
Цифрова трансформація фізичних магазинів: які технології змінюють досвід покупця


Максим Бєлов, заступник генерального директора з маркетингу Novus розповів, як створювати емоційний досвід, який формує лояльність клієнтів та як кампанії, побудовані на турботі, щирості та родинності, формують довіру і стимулюють повторні покупки.
Станом на початок червня 2025 року мережа Novus має 115 магазинів різного формату: 7 гіпермаркетів, 47 супермаркетів, 28 Мі Маркетів, 2 Хапайки та 31 магазин біля дому. У компанії працює 7129 співробітників, а щомісяця 7,5 млн чеків. Покриття мережі: Київ та область, Рівне та Тернопіль.
Маркетологи перебувають у постійному пошуку таємних сенсів, щоб розгадати, що у покупця в голові та серці.
Але цікаво те, що підростають нові покоління, але покупець не змінюється. Навіть у світі цифрових трансформацій та нових технологій, поведінка споживача залишається напрочуд стабільною. Люди, як і раніше хочуть швидко, дешево і якісно. І бажано, щоб ці три частини були одночасно.
Своєю чергою український споживач хоче раціонального вибору, але часто приймають рішення імпульсивно. Прагнуть економії, але готові платити за відчуття. Цінують інновації, але тягнуться до знайомого і зрозумілого.
Тому головне завдання ритейлу – не змушувати обирати, а створювати відчуття, ніби все це вже є, і тоді народжується лояльність.
Особливо зараз позитивна емоція – це основна валюта. Люди вже давно звикли платити за емоції, це стало нормою для усіх. А завдання кожного бренду – пробити раціональність клієнта і попасти саме в емоцію.
AIDA – модель, яка має бути відправною точкою, щоб ви не робили.
Переважна більшість споживачів вибирають магазин з огляду на позитивні емоції від попередніх візитів, особливо в умовах невизначеності та стресу. А емоційний брендинг є пріоритетом для маркетологів, бо:
Але це лише інструменти, головне – бути щирим, відкритим, доречним та любити те, що робиш.
Від майстрів смаку до майстрів святкувати.
Розвиток програми лояльності дає свої результати:
Як соціальні ініціативи Novus від «Великого маленького серця» до програми Food for Ukraine – інтегруються у стратегію та підсилюють цінності компанії.
Як міряти успіх:
Джерело: виступ Максима Бєлова на RAU Expo 2025.