
Цифрова трансформація фізичних магазинів: які технології змінюють досвід покупця


В ході RAU Workshop виступили Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine та Артем Антамонов, керівник бізнес-підрозділу ритейл Bizerba Ukraine. Спікери розповіли про цифрову трансформацію фізичних магазинів: від автоматизації цін і моніторингу полиць до Retail Digital Media. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.
Наразі існує багато різних IT рішень, датчиків, сенсорів, які інтегруються у фізичний магазин і стають частиною цифрової інфраструктури кожної компанії. По-перше, вся інформація консолідується, агрегується, обробляється, аналізується в хмарі. По-друге, це допомагає компаніям швидко реагувати на зміни, бути оперативними та мати прозорість даних. У сучасному світі це називається цифровий актив.
Фізичний магазин перетворився на цифровий інтелектуальний актив.
На сьогоднішній день ми пропонуємо дуже великий асортимент електронних цінників. Технології йдуть вперед. Спочатку це були чорно-білі варіанти, зараз базовий – це чотири кольори. І додалися повнокольорові. Є батарейка, яка тримає до 15 років.
І за замовчуванням у кожному ціннику є канали комунікації – це NFC, Wi-Fi, QR-код тощо.
Де можна використовувати електронні цінники сьогодні:
Всього один цінник може розв’язати вище перелічені проблеми. Його товщина всього 5 мм і він майже не відрізняється від звичайного паперового.
Поки що триколірний дисплей, NFC-інтерфейс, низьке енергоспоживання і він сумісний зі всіма маркувальними пристроями, якими зараз маркують звичайні цінники. Частина програмного забезпечення має такі функції: керування цінниками – це повна інформація про цінники, рівень заряду батарейки, прив’язка-відв’язка до товарів, миттєва інвентаризація в один клік, тобто можна бачите все, що є в магазині, на складі.
З цікавого: цей цінник має точне визначення геолокації (відхилення до 10 см).
Тобто можна відслідкувати, як відвідувач магазину бере одяг та куди його несе. Також за допомогою такого цінника можна переміщувати товар та відслідковувати, де саме їде машина з цим товаром і якщо в якомусь магазині його не вистачає, скоригувати машину. Ще в ціннику є захист від крадіжок. Якщо товар виносять з магазину, намагаються зняти цінник, одразу видно, з яким саме товаром це трапляється та де.
Також система має API, по якому можна інтегруватись зі всіма Digital Signage пристроями: смарт-зеркала, монітори, панелі. Є можливість робити аналітику: умовно відвідувач взяв для примірки розмір М, але він виявився завеликим. Систама відслідковує всі кейси, а потім на ціннику можна вказувати, що розмір більшомірить, маломірить чи іншу інформацію, важливу для покупця.
Щоб зменшити вплив батарейок на навколишнє середовище, понад 10 років розроблялося рішення EdgeSense. Це рейка, яка кріпиться на полиці, а до неї – всі цінники, які живляться не від батарейок, а він цієї рейки, яка має одну батарейку, зміна відбувається раз на 5 років.
Ця технологія дозволяє зменшити на 48% кількість викидів вуглецю. Тут використовується технологія Bluetooth LE. За допомогою цієї технології ритейлер в режимі реального часу знає, скільки товару в магазині є.
Понад 70% відсутності товару на полиці розв’язується такими діями: заміна невірного товару, підтягування запасів ззаду полиці, корегування залишків, поповнення зі складу.
Captana – автоматичний моніторинг полиць за допомогою автономної камери, яка монтується разом з електронними цінниками. І цей сканер в режимі реального часу дає дані, яких не вистачає: камера бачить полиці і товар, визначає, що певного товару на полиці немає, чи якийсь товар не на своєму місці.
Тобто система перетворює зображення на структуровані дані та видає співробітнику завдання.
Також система пропонує варіанти розв’язання проблеми: якщо товару немає на полиці, але він є на складі, система за допомогою електронних цінників пропонує покупцю звернутися до співробітника магазину.
Як результат, коли клієнт знаходить, все, що йому потрібно, додатково на 2% зростають продажі.
Платформа, яка перетворює дані на практичні висновки, поєднуючи IoT-дані з магазину з усіма іншими доступними джерелами даних.
Має три ключові можливості:
Переваги використання електронного паперу:
Приклади рекламних кампаній в магазині: