
Мережа WOG відкрила ще один АЗК у Київській області


Найбільша українська платформа клієнтських даних eSputnik провела аналіз маркетингової активності ритейлерів у святковий сезону та Чорну п’ятницю у період з жовтня 2021-го до серпня 2025-го. У статті розповідаємо, наскільки ефективними були кампанії українських ритейлерів та як змінилась поведінка споживачів у період розпродажів.
CDP eSputnik Олег Лєсов під час свого виступу на RAU Workshop: «Сезон розпродажів 2025: як масштабувати прибуток, а не знижки» розповів, як Чорна п’ятниця впливає на продажі, середній чек та структуру нових і постійних клієнтів, а також які канали дають найвищу конверсію, як нові канали вриваються у тренди та що робити для подальшого зростання. Доповідь побудована на основі даних клієнтів CDP eSputnik за останні п’ять років, що дозволило прослідкувати динаміку змін за цей період. Як заохотити до покупок лояльних та залучити нових покупців у період максимальних знижок — далі в матеріалі.
Мета дослідження — оцінити ефективність кампаній та зрозуміти, як змінюється поведінка споживачів у цей ключовий для ритейлу час.
Аналіз охопив майже 900 компаній, які користуються платформою eSputnik. Так, минулого року під час високого сезону вони відправили понад 2 мільярди маркетингових повідомлень. Це дало змогу зробити обґрунтовані висновки та підготувати рекомендації для майбутніх кампаній. Очікується, що цьогорічні обсяги комунікацій будуть ще вищими.
У тиждень Чорної п’ятниці відсоток повернення наявних клієнтів залишається відносно стабільним, не демонструючи значного зростання. Натомість фіксується суттєве зростання трафіку нових користувачів саме у дні Чорної п’ятниці та Кіберпонеділка. Це дозволяє компаніям розраховувати на залучення нових клієнтів через додаткові канали.
Середні показники продажів не завжди відображають ситуацію окремих бізнес-напрямів, тому команда eSputnik розглянула результати по ключових категоріях:
Особливості таймінгу продажів:
Частка нових користувачів суттєво залежить від категорії. Наприклад, ритейлери в категорії «Книжки» та «Дім» успішно залучають велику кількість нових користувачів у зазначені дати. Тоді як у сегментах «Електроніка», «Маркетплейси», «Діти та іграшки» залучення нових клієнтів є складнішим, оскільки ці бізнеси вже охоплюють значну частку населення країни.
Традиційна поведінка користувачів зберігається: товари найчастіше переглядають і обирають на мобільних девайсах, а транзакції завершують на десктопі. Найбільші піки покупок із комп’ютерів фіксуються у Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок.
Статистика за середнім чеком:
На графіку конверсії розділено показники для топ-10, топ-50 та топ-500 компаній (за показником конверсії). Порівняння за роками демонструє значні зміни у залученні трафіку, особливо у воєнні роки (2022, 2023, 2024). Вони характеризуються аномальними показниками конверсії, що свідчить про волатильність ринку, на відміну від 2021 року. Показники також суттєво залежать від кількості трафіку під час тижня Чорної Пʼятниці.
Канали комунікації (за обсягом відправлень від найбільшого):
Конверсійною вважалася дія, коли клієнт перейшов з розсилки на сайт чи у застосунок та зробив покупку. Канали розташовані від найконверсійнішого:
SMS-канал не може бути проаналізований за показником CR, проте за іншими метриками його ефективність є не гіршою, ніж у Viber. Тому його також радять використовувати у маркетингових кампаніях.
Командою CDP eSputnik проаналізовано обсяг трафіку, який можна отримати з різних каналів, із розподілом за топ-1%, топ-10% та медіаною (середній показник).
Більшість бізнесів для оцінки максимальної кількості трафіку, який можна отримати з 1000 контактів з певного каналу можуть взяти до уваги показники топ-10%, а для оцінки середнього показника можна орієнтуватися на медіану.
Наприклад, при базі 100 000 контактів і медіанному показнику 53 переходи на 1000 контактів, можна очікувати близько 5300 переходів на сайт або в додаток.
Порівнюючи показники з минулим не сезонним періодом прослідковується динаміка зростання майже у всіх каналах:
Порівняння з минулим роком також демонструє зростання майже всіх показників. Всупереч прогнозам щодо зменшення актуальності e-mail-комунікації, трафік з листів також показує зростання.
Загалом, за останні два-три роки зафіксовано значне підвищення рівня компетенцій команд директ-маркетингу на українському ринку. Спостерігається більш зріле використання необхідної функціональності та побудови ефективних внутрішніх процесів. Канали комунікації також продовжують активно розвиватися.
За кількістю переходів на сайт чи в додаток через канал e-mail з 1000 контактів найвищі показники показує категорія “Мода та аксесуари”. А загальна медіана, на яку можуть орієнтуватися більшість бізнесів — 53.
Категорія “Аптеки та drogerie” показала значний прогрес в порівнянні з показниками попередніх років. Якщо раніше ця індустрія знаходилася у кінці списку за результативністю, наразі, завдяки консолідації ринку та посиленню маркетингових команд, увійшла до топ за перформансом маркетингових кампаній.
Щоб підсилити ефективність комунікацій у високий сезон, і отримати більше конверсій, варто звернути увагу на ключові напрями:
А щоб сезон розпродажів був ще ефективніше саме для вашого бізнесу, до кінця жовтня ви можете отримати безкоштовну консультацію від експертів CDP eSputnik.