
Як Nike став майстром сторітелінгу: Сім культових реклам бренду


Найсильніші маркетингові кампанії — це ті, що розповідають історії. І Nike зробив робить це на рівні мистецтва. Цей бренд вміє надихати та залучати своїми історіями людей самого різного віку і статусу. Його маркетингові кампанії завжди захопливі, емоційні та особисті, які змушують стати частиною чогось більшого, ніж просто продукту.
Видання MMR зібралj найяскравіші приклади рекламних кампаній бренду, які формували культуру, надихали мільйони та закріпили за Nike репутацію одного з найкращих сторітелерів.
«Find Your Greatness»
Ця реклама була запущена під час Олімпійських ігор у Лондоні, коли Nike програв Adidas у боротьбі за офіційне спонсорство. Однак бренд перетворив поразку на перемогу, створивши мінімалістичну, але дуже близьку до людей кампанію, яка показує, що велич є в кожному. Героями відео стали звичайні люди, які прагнуть до спортивних досягнень. Кампанія виявилась настільки успішною, що у штаб-квартирі Nike назвали на її честь переговорну кімнату.
Цей ролик був створений як гімн вуличному баскетболу. У відео, знятому під ритми «Planet Rock» від Afrika Bambaataa, використано звуки підстрибування м’ячів і скрипу кросівок як музику. Кампанія була відповіддю Nike бренду AND1, що домінував на стрітбольній сцені у той час. Цією рекламою Nike фактично знищив AND1.
Ювілейна кампанія за участі режисера Спайка Лі, який повертає свого персонажа Марса Блекмона. Причина успіху цієї кампанії полягає у тому, що Nike не лише з вдячністю озирається назад. У відео також виражено захоплення безмежними можливостями, які відкриваються перед майбутніми поколіннями. Це говорить про ще одну цінність бренду Nike – створювати майбутнє спорту.
Скандальний ролик із Джейсоном із «П’ятниці 13-го» і легкоатлеткою Сьюзі Фавор Гамільтон. Кампанія мала на меті стати грайливою пародією на жанр жахів, але громадська думка була, м’яко кажучи, розділена. Телеканал NBC навіть вилучив рекламу зі своєї олімпійської програми мовлення. Проте через таку «шокову» цінність люди й досі посилаються на неї, що додає рейтингу Nike.
Коли гімнастка у відео вирішує, що знімання — це не фінал, а лише розминка, — починається справжнє шоу. Цей ролик, частина кампанії Unlimited (до Олімпіади в Ріо), показує, що немає меж для зростання, якщо ти готовий долати бар’єри. Його меседж простий: будь сміливим, рости, розширюй межі своїх можливостей.
Ця кампанія була випущена напередодні чемпіонату з кіберспорту League of Legends, який відбувся в Шанхаї у 2020 році. Візуальні ефекти, висока енергетика та химерний спосіб позиціювання кіберспорту на одному рівні з фізичними видами спорту — це щось особливе. Кампанія стала новою віхою у маркетингу Nike.
Неможливо говорити про Nike, не згадавши про легендарного Майкла Джордана. Ця реклама вражає чесністю. Вона лаконічна, проста і з потужним меседжем. Ми всі зазнаємо невдач знову і знову. І саме тому ми досягаємо успіху. Цікаво, що знімати його було складно через обмежений час на знімання з атлетами — іноді було лише дві години на десятки сцен, але команда Nike все реалізувала.
Рекламну стратегію Nike ставлять у приклад та вивчають роками. Про успіх їхніх рекламних кампаній писали книги, нею надихалися багато маркетингових курсів і навіть знімали фільми. Головний складник рекламної стратегії бренду – емоції. Окрім створення спортивної привабливості, вони завжди намагаються додати трохи емоційної ваги до всього, що роблять.
Три компоненти, які є у всіх найвідоміших рекламних кампаніях Nike: