Галина Ободець, Еva: Чи стануть ВТМ ритейлерів відповіддю на нові запити українців

Галина Ободець, Еva: Чи стануть ВТМ ритейлерів відповіддю на нові запити українців

Сьогодні
  182
Оксана Дудка

Однією з ключових тенденцій останніх років у beauty-ритейлі стало зростання попиту на професійні засоби для домашнього використання. Раніше ця ніша здебільшого залишалася поза увагою масової аудиторії. Та після повномасштабного вторгнення українці почали активніше цікавитися якісними продуктами для догляду вдома.

Галина Ободець, директорка департаменту власних торгових марок мережі магазинів Еva розповіла, як за допомогою ВТМ Еva реагує на тренди домашнього догляду та зміни на ринку догляду та краси.

Як і чому змінилася beauty-рутина

Дехто зі споживачів або їхні майстри, були змушені переїхати, втративши звичні контакти. У когось знизився рівень доходів, або ж зростання цін зробило улюблені бренди та салонні послуги менш доступними. З українського ринку пішли деякі популярні бренди. Ці фактори спонукали споживачів шукати нові рішення для задоволення своїх потреб без додаткових витрат. До слова, майстри теж часто розглядають альтернативи звичним матеріалам і засобам, щоб зберігати ціни для клієнтів на прийнятному рівні без втрати якості.

Покупці стали відкритішими до знайомства з новими брендами, що створило перспективи розвитку лінійок професійних засобів та гаджетів для домашнього використання у сегменті власних торгових марок. Перша товарна група такого плану в Еva, яка одразу відреагувала стрімким ростом попиту, — професійні фарби для волосся. Так, продажі засобів власного бренду IQ code у натуральному вимірі наразі зросли вдвічі порівняно з 2021 роком.

Переваги ВТМ у змаганні за лояльність споживачів

Багатий масив аналітики дозволяє ритейлеру краще розуміти потреби клієнтів та швидко реагувати на зміни. При цьому саме ВТМ дають найбільшу свободу у формуванні споживчих властивостей продуктів і їх ціни. Унікальна перевага Еva полягає у наявності власної команди експертів, яка глибоко занурюється у виробничі процеси та контроль якості на всіх етапах. Власна експертиза дозволяє формувати для виробників чіткі технічні завдання і розробляти унікальні продукти з точно заданими параметрами.

Ще одна перевага ВТМ — відсутність прив’язки до певного виробника, як це буває з брендовою продукцією. Ми не передаємо бренд в управління одному партнеру, а обираємо найкращих у своїй галузі для кожної категорії, формуючи таким чином максимально збалансований портфель товарів.

Чи довіряють споживачі власним торговим маркам у питаннях краси

Розглянемо на прикладі Еva. Портфель ВТМ компанії налічує 66 власних марок — близько 5000 товарних позицій майже у всіх категоріях асортименту. Понад 35% із них — товари для краси та догляду: декоративна і доглядова косметика, засоби для волосся, парфумерія. Кожна друга одиниця декоративної косметики, що продається у мережі, — це товар ВТМ. Наприклад, бренд Patricia Ledo входить до трійки лідерів за продажами у своїй категорії.

За понад 14 років розвитку напряму private label в Еva сформувалася чітка стратегія створення власних брендів, здатних конкурувати навіть у брендозалежному середовищі. Власні марки так само, як і решта брендів, рухаються шляхом ознайомлення аудиторії, побудови знання, здобуття лояльності, прив’язаності та збереження своїх позицій на ринку.

Ми свідомо не будуємо комунікацію на приналежності ВТМ до мережі та не надаємо їм жодних преференцій. Наші бренди мають самостійно виборювати місце у своїй ніші завдяки конкурентним перевагам в чесній боротьбі з іншими продуктами. Не бренд Еva має просувати товари власних марок, а якісний унікальний асортимент має щоразу повертати клієнта в Еva та на Еva.ua. Саме в таких умовах наші ВТМ стають справжніми магнітами та lovemark із потужною репутацією та базою прихильників.

Приклади розвитку профлінійок для домашнього догляду в Еva

Після виходу з українського ринку ключових гравців у сегменті засобів для тонування та підтримки кольору волосся, Еva у 2023 році представила власну лінійку відтінкових бальзамів, розроблену у партнерстві з національним виробником. Це рішення виявилося успішним: попит у цій групі наразі зріс у 2,3 раза порівняно з 2021 роком, а частка ВТМ у ній досягла 70% у натуральному вираженні.

Відзначаючи популярність домашніх beauty-процедур, у 2024 році Еva розширила асортимент ВТМ аксесуарами для догляду за обличчям та тілом. Це девайси для очищення шкіри, підтримки її тонусу та здоров’я, інструменти для педикюру вдома тощо. Продажі цієї групи щороку зростають приблизно на 20%. Найближчим часом портфель буде доповнено асортиментом гаджетів для волосся та інших доглядових процедур.

Крім того, Еva пропонує широку палітру гель-лаків бренду GlamBee та створила окрему торгову марку Be.Se, яка охоплює всі необхідні засоби для професійного манікюру вдома. Навіть для такої нішевої потреби, як домашні тренування, ми маємо пропозицію — асортимент фітнес-аксесуарів.

Які перспективи має ніша beauty-засобів для догляду вдома

Ринок чутливий до змін, і постійно з’являється багато нових рішень як для професіоналів, що шукають якісні та доступні матеріали, так і для споживачів, які хочуть замінити салонні процедури на домашній догляд без помітної втрати ефекту.

Якщо у сегменті преміум-засобів лідери визначені доволі чітко, то у більш демократичному сегменті є потенціал отримати лояльність покупців. Тут кожен може знайти найкраще рішення для себе. Відносно невисока ціна продуктів дозволяє експериментувати сміливіше, а поява ширшого вибору лише стимулює процес пошуку.

Це відкриває перспективи для ритейлерів, що розвивають ВТМ, та нові партнерські можливості для українських виробників. Вітчизняні підприємства, які створили конкурентну пропозицію за якістю, мають і вагому логістичну перевагу перед імпортом. Та ключовим фактором є готовність партнерів дотримуватися високих стандартів контролю якості.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку