Яр Бірзул, CEO Checkbox: в липні 2025 року лише 27,8% кас обслуговували «залізні» касові апарати, хоча рік тому таких було 34,4%

Яр Бірзул, CEO Checkbox: в липні 2025 року лише 27,8% кас обслуговували «залізні» касові апарати, хоча рік тому таких було 34,4%

Сьогодні
  171
Костянтин Симоненко

Директор компанії Checkbox про переваги сучасних рішень програмних РРО, особливості переходу та можливості системи.

Checkbox – програмний РРО, створений для бізнесу будь-якого масштабу. Це сучасний сервіс, що здешевлює реєстрацію розрахункових операцій, а також спрощує і впорядковує ведення звітності та контроль платежів. Сервіс Checkbox надає українським бізнесам можливість замінити дорогі апаратні каси цифровими рішеннями. А значить – робить їх доступними, сучасними та простими. При цьому ПРРО не тільки не поступається по функціональності стандартному касовому апарату, але й перевершує його. Нещодавно Checkbox очолив Яр Бірзул, в минулому – топ-менеджер компаній ЛУН і robota.ua, з глибоким продуктовим і маркетинговим бекграундом. В інтерв’ю RAU він розповів про те, як сервіс допомагає компаніям в Україні швидко і легко фіскалізувати свої бізнеси.

– Розкажіть про особливості ПРРО від Checkbox, що ви зараз пропонуєте своїм клієнтам?

– Ми пропонуємо комплексний продукт, що допомагає різним бізнесам — від екстра-маленьких підприємців до величезних торговельних мереж. Для цього інтегрували наш продукт із усіма відомими системами управління, банками, провайдерами еквайрингу, підготувавши більше 200 готових інтеграцій та дали можливість робити кастомні інтеграції самостійно.

Ба більше, створили декілька готових рішень «все в одному» з коробки, щоб підприємцям не доводилося займатися бюрократією та технічною рутиною. Саме тому свої каси нам довірили майже 200 000 підприємців. Та найбільше пишаємося рівнем сервісу Checkbox — за минулий рік допомогли у відповідь на більше як 400 000 звернень клієнтів. При цьому більше 99% людей залишилися задоволеними після звернення до наших менеджерів турботи про клієнтів.

– Який ефект для ритейлера дає впровадження електронної каси та які компанії вже використовують ваші рішення?

– Використання ПРРО створює прямий економічний ефект — менші витрати на обладнання, швидший запуск, зменшення операційних ризиків. Таким чином ритейлери можуть швидше масштабуватися без додаткових витрат на обладнання.

Нашим продуктом користуються десятки тисяч магазинів України та майже всі найбільші мережі з різних сфер — від супермаркетів до аптек, від магазинів одягу до інтернет-магазинів. Серед найбільших є добре відомі компанії, на кшталт Intertop, Епіцентр, Фокстрот, Люксоптика, Фора, Цитрус і десятки інших компаній.

На фото: лого найбільших клієнтів Checkbox на поточний момент

– Чим ваше рішення відрізняється від інших, представлених на ринку?

– На відміну від багатьох інших, наше рішення універсальне та добре підходить будь-якій компанії, що продає найрізноманітніші товари чи надає будь-які послуги. Серед компаній, які користуються сервісом, щодня реєструємо по 3,5 млн чеків — це чимале навантаження, особливо в торговельні години пік. Та попри складнощі, нам вдається досягати надзвичайно високого SLA (Service-level agreement) доступності сервісу. І ми постійно інвестуємо в те, щоб піднімати планку ще вище.

– Чому на вашу думку, попри давно існуючу можливість переходу на ПРРО, частина ритейлерів і досі використовують звичайні касові апарати?

– Хоча сила звички може бути потужною, класичних РРО залишається все менше — в липні 2025 року лише 27,8% кас обслуговували «залізні» касові апарати, хоча рік тому таких було 34,4%. Класичні касові апарати вимирають. Їх час минув — вони дорогі, складні в обслуговуванні та незручні. Цифрові каси переважають в усьому — вони дешеві, їх просто підключити та зручно користуватися з будь-якого девайсу — від мобільного телефону до глибоких інтеграцій з POS-системами. Це незворотній тренд — і ми допомагаємо клієнтам зробити перехід безболісно.

– Як вплинули на ринок нові вимоги до оформлення касових чеків, які почали діяти з 1 березня 2025 року?

– У зв’язку зі зміною форми чека стався рекордний наплив запитів до наших менеджерів. Всього за кілька днів до нас звернулися десятки тисяч клієнтів, яким ми допомогли розібратися. Оскільки першими на ринку запровадили нову форму чеку та першими відреагували на оновлений нічний наказ, що скасовував вимоги попереднього. Було непросто, але наша команда впоралася.

– Як ви заохочуєте ритейлерів переходити на нові касові рішення? Адже компанії, можливо, й хотіли б це зробити, але вже витратилися на встановлення існуючих кас, які за законом мають замінити лише через сім років.

– Ми пропонуємо пільгові умови: при переході від застарілих «залізних» касових апаратів на сучасне рішення Checkbox клієнти можуть користуватися продуктом безкоштовно весь час, що залишився в них із терміну експлуатації РРО. Наприклад, якщо в клієнта лишилася підписка на два роки роботи «залізного» касового апарату, ті ж два роки він безкоштовно користуватиметься цифровим касовим апаратом Checkbox. Тобто прибираємо головну відмовку ритейлера — «ми вже інвестували». Перехід не коштує нічого та потребує мінімум часу й енергії.

– Ритейлерам важлива легка інтеграція та стабільна робота нової системи, в тому числі в умовах відсутності світла та інтернету. Як вирішуються ці питання у сервісі від Checkbox?

– Спеціально для таких випадків ми втілили «офлайн-режим» роботи кас. Якщо зник інтернет, то каси Checkbox автоматично переходять в автономний режим та реєструють чеки самостійно. А податковій повідомлять автоматично, одразу після повернення в онлайн-режим.

На випадок же відсутності світла пропонуємо рішення з терміналами за допомогою мобільного телефону чи сучасного терміналу. Вони також мають офлайн-режим та можуть працювати автономно. Серед іншого, це рішення також дуже зручне для бізнесів, що торгують в місцях із поганим або нестабільним інтернет-зв’язком.

Повертаючись до питання інтеграцій: ми пропонуємо більше 200 інтеграцій з усім популярним софтом для бізнес-процесів — від ERP до CRM. А якщо клієнту потрібно, допоможемо налаштувати кастомну інтеграцію за допомогою API. Будь-який клієнт, від мегакорпорації до маленького підприємця зможе легко вбудувати Checkbox у свої процеси.

– Чи можна встановлювати систему частинами, чи одразу треба робити перехід всієї мережі на ПРРО?

– Можна почати з пари кас, упевнитися, що все чудово працює, а потім перевести інші. Це майже стандартний шлях для великих клієнтів. Ми допоможемо все зробити як слід і без жодних ризиків для безперервності бізнес-процесів.

– Які нові фішки впровадили останнім часом та що плануєте робити в майбутньому?

– Їх дуже багато. Серед усіх новинок варто виділити наступні:

  • OneBox-касу, з інтегрованим PayLink та веб-інтерфейсом;
  • мультиагентність;
  • нову форму чеку;
  • модуль доставки;
  • модуль інвентаризації;
  • кастомні налаштування видів оплат;
  • автоматичні акти повернення;
  • хмарний сервіс відкладеної фіскалізації та роботи з електронними накладними;
  • ТТН у смартфоні.

Усе це вже працює та входить у базовий пакет без додаткової оплати. Ми щодня розвиваємо продукт Checkbox, робимо його ще ціннішим і зручнішим, щоб клієнти могли спати спокійно, не хвилюючись про бюрократію та не маючи проблем із державою.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Яр Бірзул, CEO Checkbox: в липні 2025 року лише 27,8% кас обслуговували «залізні» касові апарати, хоча рік тому таких було 34,4%

Яр Бірзул, CEO Checkbox: в липні 2025 року лише 27,8% кас обслуговували «залізні» касові апарати, хоча рік тому таких було 34,4%

Директор компанії Checkbox про переваги сучасних рішень програмних РРО, особливості переходу та можливості системи. Checkbox...
time icon  
  171
Подвоєння можливостей: що чекає орендарів та відвідувачів після запуску другої черги ТРЦ Подоляни (+презентація)

Подвоєння можливостей: що чекає орендарів та відвідувачів після запуску другої черги ТРЦ Подоляни (+презентація)

Директор з розвитку тернопільського ТРЦ Подоляни Тетяна Чубак розповіла про розвиток, переформатування й оновлення...
time icon  
  247
Усі новини ринку