Новини логістики та e-commerce: Нова пошта, Алло, Petslike, Укрпошта та інші

Новини логістики та e-commerce: Нова пошта, Алло, Petslike, Укрпошта та інші

Сьогодні
  223
Костянтин Симоненко

Найбільша мережа поштоматів від Нова пошта, зростання продажів на маркетплейсі Алло, перший магазин Petslike, експрес-вікно на Укрпошта та інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.

Підсумки роботи Нова пошта у першому півріччі

У першому півріччі 2025 року група Nova (Нова пошта) продовжила свій розвиток. Обсяг доставлених відправлень склав 238 млн, що на 7% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Також було доставлено 5,9 млн міжнародних посилок. У січні-червні 2025 року Нова пошта отримала 24,6 млрд грн виручки, що на 23% більше ніж за аналогічний період минулого року.

За перші шість місяців року компанія розширила мережу на 708 відділень та встановила 4069 нових поштоматів — загалом 4777 нових точок сервісу. Мережа зростала по всій Україні, в тому числі й на прифронтових територіях, де було відкрито 759 нових точок сервісу. Загалом Нова пошта на початок липня налічувала 42 311 точок сервісу: 13 985 відділень та 28 326 поштоматів по всій Україні.

Проте вже у серпні 2025-го поштовий оператор повідомив про розгортання найбільшої в Європі мережі поштоматів — понад 28 600 точок по всій Україні. Це найбільша кількість автоматизованих точок доставки в межах однієї країни на континенті. Лише у 2024 році компанія встановила 8 410 нових пристроїв, половина з яких — у житлових комплексах і ТРЦ. Формат доставки out-of-home — тобто не додому, а у зручне місце, звідки клієнт сам забирає посилку — набирає популярності як ефективна альтернатива традиційній кур’єрській моделі. Через поштомати проходить 10% усіх відправлень компанії, а за три роки цей показник зріс з 9,5 до 46 млн відправлень. У 2025 році Нова пошта планує довести обсяг таких доставок до 75 млн посилок.

Яку їжу найчастіше замовляли українці в 2025 році – статистика Glovo та Loko

Сервіс доставки Glovo в Україні проаналізував мільйонів замовлень за поточний рік і створив гастрономічну мапу України. Так, в топ-5 замовлень входять бургери (незмінний лідер малих і великих міст), піца, картопля в усіх видах (пюре, фрі та діпи), пиво та шаурма (особливо популярна вночі).

Географічно розподіл популярних замовлень виглядає наступним чином. У Києві це піца пепероні та борщ з м’ясом, у Львові — кебаб, який потіснив навіть локальні десерти. В Одесі більше замовляють шаурму та локшину з куркою, а в Харкові — холодник, салат “Цезар” та піцу. Є й окремі локальні відмінності, скажімо, в Івано-Франківську неабиким попитом користується польський суп журек та шаурма асорті. Найбільшу динаміку зростання за рік показали банани (у 9 разів більше) та дабл-чізбургер (у 5 разів).

Як змінилися смаки українців за три роки: аналітика доставки Loko

Сервіс швидкої доставки Loko за три роки своєї роботи на ринку теж зафіксував банани як найпопулярніший товар за весь час у доставці 2022-25 років. Також в онлайн-кошиках українців три роки поспіль стабільно опиняються негазована вода Моршинська та Coca-Cola. Щодо готових страв — найбільше замовлень з ресторанів, де є українська кухня, піца або бургери. Найулюбленіші страви — картопляне пюре, борщ зі свининою, бульйон з куркою, піца та грибна юшка.

Наразі доставка Loko працює у 56 українських містах з понад 2200 партнерами — ресторанами, аптеками, квітковими магазинами, хімчистками тощо. У 2024 році кількість замовлень у Loko зросла у 2,6 рази порівняно з 2023 роком. У 2025 році очікується приріст ще на понад 40%.

Maudau запускає точки самовивозу в одеських Сільпо

Maudau запускає точки самовивозу в одеських Сільпо

Маркетплейс Maudau розширив в Одесі мережу точок самовивозу замовлень у магазинах Сільпо. Щоб скористатись послугою, потрібно оформити замовлення на сайті Maudau, обрати найближчу точку самовивозу в Сільпо, оплатити замовлення онлайн — і вже за 1-2 дні замовлення чекатиме на пункті видачі. Забрати його можна упродовж п’яти днів. Вартість послуги — 35 грн, але при замовленні від 999 грн доставка до точки буде безплатною.

Сплеск попиту на маркетплейсі Алло

Маркетплейс Алло: продажі автокосметики зросли в 5 разів, а сезонне зростання басейнів – у 6,5 раза

Як свідчать дані продажів за січень-липень 2025 року на маркетплейсі Алло кількість товарів мерчантів зросла на 30% проти аналогічного періоду минулого року. Зокрема, лише у липні було створено майже 1 млн нових карток товарів. Також зростає попит і на товари мерчантів. Серед лідерів за показником зростання в грошах з січня 2025 року – електроніка, ігрові ноутбуки та консолі, електросамокати та офісні крісла. В штуках найбільше клієнти купують аксесуари до смартгодинників та фітнес-браслетів, захисні стекла та навушники, смартфони та чохли до них.

Від січня до серпня зросли продажі в категоріях:

  • автокосметика – 416%;
  • моторні мастила – 360%;
  • кухонні мийки – 48%;
  • ветеринарні препарати для сільськогосподарських тварин – 39%.

Також за рахунок сезонного зростання попиту в категоріях «Дача, дім та сад», «Кліматична побутова техніка», «Електротранспорт» значний приріст показали басейни (543%), садові гойдалки (473%), вентилятори (273%). А також гіроборди (67%), кондиціонери (45%), електросамокати (29%). Середній чек у торговців маркетплейсу Алло також зріс на майже 30% проти аналогічного періоду минулого року і становить 3000 грн.

Інтернет-магазин Petslike відкрив перший фізичний зоомагазин у Львові

Інтернет-магазин товарів для домашніх улюбленців Petslike відкрив свій перший фізичний зоомагазин у Львові

Український інтернет-магазин Petslike, який вже сім років дбає про домашніх  улюбленців онлайн, відкрив свій перший офлайн-магазин у Львові. Новий простір розташований за адресою вул. Малоголосківська, 44. Також зоомагазин функціонує як точка видачі замовлень з сайту. Історія Petslike почалась у 2018 році як онлайн-магазину із фокусом на якість, зручність і відповідальне ставлення до тварин. Зараз компанія пропонує понад 300 брендів кормів, аксесуарів і засобів догляду для собак і котів. Також Petslike надає безкоштовні онлайн-консультації ветеринара. До кінця року планується відкрити ще один магазин, а в майбутньому розвивати мережу по франшизі.

Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок

З 8 вересня в межах пілотного проєкту більше ніж 1500 міських відділень Укрпошта матимуть щонайменше два вікна. Одне універсальне – для повного набору послуг (від виплати пенсій та приймання платежів до листування юридичних осіб), а друге – експрес. Тут обслуговуватимуть виключно клієнтів, що прийшли отримати або відправити посилку, отримати лист (до 5 штук) або післяплату.  Так компанія вирішила питання довгого очікування через оплату комунальних послуг та інших платежів. У цьому вікні також можна буде поповнити мобільний телефон або картку monobank. В результаті час обслуговування одного клієнта не перевищуватиме 2-3 хвилин.

Український e-commerce сервіс Liki24 вийшов на ринок Великої Британії

Українська онлайн-платформа з доставки лікарських засобів Liki24 офіційно запустилася у Великій Британії. Про це повідомив співзасновник компанії Антон Авринський. За його словами лише за місяць Велика Британія увійшла в четвірку найбільш дохідних європейських ринків компанії. І це перший ринок для Liki24 поза межами Євросоюзу. Особливо популярною серед користувачів виявилася авіадоставка, що дозволяє отримати замовлення протягом 1–2 днів. Нині платформою користуються понад 2,5 млн українців. Щомісячна аудиторія сайту й додатків перевищує 3 млн відвідувачів, а кількість продавців, представлених на маркетплейсі, сягає 13 000.

Середній чек при оплаті карткою в інтернеті перевищив магазинний – НБУ

 

Всі в онлайн: топ-10 трендів е-commerce в 2021 році

В Україні у першому півріччі 2025 року середній чек при оплаті карткою в інтернеті становив 589 грн, водночас у магазинах – 342 грн. Про це повідомив Національний банк України. Загалом із 4 596,2 млн операцій з картками в першому півріччі 2025 року безготівковими були 4 379,5 млн операцій на загальну суму 2 218,4 млрд грн. Це відповідно на 12,6% та на 11,2% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Аналіз розподілу безготівкових операцій за їхніми видами свідчить, що в першому півріччі цього року найбільше операцій із використанням платіжних карток за кількістю та сумою припадало на розрахунки в торговельній та сервісній мережах – 73,9% та 49,9% відповідно.

Walmart збільшив обсяги доставки товарів покупцям на 50%

Як повідомляє Supply Chain Dive, продажі американського ритейлера Walmart, що виконуються через доставку до магазинів у США, зросли майже на 50% за останній квартал. За словами фінансового директора компанії Джона Девіда Рейні, зростання обсягів продажів з доставкою відбувається на тлі зростання швидкості роботи кур’єрських служб. При цьому кращий сервіс стимулює клієнтів до повторних покупок. Так, близько третини доставок з магазинів за останні тижні надходило протягом трьох годин або менше, причому 20% цієї частини надходили до клієнтів протягом 30 хвилин або менше. Це дуже зручно для звичайних людей, які розуміють, що сходити самостійно до супермаркету та зробити покупки – це тепер довго, а замовити доставку додому – швидко.

З тих пір, як Walmart почав жорстко конкурувати з Amazon у сфері електронної торгівлі, пришвидшення доставки замовлених товарів стало пріоритетом у розвитку компанії.

Зараз компанія намагається якомога ефективніше використати штучний інтелект у своїй логістиці доставки товарів. Мова йде про алгоритм динамічної доставки, коли Walmart аналізує місцеві умови, щоб визначити найефективніші маршрути водіїв та орієнтовний час прибуття замовлення. Це інформація, яка надходить у режимі реального часу та постійно змінюється. Ось чому для якісного сервісу необхідний штучний інтелект.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку