RAU Workshop: «Цифрова трансформація фізичних магазинів. Як поєднати технології, дані та сталість» (фоторепортаж)

RAU Workshop: «Цифрова трансформація фізичних магазинів. Як поєднати технології, дані та сталість» (фоторепортаж)

Сьогодні
  215
Валерія Байда

Цифровізація бізнесу та використання ШІ-агентів сьогодні стали не просто трендом, а необхідною умовою для конкурентоспроможності компаній. Саме тому 11 вересня 2025 року Асоціація ритейлерів України разом з партнером компанією Bizerba зібрали провідних експертів та практиків, щоб обговорити, як поєднати цифрові технології, дані та сталість у фізичному магазині та як створити connected store, який працює ефективно, автоматизовано і відповідає сучасним викликам.

Подія відбулася у Києві за адресою вул. Хрещатик, 25 в просторі Kyiv Hall. На заході виступили п’ять спікерів: Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine, Артем Антамонов, керівник бізнес-підрозділу ритейл Bizerba Ukraine, Сергій Плахтиря, CІO мережі Varus, Олександр Войналович, директор департаменту R&D мережі мультимаркетів Аврора, Іван Славіогло, віцепрезидент з інформаційних технологій мережі Сільпо.

Захід відвідало понад 75 представників компаній різних сегментів ритейлу, зокрема: Аптека Доброго Дня, Антошка, Аврора, Ukrnafta, Пчілка, Фокстрот, Фора, WOG, Lifecell, Prostor, Socar, Puma, Varus, MasterZoo, Дубок, KLO, Аптека 9-1-1, TA-DA, Люксоптика, Алло, Sport City, Епіцентр, Коло, Estro, Bolt, Viatec та інші.

Зауважимо, що взяти участь у воркшопах, які організовує RAU, можуть лише члени та партнери Асоціації. Таких заходів відбувається 6-8 на рік, на яких обговорюються актуальні проблеми, а також є можливість поспілкуватися з колегами, обмінятися контактами та досвідом.

Спочатку з вітальним словом до учасників звернулася Юлія Ковтун, Head of PR and Сommunications RAU.

Першими з презентацією виступили Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine, Артем Антамонов, керівник бізнес-підрозділу ритейл Bizerba Ukraine. Спікери детально розповіли про цифрову трансформацію фізичних магазинів. Зокрема, про електронні цінники, інноваційну платформу EdgeSense, автоматичну систему моніторингу полиць Captana та аналітичну систему VusionLive і про Retail Digital Media. 

Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine зазначив, що у повномасштабне вторгнення в Україні посилилася кадрова криза, вихід для компаній – максимально автоматизувати роботу та спростити рутину для наявних співробітників. 

Спікер розповів, що вже є приклади в українському ритейлі використання електронних цінників у магазинах, проте здебільшого компанії поки лише розглядають можливість впровадження. Електронні цінники значно вивільняють час та зусилля персоналу на рутину щоденну справу.

За словами Денисенко, до прикладу, якщо взяти fashion ритейл, тут є чимало проблем пов’язанних з цінниками: ручне маркування цін, значні витрати на інвентаризацію, відсутність даних про покупця та високі операційні витрати. Рішення – спеціалізований цінник, який має точне визначення геолокації товару. Це означає, що можна відслідковувати, як товар переміщується по торговому залу, а також захист від крадіжок.

Тема електронних цінників цікава, тому було чимало запитань із залу. 

Далі Артем Антамонов, керівник бізнес-підрозділу ритейл Bizerba Ukraine розповів детально про автоматичну систему моніторингу полиць Captana та аналітичну систему VusionLive і навів приклади, як системи працюють в офлайн магазині.

До прикладу, бувають ситуації, коли на полиці закінчився товар, чи під певним цінником стоїть інший товар, або товар є, але він знаходиться далеко на поличці і його не видно. Зазвичай, у магазині є співробітники, які слідкують за наявністю та правильним розташуванням товару на полиці. Окрім людської праці, спікер розповів, що є і інше інноваційне рішення – Captana, що використовує IoT, комп’ютерний зір та штучний інтелект для моніторингу полиць у режимі реального часу, забезпечення наявності товарів та оптимізації операцій. Воно включає бездротові міні-камери на полицях, які передають зображення в хмару для аналізу, автоматично визначаючи порожні місця та дозволяючи надавати пріоритетні завдання співробітникам для поповнення запасів. Таке рішення і спрошує роботу персоналу магазина, і покращує клієнтській досвід покупця.

Далі на спікерів та всіх учасників заходу чекала перерва на каву-паузу, де була можливість ближче познайомитися один з одним, обмінятися контактами та в приватній бесіді задати спікерам додаткові питання. Також можна було побачити електронні цінники та інші сучасні інноваційні рішення, які пропонує компанія Bizerba.

Захід продовжився панельною дискусією на тему: «Як відбувається цифрова трансформація фізичних магазинів в Україні та які поточні виклики індустрії та шляхи їх вирішення за допомогою цифрових технологій». В обговоренні взяли участь Сергій Плахтиря, CІO мережі Varus, Олександр Войналович, директор департаменту R&D мережі мультимаркетів Аврора, Іван Славіогло, віце-президент з інформаційних технологій мережі Сільпо і модератор – Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine.

Сергій Плахтиря, CІO мережі Varus розповів, що мережа завжди активно працює над покращенням клієнтського досвіду, проте цьогоріч взяли фокус на внутрішнього клієнта, щоб співробітникам зробити день легше та щоденну рутину перетворити на автоматизацію, тим самим вивільнити час на інші справи. До того ж молоде покоління, яке приходить працювати прагне максимальної автоматизації.

Іван Славіогло, віце-президент з інформаційних технологій мережі Сільпо погодився, що молоде покоління прагне максимальної автоматизації, своєю чергою компанія мусить зробити їх досвід роботи надихаючим. Саме тому мають чимало рішень, зокрема з використання AI-агентів.

В ході дискусії усі спікери погодилися, що для клієнта дуже важливо мати одну ціну – і на ціннику, і потім при розрахунку на касі. До того ж для мережі Сільпо чесна ціна – одна з обіцянок клієнтам. Саме тому компанія впровадила електронні цінники. Уже понад 200 магазинів їх мають, проте не повне покриття точки. Паперові цінники ще залишилися на ті товари, на які ціна більш-менш стабільна і не часто змінюється.

Олександр Войналович, директор департаменту R&D мережі мультимаркетів Аврора зазначив, в мережі мають гіпотезу: працюють не з конкретним SKU, а з певним запитом клієнта. І через широту асортименту, клієнт може з легкістю знайти заміну товару. Проте в компанії також думають над впровадженням електронних цінників. Але поки для зручності клієнтів пропонують прайсчекери власної розробки, які допомагають перевірити ціну. Таких прайсчекерів зазвичай дуже багато – в одному магазині може бути понад 30.

Мережа Varus також зацікавлена у впроваджені електронних цінників.

Спільне фото спікерів та модератора панельної дискусії.

Розширений фотозвіт із заходу – на сторінці RAU у Facebook.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку