камери з оглядом 180 градусів, камери-роботи з функцією автотрекінгу цілі, коли камера сама супроводжує об`єкт. А якщо згадати, що відео зараз легко поєднується з системами контролю доступу (наприклад, відкриття дверей по розпізнаванню обличчя), стає зрозумілим, що це перехід на якісно інший рівень.
Відповідно, робота оператора системи безпеки – це вже не просте сидіння перед монітором по 12 годин на добу, а робота в інтерактивному полі, де є AI-аналітика, “тривожні” події, віртуальна карта об`єкту контролю. Ці всі дані зводяться в спеціальну клієнт-програму, що в рази збільшує ефективність та швидкість роботи охорони. Тобто це реальний інструмент для будь-якої служби безпеки компанії, що економить кошти та створює робоче поле, щоб оцінити реальну ефективність торгівлі для маркетологів.
– Як на зміну попиту вплинуло повномасштабне вторгнення та воєнні ризики?
– Для систем відеонагляду, систем охорони та систем контролю доступу – істотно зменшився середній чек. Але кількість запитів на подібні системи зросла. Почали розвиватися нові товарні категорії, пов’язані з задоволенням мілітарних потреб. Істотно зріс попит на системи енергозберігання та альтернативної енергогенерації. Також зростає попит корпоративного сектору на рішення, що підвищують ефективність бізнес-процесів, оскільки компанії борються за більш ефективне використання своїх ресурсів.
– Хто з ритейлерів чи девелоперів вже серед ваших клієнтів?
– Це Велика Кишеня та ВК Експрес — національна мережа супермаркетів та магазинів біля дому, що входить до складу торговельного холдингу Retail Group. А також мережа супермаркетів Фора (входить у Fozzy Group) та мережа магазинів Епіцентр.
– Які ще проекти, можливо, менш масштабні, реалізували за допомогою вашої техніки?
– За допомогою нашого обладнання реалізуються проекти від окремо взятої квартири до створення безпечних міст. Також були рішення для агросектору, ритейлу, логістичних компаній. В останніх, до речі, ми відкрили новий напрямок – робототехніка складських процесів.
В таких великих об’єктах як ЖК та ТРЦ реалізується синергія різноманітних напрямків – відеоспостереження, системи контролю доступу, паркувальні системи, контроль відвідувачів. Все разом може інтегруватися в інші системи, що робить системи безпеки не тільки зручними, безпечними а також гнучкими по відношенню до запитів клієнта.
Наприклад, є системи, де кількість камер перевищує 10 000, проте велика їх кількість не завжди свідчить про якість – тут вже треба комплексно підходити до побудови самого рішення. Особливо враховуючи, що камери виконують тепер не тільки охоронні чи захисні функції а ще й виступають джерелом аналітичних даних, зокрема, для підрахунку та ідентифікації відвідувачів тощо.
– В яких регіонах працює ваша компанія?
– Працюємо по всій території України. Ми постійно розширюємо географію для того, щоб все необхідне для систем безпеки стало ще ближчим до кожного клієнта. Представництва компанії є у дев’яти регіонах країни: Київ, Одеса, Дніпро, Харків, Вінниця, Івано-Франківськ, Львів, Ужгород, Чернігів. Ми прагнемо, щоб технології безпеки від найкращих світових брендів були доступні всім, незалежно від місцезнаходження.
– Як організоване сервісне обслуговування обладнання?
– Наша компанія має сертифікований сервісний центр, де можна провести гарантійний та післягарантійний ремонт усього спектру обладнання. Інженери Viatec регулярно проходять навчання та підвищують кваліфікацію, аби виконувати ремонт швидко та на високому професійному рівні. Завдяки оптимізації бізнес-процесів середній час ремонту обладнання наразі складає до 7 днів, що є показником оперативності нашого сервісу. Ми активно співпрацюємо з виробниками обладнання, завдяки чому маємо можливість швидко отримувати необхідні запчастини, в тому числі авіа доставкою, якщо це необхідно. Наші інженери мають прямий доступ до бази даних виробників, що дозволяє швидко проводити діагностику та ремонт будь-якого обладнання. Головна мета нашого сервісного центру — швидкий та якісний ремонт, який забезпечує безперебійну роботу клієнтів та підтримку їх бізнесу. Крім того, для постійних клієнтів передбачена система лояльності, що додає додаткові переваги при обслуговуванні.
– Які напрямки розвитку ви вважаєте найбільш перспективними?
– Серед основних напрямків розвитку бачимо географічне розширення, розвиток та просування складних технологічних рішень для ритейлу, логістики, розвиток напрямку енергетичної безпеки для домогосподарств та бізнесу.
– Чи застосовуєте ви в побудові своїх систем безпеки інструменти штучного інтелекту та як саме?
– ШІ стає обов’язковим функціоналом у багатьох рішеннях. Ми починаємо будувати системи безпеки, виходячи з потреб споживача і вже разом з ним визначаємо який саме функціонал потрібен у кожному окремому рішенні. Виробники постійно оновлюють лінійки обладнання і додають нові функції на основі ШІ. Тому ми органічно вбудовуємо в наші рішення обладнання з ШІ.